"Days Gone" - ostatnia szczera recenzja. Rozdział zamknięty.s

BLOG
748V
The Horde | 16.05.2019, 08:56
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Szczera, obiektywna recenzja. 

"Days Gone" to trzecioosobowa, surwiwalowa gra akcji z elementami RPG. Fabuła w grze opowiada w skrócie o walce z "zombie", choć fabuła wyjaśnia nam, że chodzi o trochę inne zjawisko ale wychodzi na to samo. Fabularnie jest zwyczajnie średnio. 

Graficznie "Days Gone" prezentuje bardzo wysoki poziom, biorąc pod uwagę ograniczenia sprzętowo konsoli. Imponuje ilość szczegółów. Deweloperzy nie zapomnieli o takich szczegółach jak krew, odchody. Wrogowie wyglądają okropnie(ohydnie w pozytywnym tego słowa znaczeniu). Potrafią przerazić, tym bardziej, że wykonani są porządnie. Biegające dzieci "zombie", robią duże wrażenie. Kolejnym plusem jest animacja bohaterów wypadają bardzo dobrze. Czuć, że autorzy poświęcili temu elementowi dużo czasu. Gra aktorska w wersji anglojęzycznej jest również bardzo dobra. Głosy, dialogi, krzyki są przekonujące i budują klimat. Odgłosy broni palnej brzmią mocno i spełniają swoje zadanie.

Gra generalnie wygląda bardzo dobrze i prezentuje się kapitalnie na PS4. Konsola jednak zapłaciła dużą cenę za wygenerowanie tak pięknej grafiki. Standardowy model PS4 poległ zupełnie, dropy fps'ów są bardzo częste i wyraźne. Z relacji znajomych mogę powiedzieć, że wersja na PS4 Pro, również nie daje rady, jest tylko trochę lepiej. Kolejnym rozczarowaniem jest zatrważająca liczba błędów typu zamarzanie ekranu, zapadaniu się pod tekstury błąd podczas teleportacji, wizyty w menu, ładowaniu. Generalnie na premierę gry taka sytuacja jest niedopuszczalna. Argumenty mówiące o przewadze konsol, gdzie gry są zoptymalizowane i dopracowane na premierę względem gier PC'owych po raz kolejny został obalony. Problemy techniczne są tak duże, że nie byłem w stanie ukończyć gry. Trzeba uczciwie przyznać, że łatka, która została wydana naprawiła część błędów ale sprawa spadków fps nie została naprawiona. Najwyraźniej twórcy za wszelką cenę chcieli wygenerować grafikę, której konsola nie jest w stanie uciągnąć. Deweloperzy zdawali sobie prawdopodobnie sprawę z licznych błędów, które powodują zawieszenie się gry i śmierć bohatera dlatego mamy system bardzo częstych zapisów. 

"Days Gone" czerpie garściami z gier UbiSoft'u. Rozgrywka polega na zwiedzaniu nowych lokacji oraz przeszukiwaniu ich w nadziei na znalezienie borni czy innych potrzebnych materiałów. Tak samo jak w grach Ubi, główny wątek fabularny spada na drugi plan i oddajemy się eksploracji oraz walce. Warto zaznaczyć, że nawet mapa jest wyraźnie inspirowana grami francuskiego dewelopera. Na mapie znajduje się pełno "zobmie", hord, gniazd rywali, które musimy oczyścić. Wszystko to robimy aby otrzymał pokaźne nagrody. W porównaniu do gier Ubi, gra wymusza na nas więcej momentów w których musimy się skradać np. widząc nocą hordę. Naszą postać możemy rozwijać dodając nowe umiejętności do trzech kategorii. Umiejętności są standardowe typu, zwiększanie obrażeń bronią białą, palną itd. Słabym elementem gry, rozpraszającym jest konieczność ciągłej naprawy broni oraz motocykla. Odnośnie motocykla. Jest to główny środek transportu głównego bohatera, trzeba go tankować co jest uciążliwe. Jazda, walka na motocyklu ze względu na ciągłe dropy fps, jest najgorszym doświadczeniem w grze jakie można sobie wyobrazić. Problemy z motocyklem i walką na nim to nie wszystko. Strzelanie z broni palnej jest również mało satysfakcjonujące, uciążliwe. Miałem wrażenie jakby broń walczyła przeciwko mnie. Auto namierzenia działa bardzo słabo nawet z odpowiednim wzmocnieniem. W wielu przypadkach broń biała jest dużo bardziej skuteczna.  

Plusy:

- grafika,

- wygląd rywali,

- gra aktorska (wersja angielska),

- przyjemna walka bronią białą,

- fabuła w dalszej części gry,

 

Minusy:

- gigantyczne problemy z płynnością animacji na motocyklu,

- liczne spadki fps's w każdej sytuacji (standardowe PS4),

- gigantyczna liczba błędów,

- niesatysfakcjonująca walka bronią palną,

- nieustanna konieczność naprawy broni białej,

- nieustana konieczność naprawy i tankowania motocykla,

 

Ocena końcowa:

5+/10

Osobiście niestety ze względu na katastrofalną jakość pod względem technicznym nie ukończyłem gry na standardowym PS4. Poddałem się, gdyż przestałem odnosić przyjemność z gry, męczyłem się walką z przedwcześnie wypuszczonym tytułem. Jednak jako osoba obiektywna doceniam grę i pracę,którą włożyli deweloperzy. Gra jest mocno inspirowana produkcjami UbiSof'u. Deweloperzy przegrali na polu aranżacji mapy oraz zapełnienia jej zawartością. Wygrali pod względem fabularnym. Gra w obecnej formie sprzedawana jest za pełną cenę. Sony nie poinformowało nas o wypuszczeniu wersji beta czy alpha. Więc płacąc pełną cenę oczekuje produktu ukończonego. Obecnie gra nie jest ukończona jest najwyżej w wersji beta. Kiedy deweloper naprawi błędy, rozwiąże problem z płynnością (co może okazać się niemożliwe bez cięć graficznych) będzie można dodać grze obiektywnie 2 a nawet 3 punkty do oceny końcowej. 

 

 

Oceń bloga:
-13

Komentarze (73)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper