Nosferatu: Gniew Malachiego
189V

Nosferatu: Gniew Malachiego

Nosferatu: Gniew Malachiego
  • Producent: Idol FX
  • Wydawca: iGames Publishing
  • Polski dystrybutor: Nicolas Games
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 30.08.2003
  • Europa: 30.08.2003
  • Polska: 08.03.2004
  • Gatunek: Strzelanina FPP, Horror
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • przemoc

Nosferatu: The Wrath of Malachi (u nas znane jako Nosferatu: Gniew Malachiego) to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby z elementami horroru wyprodukowana przez Idol i wydana przez PAN Vision 30 sierpnia 2003 w Europie i 21 października 2003 w USA przez iGames Publishing jedynie na PC z systemem Windows. Na terenie Polski, dzięki Nicolas Games, produkcja pojawiła się 8 marca 2004 roku.

W 2014 gra trafiła do cyfrowej dystrybucji na Steamie, a obecnie jest dostępna także poprzez GoG.

Produkcja jest FPS-em w którym silnie zarysowany jest element wampiryzmu oraz związanego z nimi wydarzeniami, co spowodowane było chociażby źródłami inspiracji - filmem "Nosferatu" autorstwa F.M. Murnau czy gotyckim horrorze "Dracula" Brama Stockera. Gracz zatem będzie zwiedzał ponure miejsce, a na wyposażeniu będą zarówno narzędzia skuteczne w walce z wampirami (srebrne) jak i broń palną. Gracz z tą produkcją może zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.

W ramach fabuły opowiedziana jest historia osadzona w Transylwanii, a gracz wciela się w biednego brytyjskiego arystokratę Jamesa Pattersona. Po pewnych wydarzeniach w Szwecji związanych z olimpiadą z 1912 roku wyrusza na ślub swojej siostry Rebecci z możnym z regionu w Zamku Malachi. Na miejscu okazuje się jednak, że jeden z gości porwał kobietę i planuje ją wykorzystać w celu wskrzeszenia Lorda Malachiego. James zatem wyrusza w podróż (pomieszczenia są generowane na początku gry) celem znalezienia siostry oraz powstrzymaniem wampirów.

Produkcja spotkała się z chłodnym odbiorem uzyskując noty na średnim poziomie 70 procent. Recenzent na GameSpot, który ocenił grę na 7,5/10, zwrócił uwagę na techniczne niedopracowanie i typowe dla gatunku poczucie zagrożenia, które było wyczuwalne.

 


Opis opracował: BZImienny