Megadimension Neptunia VIIR
658V

Megadimension Neptunia VIIR

Megadimension Neptunia VIIR
  • Producent: Compile Heart
  • Wydawca: Idea Factory International
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 24.08.2017
  • Europa: 11.05.2018
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG, Wirtualna rzeczywistość
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 16
  • seks

Megadimension Neptunia VIIR to japońska gra RPG wyprodukowana przez Compile Heart (we współpracy z Silicon Studio) i wydana przez Idea Factory International. Tytuł ukazał się na PlayStation 4. Był on odświeżoną wersją Megadimension Neptunia VII z nową zawartością, w tym wsparciem VR.

Główne założenia nie uległy zmianie względem pierwowzoru. Jest rok 2015 ery G.C. - nad światem Gamindustri pojawiają się ciemne chmury. Świat przechodzi zawirowania z powodu zmiany CPU i z tego powodu pojawiają się mniej lub bardziej niepokojące plotki. W tej nieciekawej sytuacji Neptune, główna bohaterka i patronka Planeptune, znika i pojawia się w tajemniczym wymiarze zwanym Zero Dimension, gdzie ostatnia tamtejsza CPU, Uzume Tennouboshi, walczy desperacko przeciwko ucieleśnionemu wielkiemu złu zwanemu Dark CPU. Fabuła gry podzielona jest w sumie na trzy części i każda z nich rozgrywa się w innym wymiarze.

Wersja “R” wprowadza nowy wątek związany z wirtualną rzeczywistością. W następstwie pewnego incydentu bohaterki odwiedzają prawdziwy świat, w którym spotykają gracza, czyli nas, i dowiadują się, że to dzięki niemu (nam) udawało im się uporać z wyzwaniami.

Rozgrywka wygląda podobnie jak w poprzednich częściach. System walki jest turowy, ale walczący w trakcie swojej kolejki, mogą swobodnie poruszać się po polu bitwy. Część komend możemy wybrać z listy (wyskakuje ona po wciśnięciu “trójkąta”), część wykonuje się po wciśnięciu konkretnego przycisku. Spore znaczenie mają też formacje - rozstawienie podopiecznych we właściwy sposób daje możliwość odpalenia potężniejszych ataków. Bohaterki mogą ponadto wyprowadzać efektowne combosy, ale im bardziej niszczycielska ma być kombinacja ataków, tym lepszej broni potrzebujemy.

Dostęp do kolejnych lokacji uzyskujemy z poziomu dwuwymiarowej mapy świata. Możemy odwiedzać miasta, gdzie da się np. uzupełnić zapasy i podjąć wypełniania pobocznego questa, lub odwiedzić dungeony. Do lochów można też wysyłać tak zwanych skautów. Podczas eksploracji dungeonów można natrafić na elementy otoczenia blokujące dostęp do nowych miejsc/skarbów. Aby się z nimi uporać, zdolność Breaker Level musi znajdować na odpowiednio wysokim poziomie.

Co warto dodać, wersja “R” wprowadza pewne zmiany do rozgrywki. Przede wszystkim na uwagę zasługuje powrót punktów AP, od których zależy, ile i jakie czynności będziemy mogli wykonać w trakcie tury. To nie wszystko. Twórcy nałożyli na nas także kilka innych ograniczeń (dotyczących np. korzystania z przedmiotów czy kontrolowania ataków postaci, gdy te znajduje się w powietrzu), co sprawia, iż stopień trudności jest ogólnie nieco wyższy.

Recenzje

Podobne gry