FireStarter
169V

FireStarter

FireStarter
  • Producent: GSC Game World
  • Wydawca: Russobit-M/Hip Games/Prelusion Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 28.11.2003
  • Europa: 28.11.2003
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina FPP
  • Liczba graczy: 1-32
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 16

FireStarter to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez GSC Game World i wydana 28 listopada 2003 roku przez Russobit-M na terenie Rosji, a potem 5 marca 2004 roku przez Hip Games na terenie USA jedynie na PC. 6 sierpnia 2015 roku produkcja pojawiła się na GoG.

FireStarter to przedstawiciel strzelanin osadzonych w konwencji science-fiction, gdzie akcja jest widocznie ważniejsza niż historia/świat przedstawiony. Mamy więc zaawansowaną technologię i - w odróżnieniu od przyszłych strzelanin studia - podział na klasy, której wybór wpływa na sposób przechodzenia gry. W ramach tych postaci można awansować, co poprawia skuteczność na polu walki. Gracz może zapoznać się z produkcją w rozgrywce rywalizacyjnej do 32 osób albo kampanii.

W ramach kampanii opowiedziana jest historia z przyszłości, w której część ludzi - w ramach ucieczki od szarości dnia codziennego - korzysta z niezwykle zaawansowanej wirtualnej rzeczywistości ukrytej w maszynie nazywającej się FireStarter. Śmiałek, w którego wciela się gracz, podczas jednej takiej sesji - wskutek wirusa - zostaje "zatrzaśnięty" w maszynie, która to "łapie" jego świadomość. W efekcie tego postawione jest przed nim nowe zadanie - w ciągu 48 godzin przejść próby, bo w przeciwnym razie użytkownik maszyny zginie.

Produkcja spotkała się z nieprzychylnym odbiorem, a średnia na portalu metarcritic wynosi tylko 57. Najczęściej krytykowano ogólną jakość wykonania oraz aspekt sieciowy produkcji.


Opis opracował: BZImienny