Tajemnica Statuetki
157V

Tajemnica Statuetki

Tajemnica Statuetki
  • Premiery
  • Świat: 12.02.1993
  • Europa: 12.02.1993
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie

Tajemnica Statuetki (na Zachodzie znana jako The Mystery of the Statuette) to gra przygodowa z rozbudowanym elementem logicznym wyprodukowana i wydana przez polskiego dewelopera Metropolis Software 12 lutego 1993 (również na terenie Polski) na MS-DOS. W grudniu 1996 była dodawana do czasopisma Secret Service, a w 1999 była dostępna w magazynie I.O. Jest to pierwsza komercyjnie wydana gra studia.

Produkcja jest przedstawicielem popularnego ówcześnie gatunku (głównie za sprawą gier LucasArts), gdzie gracz obserwuje wydarzenia z perspektywy protagonisty. "Przemierza" on więc pewne lokacje, gdzie musi znaleźć pewien obiekt na planszy (pixel-huntinh) czy na podstawie własnej wiedzy coś przygotować. W ramach mechaniki rozgrywki występuje menu z określonymi poleceniami na dole ekranu, a text gra tu większą rolę niż grafika. W produkcji wykorzystano digitalizowane zdjęcia, dzięki czemu prezentuje dobrą jak na rok wydania oprawę graficzną. Gracz może zapoznać się z tą produkcją jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.

W ramach fabuły opowiedziana jest historia, gdzie nagle zaczyna ubywać różnych przedmiotów o charakterze religijnym, Interpol zaczyna się tym interesować. Podejrzenia padają na byłego agenta CIA Joachima Wardena, tak więc zdecydowano się wysłać Johna Pollacka w celu złapania kryminalisty.

Produkcja, mimo braku animacji, problematycznej mechaniki rozgrywki czy szczątkowej warstwy warstwy audio, spotkała się - głównie za sprawą skryptu - z bardzo ciepłym odbiorem zarówno ze strony społeczności jak i pism branżowych.


Opis opracował: BZImienny