Aleksander - opis gry
Alexander (u nas wydane jako Aleksander) to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez GSC Game World i wydana przez Ubisoft 23 listopada 2004 w USA i dwa dni później w Europie jedynie na PC z systemem Windows. Na terenie Polski, dzięki Cenega Poland, produkcja pojawiła się 28 stycznia 2005.
Produkcja jest przedstawicielem gier na licencji - w tym przypadku wzorowana ona jest na filmie o założeniach biograficznych znanego jako Alexander, który miał premierę niedługo przed wydaniem gry, która to została wzbogacona o pochodzące z niego przerywniki filmowe. Jest to zatem opis życia oraz podbojów słynnego dowódcy z okresu przed naszą erą, Aleksandra Macedońskiego.
Gra zatem prezentuje wyprawę tytułowego dowódcy (choć poza jego perspektywą istnieje możliwość pokierowania Egipcjanami, Grekami, Persami oraz Hindusami), a podczas jej tworzenia deweloperom przyświecał cel jak najwierniejszego oddania realiów tych czasów - objawia się to chociażby poprzez dostępne jednostki, uzbrojenie czy skalę starć. Produkcja korzysta z technologii studia będącego hybrydą 2D oraz 3D (podobnie jak w Kozacy 2: Wojny Napoleońskie obszar w 3D, a jednostki w 2D). Z tą produkcją można zapoznać się w rozgrywce dla pojedynczego gracza albo sieciowej.
Produkcja spotkała się z nieprzychylnym odbiorem zyskując noty na średnim poziomie 59 procent. W recenzji na GryOnline oceniający zauważył, że jest to kolejny przykład złej gry na licencji.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych