Cohort II: Fighting for Rome - opis gry
Cohort II (znane także jako Cohort II: Fighting for Rome) to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana i wydana przez Impressions Games w 1993 roku na MS-DOS, Atari ST oraz Amigę.
Produkcja jest drugą odsłoną cyklu, która to nie zmienia ogólnych założeń serii, tak więc jest to strategia czasu rzeczywistego która osadzona jest w okresie istnienia Starożytnego Rzymu (Starożytność). Tak więc gracz zobaczy typowe dla tego państwa jednostki, wśród których mamy łuczników, konnicę oraz piechotę, przy czym dwa ostatnie warianty występują w kategoriach lekki, średni oraz ciężki.
Mechanika walki opiera się na symulacji walk wojsk rzymskich, która to osadzona jest w okresie 200 p.n.e. do 200 n.e. Gracz najpierw wybiera teren do walki (np. klif, równina), a następnie wybiera wojska z dostępnych. Potem gracz ląduje na polu bitwy, a starcia toczą się w czasie rzeczywistym. W trakcie wydawani rozkazów rozgrywka się zatrzymuje, a ponadto dowódca ma możliwość zbiórki jednostek. Dodatkowo SI dostosowuje się do sytuacji na polu walki, tak więc każda symulacja walki jest inna.
Produkcja podobnie jak pierwsza odsłona serii nie spotała się z ciepłym odbiorem ze strony recenzentów. W przypadku tej odsłony deweloper zdecydował się "sprzężyć" ją z pierwszą odsłoną serii Caesar. Dzięki temu obrona miast może odbywać się w czasie rzeczywistym.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych