Ultima II: The Revenge of the Enchantress...
105V

Ultima II: The Revenge of the Enchantress...

Ultima II: The Revenge of the Enchantress...
  • Producent: Richard Garriott
  • Wydawca: Sierra On-Line, Origin Systems (reedycje)
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 24.08.1982
  • Europa: 1989
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak

Ultima II: The Revenge of the Enchantress... to RPG wyprodukowane przez Richarda Garriotta i wydane przez Sierra On-Line 24 sierpnia 1982 roku na Apple II i w 1989 jako część Ultima Trilogy w Europie na PC. 

Gra nie zmienia ogólnych założeń serii, czyli jest to rozbudowany jak na swoje czasy RPG dziejący w się w świecie opartym o fantasy. Gracz będzie więc przemierzał typowe lokacje i walczył z różnymi przeciwnikami. W ramach produkcji deweloper zdecydował się na kilka zmian, wśród których najwidoczniejsza jest skala produkcji czy rozbudowanie pokojowego aspektu głównie w sferze miast. Z tą produkcją oraz zmianami można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.

W ramach fabuły opowiedziana jest historia będąca kontynuacją tej z Ultima. Okazało się bowiem, że światu zagraża miłość antagonisty pierwszej Ultimy - Minax. Decyduje się ona pomścić krzywdy wyrządzone Mondaine'owi i atakuje Sosarię. Zadaniem gracza jest więc powstrzymać czarodziejkę, zanim ta dokona znacznych szkód,

Produkcja doczekała się niezliczonych portów (głównie w USA), a ich rozkład jest następujący:

  • 1982 - Atari 8-bit (USA)
  • 1983 - Commodore 64, MS-DOS
  • 1984 - MS-DOS (reedycja)
  • 1985 - Atari-ST, FM-Towns, PC-88, PC-98 
  • 1989 - MSX, PC-88 (reedycja), PC-98 (reedycja), tylko Japonia, (Europejska premiera) MS-DOS, Commodore 64, Apple II, we wszystkich przypadkach jako część Ultima Trilogy
  • 1992 - MS-DOS, jako część Ultima I-VI series
  • 2011 - Windows (GoG, dystrybucja cyfrowa),
  • 2012 - Macintosh (GoG, dystrybucja cyfrowa),
  • 2014 - Windows (Origin, dystrybucja cyfrowa)

Związane z honorariami spór prawny dotyczący portów na inne platformy wydawcy z twórcą spowodował, że Richard Garriott zdecydował się na założenie własnej firmy. Przyjęła ona nazwę ORIGIN Systems i była odpowiedzialna za m.in. dalszą opiekę nad serią (w tym część reedycji drugiej odsłony serii Ultima), spin-offem Ultima Underworld czy System Shock.


Opis opracował: BZImienny

Podobne gry