Might and Magic IX: Writ of Fate

Might and Magic IX: Writ of Fate

7,5
2 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
New World Computing
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
28.03.2002
Europa:
28.03.2002
Polska:
19.06.2002
Producent:
New World Computing
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
28.03.2002
Europa:
28.03.2002
Polska:
19.06.2002

Might and Magic IX: Writ of Fate - opis gry

To już dziewiąta odsłona kultowej PCtowej serii Might and Magic, wydanej przez New World Computing. Tym razem akcja  gry została osadzona  w zupełnie nowym regionie, a miejscówki świata dobrze są znane fanom serii Heros of Might & Magic IV. 

Nasza przygoda zaczyna się dość niepozornie, gdzie płyniemy  na wyspę Mendossus. Jednak nasz statek rozbija się, a my lądujemy na wyspie Isle of Ashes, która znajduje się na środku morza Verhoffin. Na początku zaczynamy z jedną postacią, jednak z biegiem gry werbujemy nowych członków drużyny. Razem z naszymi kompanami, podróżujemy eksplorując wyspę, która osiedlona jest przez sześć różnych klanów. Naszym zadaniem jest zjednoczyć klany Chehidian przeciwko największemu  zagrożeniu jakie stanowi Horda Bldonian, wspólny wróg z zachodu. Ich przywódca Tamur Leg jest w posiadaniu tytułowego Wirt of Fate, ten zaś przepowiedział mu że jego przeznaczeniem jest podbój całej krainy. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Oprócz czterech śmiałków, którymi przyjdzie nam pokierować, do naszej dyspozycji tak jak w poprzednich odsłonach, mogą dołączyć pomagierzy, których możemy mieć maksymalnie trzech, a ci wzbogacą nas o dodatkowe umiejętności. Podstawowych umiejętności mamy dwadzieścia trzy, do tego dojdzie czterdzieści zaklęć w całkowicie nowym systemie czarów. A w grze przyjdzie nam wykonać ponad sześćdziesiąt misji. Cały świat składa się z dziewięciu lokacji połączonych w jedną dużą mapkę oraz ponad czterdzieści podziemnych lokacji jak katakumby, lochy, labirynty. 

W Might and Magic IX: Writ of Fate po raz pierwszy od Mandate of Heaven (1998) postanowiono zmienić silnik graficzny. LithTech (1,5) bo to o nim teraz mowa, wprowadził szereg zmian do serii sprawiając, że całe środowisko zmieniło się na w pełni trójwymiarowe. LithTech można znać z takich gier jak Shogo: Mobile Armor Division albo z Blood 2: The Chosen, niestety gra miała sporo problemów technicznych, przez co została mocno skryty kowana. Might and Magic IX: Writ of Fate zarzucano również brak klimatu, z którego słynęły poprzedniczki. Do gry pojawił się tylko jeden patch, po czym developer  po niedługim czasie ogłosił bankructwo w 2002 roku, zaś całkowite jego zamknięcie nastąpiło w 2003 roku.  

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper