Blog użytkownika Testo

Testo Testo 14.07.2020, 15:29
Activision: Czyli płać i spadaj!
101V

Activision: Czyli płać i spadaj!

Nie ukrywam, że od wielu lat jestem fanem serii Call of Duty. Grałem chyba w każdą część CODa, zakupiłem większość z nich i nawet sporej części dokupywałem season passy oraz DLC jeśli były dostępne. Na multiplayerze i przy zombiakach spędziłem setki godzin, ograłem większość kampanii. Nie inaczej jest z Modern Warfare, które poza zakupem gry postanowiłem wesprzeć kupując COD points na battlepass oraz starter pack. Sorry! Więcej się nie powtórzy! 

Jakie jest Activision Blizzard chyba każdy znający naszą ukochaną branżę wie, a kto nie wie, temu powiem - są pazernymi dupkami i jedną z najgorszych korporacji jakie istnieją. Jednak ze starej, już chyba toksycznej, miłości do gier Blizza oraz do serii COD, od czasu do czasu kupuję od nich wybrane produkcje. 

COD w tym roku jest na prawdę udany jeśli przestaniemy zwracać uwagę na tonę bugów i glitchy. To samo tyczy się świetnego, moim zdaniem, Warzone. W związku z tym, wiedząc ile godzin spędzę z tą grą, postanowiłem "zainwestować" trochę gotówki w battlepass i starter pack skoro nie ma season passa i wszystko jest "za darmo". O ile zakup cod pointsów na battlepass przebiegł raczej bezproblemowo to już ze starter packiem nie było tak kolorowo. 

Zaraz po zakupie dostałem potwierdzenie, że wszystko przebiegło pomyślnie. Niestety, od razu nie otrzymałem obiecanych przedmiotów oraz dodatkowych pointsów. Poczekałem do następnego dnia, licząc na to, że magicznie otrzymam przedmioty, za które zapłaciłem swoje ciężko zarobione pieniądze. Pewnie nie zdziwi Was to, że po przedmiotach nie było nawet śladu na koncie? 

No nic, takie rzeczy się zdarzają i nie ma co się wkurzać, przecież napiszę do supportu i na pewno w chwilę dostanę to za co zapłaciłem (po przesłaniu numeru zamówienia i nazwy konta), prawda? 

I w tamtej chwili po raz pierwszy odbiłem się od ściany. Czy wiecie, że taka megakorporacja jak Activision Support nie posiada żadnej kolejki do live chatu? Bez znaczenia jest, o której godzinie odpalicie czat, zawsze będzie wyświetlać się informacja, że wszyscy pracownicy są aktualnie zajęci pomaganiem innym graczom. Jak na najgorszej scammerskiej, oszukanej stronie. 

No nic, to szukamy możliwości kontaktu przez ticket/maila. Tutaj czeka na nas kolejne wyzwanie, bo nigdzie w zasadzie tak oficjalnie nie podają informacji o możliwości kontaktu z nimi w ten sposób. Jeśli logujesz się przez amerykańską wersję strony to odeślą cię na community forum, a jeśli przez UK to dopiero wtedy po kliknięciu w "more suggestions" znajdziesz link do kontaktu przez ticket. Po zarejestrowaniu ticketa na twojego maila nie przychodzi żadne potwierdzenie, a więc jesteś zdany na łaskę ich suportu, że ci faktycznie odpiszą. 

Ja miałem to szczęście, że już następnego dnia otrzymałem mniej więcej następująca odpowiedź:

"Cześć, prześlij nam proszę screenshota z dowodem zakupu jaki otrzymałeś od Microsoftu i powiedz kiedy pojawił się problem."

Zrobiłem o co poprosiła mnie miła Pani i czekałem na odpowiedz. W mailu zwrotnym dostałem niezwykle użyteczne rozwiązanie, które sprowadzało się do tego bym zresetował konsolę oraz wyjął płytę z Modern Warfare. Dzięki Activision!

Po napisaniu do nich, że nic to nie dało otrzymałem jeszcze jednego maila, w którym poinformowali mnie, że przekazali to do jakiegoś innego subteamu. Od czasu założenia ticketu minęły już dwa tygodnie, więc dziś zwyczajnie napisałem do Microsoftu, żeby oddali mi kasę, bo zostałem oscamowany przez Activision (xD). Teraz czekam na decyzję ze stron MS. Tak swoją droga z MS skontaktowałem się błyskawicznie, dostałem potwierdzenie na maila i czas w jakim rozwiążą mój problem. Jak widać da się być wielką firmą i szanować klienta. 

Wszystko to piszę ku przestrodze, bo już nie chodzi o te 20-kilka PLN, które wyrzuciłem w błoto. Chodzi o zasady i o to jak głęboko w dupie ma nas Activision, że w 2020 roku nie posiadają nawet sprawnego customer service. Dostałem też swoją nauczkę za wspieranie modelu mikrotransakcji i naiwność. Lepiej późno i w sumie małym kosztem dostać lekcję niż wcale. 

Nie jestem też jedynym, którego tak potraktowali. Śledząc reddita czy twittera co chwilę natrafimy na takie historie. Widziałem posty, gdzie ludzie czekają po 3 miesiące bez skutku i szans na odzyskanie kasy (nierzadko dużo większej niż te 20 zl, które ja wydałem). Widziałem nawet gify, gdzie ktoś otrzymywał w Warzone gift pack, a tak na prawdę przez buga okazywało się, że nieświadomie kupował za swoje cod points zestaw, którego nie chciał,bo pdokonywał za niego zakupu. 

Activision zwyczajnie okrada własnych klientów i chyba nie można absolutnie nic z tym zrobić. 

Blog napisany ku przestrodze by nikt nie dał się nabrać. 

Tagi: Activision Activision Blizzard Call of Duty Call of Duty: Modern Warfare mikrotransakcje

Oceń notkę
+ +3 -

Oceń profil
+ +8 -
Testo
Ranking: 1547 Poziom: 39
PD: 8330
REPUTACJA: 624