Xbox w sprawozdaniu finansowym Microsoftu w 2021

BLOG
560V
Xbox w sprawozdaniu finansowym Microsoftu w 2021
Tiskun | 08.11.2021, 01:37
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Dla ciekawskich polityki Microsoftu oraz dla fanów Xboxa czyli w jakim kierunku zmierza nasza marka.

1. Kupno Zenimaxu

9 marca 2021 r. sfinalizowaliśmy przejęcie ZeniMax Media Inc. („ZeniMax”), spółki dominującej Bethesda Softworks LLC („Bethesda”), za łączną cenę zakupu 8,1 mld USD, składającą się głównie z gotówki. Cena zakupu obejmowała przejęte środki pieniężne i ich ekwiwalenty w wysokości 768 mln USD. Bethesda jest jednym z największych prywatnych deweloperów i wydawców gier na świecie i oferuje szerokie portfolio gier, technologii i talentów na konsolę Xbox. Wyniki finansowe ZeniMax są uwzględniane w naszych skonsolidowanych sprawozdaniach finansowych od dnia nabycia. ZeniMax jest zgłoszony jako część naszego segmentu More Personal Computing.

Alokacja ceny nabycia na dzień nabycia została oparta na wstępnej wycenie i podlega rewizji w miarę uzupełniania bardziej szczegółowych analiz i udostępniania dodatkowych informacji o wartości godziwej nabytych aktywów i przejętych zobowiązań.

1. Gotówka i odpowiedniki gotówki - 768 milionów

2. Wartość firmy - 5,469 - 5 miliardów 469 milionów

3. Wartości niematerialne - 1,968 - 1 miliard 968 milionów

4. Inne aktywa - 139 milionów

5. Inne zobowiązania - 223 miliony

Razem : 8,121 - 8 miliardów 121 milionów

2. Prezes Microsoftu Satya Nadella :

Trzy miliardy ludzi na całym świecie gra w gry, co sprawia, że ​​gry są największą kategorią w branży rozrywkowej. Poszerzamy nasze możliwości, aby dotrzeć do każdego z nich.

Dzięki Xbox Game Pass zmieniamy sposób, w jaki ludzie odkrywają, łączą się i angażują w gry. Świetne treści napędzają rozwój Game Pass, a nasze przejęcie w tym roku ZeniMax Media dodaje do tej usługi jedne z najbardziej znanych franczyz na świecie. Nadal jesteśmy również liderem na szybko rozwijającym się rynku gier w chmurze. Xbox Cloud Gaming jest już dostępny na komputerach PC, a także telefonach i tabletach, a jeszcze w tym roku trafi na konsolę.

Wprowadzone w listopadzie 2020 r. nowe Xbox Series S i X to nasze najszybciej sprzedające się konsole w historii. I nadal poszerzamy nasze możliwości w ekonomii twórców, dodając nowe sposoby dla graczy na tworzenie i zarabianie na swoich dziełach w wielu naszych najpopularniejszych grach.

3. Gaming

Nasza platforma do gier została zaprojektowana tak, aby zapewniać różnorodną rozrywkę dzięki unikalnej kombinacji treści, społeczności i chmury. Nasza ekskluzywna zawartość gier jest tworzona przez Xbox Game Studios, zbiór niezależnych studiów tworzących kultowe i zróżnicowane wrażenia w grach. Wciąż inwestujemy w nowe studia gier i treści, aby poszerzyć naszą mapę drogową IP i wykorzystać nowych twórców treści. Te wyjątkowe wrażenia z gier są podstawą subskrypcji Xbox Game Pass, usługi subskrypcji i społeczności graczy z dostępem do wyselekcjonowanej biblioteki ponad 100 tytułów na konsole i komputery PC, zarówno własnych, jak i innych producentów.

Gracz pozostaje w sercu ekosystemu Xbox. Wraz z wprowadzeniem usługi Xbox Cloud Gaming, naszej usługi strumieniowania gier oraz ciągłymi inwestycjami w sprzęt do gier, wciąż otwieramy przed graczami nowe możliwości angażowania się zarówno na konsoli, jak i poza nią. Xbox Cloud Gaming wykorzystuje technologię chmury Microsoft Azure, aby umożliwić bezpośrednie i na żądanie strumieniowanie gier na komputery PC, konsole i urządzenia mobilne, umożliwiając graczom zabranie ze sobą ulubionych gier i granie na najwygodniejszym dla nich urządzeniu.

Xbox umożliwia użytkownikom łączenie się i udostępnianie gier online, które są dostępne na konsolach Xbox, urządzeniach z systemem Windows i innych urządzeniach. Konsola Xbox została zaprojektowana z myślą o korzyściach dla użytkowników poprzez zapewnienie dostępu do sieci certyfikowanych aplikacji i usług oraz o przyniesieniu korzyści naszym ekosystemom programistów i partnerów poprzez zapewnienie dostępu do dużej bazy klientów. Na przychody z konsoli Xbox wpływ mają głównie subskrypcje i sprzedaż zawartości własnej i stron trzecich, a także reklamy. Rozwój naszej działalności w zakresie gier jest determinowany przez ogólną bazę aktywnych użytkowników korzystających z zawartości Xbox, dostępność gier, dostarczanie ekskluzywnej zawartości gier, której szukają gracze, moc obliczeniową i niezawodność urządzeń używanych do uzyskiwania dostępu do naszych treści i usług oraz możliwość twórz nowe doświadczenia dzięki własnym twórcom treści.

Sarah Bond

4. Konkurencja

Xbox i nasze usługi gier w chmurze napotykają konkurencję ze strony różnych ekosystemów gier online i usług przesyłania strumieniowego gier, w tym obsługiwanych przez Amazon, Apple, Facebook, Google i Tencent. Konkurujemy również z innymi dostawcami usług rozrywkowych, takimi jak platformy do strumieniowego przesyłania wideo. Nasza platforma do gier konkuruje z konsolami Nintendo i Sony, które mają dużą, ugruntowaną bazę klientów. Wierzymy, że nasza platforma do gier jest skutecznie pozycjonowana na tle konkurencyjnych produktów i usług i odróżnia się od nich dzięki znaczącym innowacjom w architekturze sprzętu, interfejsie użytkownika, narzędziach programistycznych, grach online i usługach rozrywkowych oraz ciągłej, ekskluzywnej zawartości naszej własnej firmy. franczyzy gier, a także inne oferty treści cyfrowych.

5. Rozwój

Gaming, koncentruje się na rozwijaniu sprzętu, treści i usług na wielu różnych platformach, aby pomóc w rozwoju naszej bazy użytkowników poprzez doświadczenia w grach i interakcje społeczne.

6. Przychody Xboxa

Przychody obejmują zawartości i usługi Xbox, obejmujące transakcje cyfrowe, Xbox Game Pass i inne subskrypcje, gry wideo, tantiemy z tytułu gier wideo innych firm, usługi w chmurze i reklamy.

Przychody z zawartości i usług Xbox wzrosły o 23%.

Przychody z gier wzrosły o 3,8 miliarda dolarów lub o 33% dzięki wzrostowi zawartości i usług Xbox oraz sprzętu Xbox. Przychody z treści i usług Xbox wzrosły o 2,3 miliarda dolarów lub o 23% dzięki wzrostowi w zakresie tytułów innych firm, subskrypcji Xbox Game Pass i tytułów własnych. Przychody ze sprzętu Xbox wzrosły o 92% dzięki wyższej cenie sprzedanych konsol z powodu premier Xbox Series X|S.

Pozdrawiam serdecznie :)

Oceń bloga:
4

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper