Praetorians: Na chwałę Imperium
305V

Praetorians: Na chwałę Imperium

Praetorians: Na chwałę Imperium
  • Producent: Pyro Studios
  • Wydawca: Eidos
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 28.02.2003
  • Europa: 28.02.2003
  • Polska: 07.03.2003
  • Gatunek: Strategiczna, RTS
  • Liczba graczy: 1-8
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • online
  • przemoc

Praetorians: Na chwałę Imperium to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Pyro Studios i wydana przez Eidos 28 lutego 2003 roku jedynie na komputery osobiste z systemem Windows. Na terenie Polski, gdzie wydawcą była Cenega S.A. produkcja pojawiła się 7 marca 2003 roku. W 2014 roku, dzięki Merge Studios, produkcja stała się dostępna na platformie Steam, a obecnie można ją otrzymać także poprzez GoG. 

Praetorians przenosi nas w czasy Starożytnego Rzymu i pozwala się wcielić w jedną ze znanych z tamtego okresu nacji: znanych z wyszkolenia oraz uzbrojenia Rzymian, oddanych Faraonowi Egipcjan albo bardzo mobilnych i odważnych Galów. Deweloper starał się przy tym jak najwierniej odwzorować znane z tego okresu jednostki.

Mechanika rozgrywki w odróżnieniu od większości tytułów tego gatunku widocznie bardziej skupia się walce niż gromadzeniu zasobów. Jednostki można bowiem ustawiać w różnych formacjach, a dodatkowo wykorzystać teren na swoją korzyść (np. schować je w lesie, by mogły zaatakować z zaskoczenia ryzykując przy tym śmierć wskutek pożaru lasu). Jednym z niewielu występujących w grze zasobów są tzw. punkty chwały zdobywane za eliminacje wrogich jednostek, które pozwalają na rekrutacje mocniejszym jednostek.

Produkcja pozwala przetestować tą mechanikę na 3 sposoby - scenariusz, rozgrywkę wieloosobową albo opartą na wydarzeniach historycznych kampanię składającą się z 20 scenariuszy. W jej ramach gracz będzie mógł uczestniczyć w wydarzeniach związanych z Juliuszem Cezarem, np. wojną z Galami.

Produkcja zyskała przychylne noty ze strony recenzentów na średnim poziomie 80-90 procent, a dodatkowo zdobyła wyróżnienie "srebrne osiągnięcie sprzedaży" od ELSPA za 100 tys. sprzedanych kopii na terenie Wielkiej Brytanii. Recenzenci chwalili głównie SI, mechanikę rozgrywki oraz grafikę, a krytyka dotyczyła warstwy audio oraz trybu sieciowego, który w 2004 doczekał się nieoficjalnej łatki poprawiającej część jego wad.


Opis opracował: BZImienny

Podobne gry