Supreme Commander
215V

Supreme Commander

Supreme Commander
  • Producent: Gas Powered Games
  • Wydawca: THQ Inc./Aspyr Media
  • Polski dystrybutor: CDP
  • Wersja językowa: Napisy (PC)/Angielska (X360)
  • Premiery
  • Świat: 16.02.2007
  • Europa: 16.02.2007
  • Polska: 22.03.2007
  • Gatunek: RTS
  • Liczba graczy: 1-8/1-4
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • wulgarny język

Supreme Commander to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Gas Powered Games i wydana przez THQ Inc. 16 lutego 2007 roku na terenie Europy i cztery dni później na terenie USA na komputery osobiste z systemem Windows. Na terenie Polski, dzięki CDP, produkcja pojawiła się 22 marca 2007 roku. 23 czerwca 2008 roku Aspyr Media wydało wyprodukowany przez Hellbent Games port gry na Xbox 360.

Z racji m. in. szefa ekipy projektowej Chrisa Taylora, Supreme Commander traktowany jest jako duchowy następca Total Annihilation.

Mechanika rozgrywki opiera się na podobnych założeń, co w duchowym poprzedniku - gracz dostaje istotnego z perspektywy rozgrywki dowódcę znanego jako ACU (Armored Command Unit), którego strata w większości przypadków prowadzi do porażki, a dodatkowo istnieją tylko 2 surowce. Przy tym należy jednak pamiętać o szeregu zmian względem Total Annihilation, jak np. duża swoboda w regulacji przybliżenia kamery czy możliwość synergii niektórych budynków w celu zwiększenia przyrostu zasobów. Gracz może w pełni zaobserwować te zmiany w rozgrywce rywalizacyjnej (do 4 osób w przypadku Xbox 360 i do 8 w przypadku PC) oraz kampanii dla pojedynczego gracza.

W ramach kampanii opowiedziana jest historia ludzkości, która dzięki odkryciom drastycznie zmniejsza czas podróży między planetami, w efekcie czego powstają setki nowych kolonii. W pewnym momencie doktor Gustaf Brackman opracowuje wszczepiany do mózgu mikroczip skracający czas potrzebny na operacje matematyczne. Ten wynalazek prowadzi do powstania Cybran, którzy jakiś czas później decydują się zbuntować przeciw swoim twórcom. Dodatkowo część kolonistów, wskutek inwazji obcych otrzymała dar przewidywania przyszłości - te wydarzenia spowodowały, że dowództwo Niebieskiej Planety objęło kwarantanną cały sektor, a chwilę później wybucha wojna na masową skalę. Gracz wybiera więc jedną z dostępnych frakcji i stara się ją doprowadzić do zwycięstwa.

Produkcja w wersji na PC spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem ze strony społeczności zyskują oceny na średnim poziomie 85 procent, gdzie w przypadku wersji na Xbox 360 zdarzały się noty na poziomie 55-60 procent.  Chwalono głównie mechanikę rozgrywki oraz historię przedstawioną w grze, a krytykowano głównie problemy w znajdowaniu ścieżek przez jednostki. 

Supreme Commander doczekał się dodatku zatytułowanego Forged Alliance (w planach był jeszcze Experimentals, ale prace nad nim zostały zawieszone), a w 2010 także kontynuacji, za której wydanie odpowiadał Square Enix.


Opis opracował: BZImienny

Podobne gry