I-Ninja - Niedocenione dzieło

BLOG O GRZE
1380V
I-Ninja - Niedocenione dzieło
Splitax | 26.04.2014, 18:43
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Witam. W tym wpisie, poruszę temat mojej ulubionej gry "I-Ninja". Oczywiście, ktoś może mieć odmienne zdanie, ja po prostu wyrażam swoją subiektywną opinię.

Jeśli nie znacie tej gry, to już tłumaczę. "I-ninja" jest to platformówka z przeważającymi elementami akcji.

Naszym protagonistą jest mały ninja w niebieskim kostiumie. Graficznie przypomina tytuły: "Kangurek Kao", bądź "Pitfall: The Lost Expedition". Głównym założeniem rozgrywki jest siekanie robotów, które władają wyspą. Roboty dzielą się na kilka odmian. Najczęściej spotykani przeciwnicy to tzw Ranx'y, które także dzielą się na kilka odmian, ilość kolców na ich głowach symbolizuje (tak jakby) ich level. Dodatkowo spotykamy także Guard Dog'i, Sentinel'e, Stenchu oraz kilka innych (Stenchu tylko w ostatnim świecie).

 

 

Podczas gry zwiedzamy pięć krain. Pierwszą w której zaczynamy jest "Robot Beach". Naszym głównym zadaniem w tej krainie jest skompletowanie części robota Tekayama, dzięki któremu pokonamy bossa, o imieniu Kyza. Drugą krainą jest "Bomb Bay", gdzie naszym celem jest przeszkodzenie Ranx'om w tworzeniu rakiet. Trzecią jest "Jungle Falls", gdzie pod przewodnictwem Psyamona, Ranx'y otwierają portal do zaświatów, a możliwość daje im sok z drzew jungli. Czwartą z kolei krainą jest "Mountain George", gdzie naszym zadaniem jest uwolnić strażniczkę ninja - Zarolę. Uwięzona ona jest w kryształowym więzieniu. Natomiast piątą jest "Moon Base", gdzie przyjdzie się nam zmierzyć z samym O-Dor'em.

Przez całą grę za zadanie mamy kolekcjonować oceny (grades). Za określoną ilość ocen odblokowujemy pas, który podwyższa naszą rangę i pozwala wziąć udział w innych misjach. Po ukończeniu danej misji, możemy do niej powrócić i uzyskać ocenę za inny tryb, czyli przejście w wyznaczonym czasie, wyeliminowanie wszystkich przeciwników, bądź skolekcjonowanie czerwonych monet.

 

 

Nasz protagonista po każdym pokonaniu bossa, zyskuje dodatkową moc. "Berserka" - to pierwsza moc, dostępna od początku gry. Zwiększa siłę zadawanych ciosów, dzięki czemu łatwiej pokonać większą ilość przeciwników. "Revive" - zdolność odblokowywana po pokonaniu Kyzy. Dzięki niej podczas trudnej walki możemy przywrócić sobie część odebranego przez przeciwników zdrowia. "Shuriken" - protagonista stojąc na powiększonym o 20x shurikenie sieka wrogów, którzy znajdują się w naszym zasięgu. Ostatnia moc to "I-Ninja!" - wszystko co żywe w zasięgu 10 kroków zostaje rozwalone na kawałki.

Protagonista posiada także łańcuch, który umożliwia przeskakiwać większe przepaście. Potrafi też wskakiwać po ścianach ustawionych w bliskiej odległości, bądź po nich przebiec.

Za określoną liczbę zgładzonych wrogów, możemy także dostać w swoje ręce nowy miecz, głównie różnią się kolorami, kształtem, a także zadawanymi obrażeniami.

Za zwykłe monety odblokowujemy misje u strażników bram, których uwolnimy po każdym zakończonym starciu z bossem w danej krainie.

 

 

Dodatkowo możemy także podbijać nasze wyniki w danej misji przy pomocy trybu Combo. Rozwalenie 20 przeciwników pod rząd daje nam combo x20 itd.

Polecam tę grę z całego serca, gdyż sam jestem jej wielkim fanem i ukończyłem ją około 10 razy. Studio Argonaut Games stworzyło także grę osadzoną w podobnych klimatach, pod nazwą "Malice".

 

"Obrazki zaczerpnięte m.in. z IGN.com"

Oceń bloga:
8

A czy ty, grałeś w I-Ninja?

Tak
84%
Nie
84%
Pokaż wyniki Głosów: 84

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper