Blog użytkownika Maciej2801

Maciej2801

Maciej2801 Maciej2801 09.12.2015, 20:38
Original War
431V

Original War

W tym bloku pragnę przedstawic tzw. złoty okres czeskiego game devu czyli lata 2000 - 2005 r. w tym okresie nasz południowy sąsiad wydał masę swietnych gier, czasem niedocenionych, zapomnianych, a nieraz wręcz kultowych w pewnych krajach. W pierwszym odcinku postanowiłem przedstawić bliżej rewelacyjną strategię i pewien fenomen gry wspieranej 14 lat od jej premiery przez fanów. ( ostatni jej update pochodzi z 3. XII. 2015 r. )

WSTĘP czyli pitolenie o niczym ale musi być.

Original War powstał w Brnie w siedzibie Altar Games w 2001 roku. Jest to dość nietypowa strategia jak na swoje czasy, ponieważ poza RTS łączyła również elementy RPG. Niezapominajmy iż w uwczesnym czasie królowały strategie pokroju C&C i Starcrafta czyli zbieraj surowce i stwórz niepokonaną duża armię. Natomiast Czesi postanowili wnieść odrobinę świeżości w skostniałe RTS.

FABUŁA czyli ej to jest nawet dobre.

Zanim przejdę do opisu fabuły powiem jedną ciekawostkę. Gra bardzo mocno wzoruje sie na książce Wolfganga Jeschke " Ostatni dzień stworzenia " ( polecam można ją wyrwać poniżej 10 zl ) A opisana w niej fabuła prezentuje sie w skrócie tak.

USA wysyła swą ekipę 2 -3 miliony lat wstecz, aby wypompować całą ropę przed powstaniem OPEC. Naturalnie Allahu " Boom " Akbary wysyłają swoje odziały,aby temu przeciwdziałać. Do tego dochodzą, a jakże Ruscy i surprise, surprise Kubańczycy. I zaczyna sie totalna zadyma ( dezinformacja nowo przybyłych, problemy ze zrzutami itp ). Wiecej nie zdradze zapraszam do lektury. A teraz wracamy do fabuły gry.

Wydarzenia w grze związane są z konfliktem o złoża fikcyjnego minerału zwanego syberytem przez Amerykanów bądź alaskitem przez Rosjan. Złoża te znajdują się na Syberii dwa miliony lat przed naszą erą. Syberyt jest katalizatorem zimnej fuzji: w jego obecności atomy wodoru łączą się w atomy helu wydzielając przy tym energię.

Świat współczesny przedstawiony w grze zależny jest od wybranej przez gracza kampanii. Kampania amerykańska opowiada o wysłanych w przeszłość za pomocą urządzenia EON żołnierzach mających przewieźć złoża syberytu z Syberii na Alaskę. W ich świecie Związek Radziecki sięga do połowy Niemiec. Choć nie wiadomo dokładnie czy cofnięcie w czasie nastąpiło przed upadkiem muru Berlińskiego i czy dzięki syberytowi Związek Radziecki stał się o wiele potężniejszy, jednak ta druga teoria wydaje się o wiele bardziej prawdopodobna ze względu na stopień rozwoju technologicznego oraz niektóre informacje pojawiające się w filmach w grze.

 

Druga kampania opowiada o żołnierzach Plioceńskiego Batalionu Armii Czerwonej, którzy zostają wysłani w przeszłość po odkryciu na Syberii pozostałości amerykańskiej ekspedycji oraz śladów alaskitu, minerału który występował tylko na Alasce i był ważnym źródłem potęgi USA. Przywódcy ZSRR doszli do wniosku, że Amerykanie cofnęli się w czasie i ukradli Związkowi Radzieckiemu złoża alaskitu. Przy pomocy urządzenia CZAPA (rosyjska nazwa EONa) wysyłają w przeszłość oddziały Armii Czerwonej by bronić złóż.

Trzecia Kampania arabska tworzona przez fanów.( na źródłach orginalnych udostepnionych przez ALTAR, bo kampania miała mieć 3 nacje, ale brakło kasy a wydawca naciskał ) Opowiada o losach Heike Steyer, dziewczyny z trudnym dzieciństwem, która dołącza do najemników w służbie arabskich szejków, wysłanych w przeszłość aby zniszczyć złoża. W tej kampanii istnieje możliwość odejścia od szejków do Legionu lub też pozostania lojalnym.

W grze pojawiają się inne nacje, ale ich powstanie i historia związana jest z rozwojem fabuły w grze.

Świat współczesny jest tylko drobnym fragmentem wydarzeń przedstawionych w grze. Obie grupy trafiają do tej samej rzeczywistości dwa miliony lat przed naszą erą. Jednak w fabule zaznaczone są różnice między przyszłością jednych i drugich.

MECHANIKA czyli ej ta gra jest wymagająca i ma mase smaczków

To co wyróźniało gre w 2001 roku na tle C&C i gier mu podobnych,było to iż każdy członek naszej drużyny jest na wagę złota, ponieważ jego smierć jest ostateczna, ale po kolei.

CZŁOWIEK

 Każdy członek naszej druzyny mógł zajmować sie czteroma specjalnościami :

a) żołnierz - był postacia najlepiej walczącą i radząca sobie na polu walki, jako jedyny potrafi w grze sie czolgać. W późniejszym etapie gry każda z nacji posiadała specjalnego żolnierza. amerykanie posiadali snajpera, rosjanie operatora wyrzutni rakiet, a arabowie operatora moździerza. Warto wspomniec iż każda nacja mogła mieć równiez specjalistow innych nacji po przejęciu ich budowli.

b) inzynier - jako jedyny potrafi budować budynki, robi to szybciej aniżeli inne postaci, potrafi naprawiać budowle i przejmować wrogie.

c) mechanik - produkuje pojazdy w warsztacie,potrafi ściągnąć z pola walki pojazdy w których skończyło sie paliwo i oczywiście je naprawiać. Amerykański jak i Arabski mechanik potrafi również za pomocy zdalnego sterowania kierować pojazdami. ( co masa osób uważała za uciążliwe, ale warto wspomnieć iż inzynier na 10 poziomie kierowal 10 pojazdami i im miał wyższy poziom tym wieksze obrażenia zadawał pojazd )

d) naukowiec - wynajduje nowe technologie, leczy rannych żołnierzy, oswaja małpoludy.

SUROWCE

Energia słoneczka - najtańsza, jak i najmniej wydatna energia w grze. Stosowana zarówno do zasilania budynków jak i pojazdów. Wymaga wielu elektrowni do zasilenia bazy a w pojazdach wymaga, skokowych ataków, aby baterie sie doładowały. Ładowanie podczas walki idiotyzm. Wyśmiana i nie używana przez Rosjan.

Energia spalinowa - o wiele wydajniejsza od elektrowni słoneczne. Ma tylko jeden minus wymaga ropy a ta szybko sie kończy i wymaga non stop paliwa. Używają jej wszystkie nacje.

Energia syberytowa/ alaskitowa - najpotężniejsza, jedna elektrownia zasila dużo budynków, a w pojeździe jest perpetum mobile niekończaca się energią.

 

POJAZDY

W RTS tamtego okresu tworzylo się określone jednostki np w Red Alert 2 Rhino tank, natomiast w Original War mieliśmy wybór podwozia czy ma to byc lekki pojazd, średni czy cieżki, rodzaj napędu czy mają to byc koła czy gasienice, rodzaj silnika: elektryczny, spalinowy, syberytowy. No i rodzaj uzbrojenia a mamy tu duzy asortyment od karabinów maszynowych, Gatlinga, dział, miotaczy ognia, rakiet, lasery po bombę alaskitową.

TECHNOLOGIE i MAŁPOLUDY

Każda z nacji posiada również różne technologie, ale jednym co łączy wszystkie nacje to szkolenie małpoludów i wykorzystywanie ich w walce bądź jako inzynierów. Najmniej technologicznie zaawansowana frakcją są Arabowie. natomiast Rosjanie i Amerykanie sa na podobnym poziomie technologicznym.

RPG

Każda z postaci opisana jest atrybutami specjalności: walki, inzynieri, mechaniki, nauki. Jesli nasz żołnierz w danej misji poza walką pomagał budowac bunkry i prowadził pojazd to równiez rosło jego doświadczenie. Przechodzac z misji na misję posiadaliśmy potężne a śmierć jej bardzo bolała.

Grafika czyli ej ta grafika nadal może się podobać

Gra została stworzona w grafice 2 D i w dniu premiery była bardzo ładna i dokladna. Dziś może sie komus nie spodobac dla mnie jest ponad czasowa. Warto nadmienić iż w grze dodano taką pierdole jak często chodzimy w danym miejscu lub jeździmy pojazdami wygniatamy trawę. W jednej misji pomaga nam to w zasadce na czerwonych.

Muzyka czyli jest klimacik

Za muzyke odpowiada Michal Pavlíček i szczerze mówiąc muzyka pasuje do tego co widzimy na ekranie, ma odpowiedni klimat i nie męczy jak np. muzyka w Shadowrun-ie.

 

Zachęcam was do zapoznania sie z tym tytułem, gra ma swój urok warto tu wspomnieć o rewelacyjnym spolszczeniu. Wystąpili tu:

ś.p. Andrzej Butruk -  nadzorca z Dungeone Keepera

Andrzej Blumefeld - Sully z Uncharted

Jarosław Boberek - master blaster polskiego dubbingu w grach

Marek Barbasiewicz - Zabij mnie Glino i masa wspanialych filmów

Jacek Braciak - Romuś z Pitbulla od 3 kurw bo jedna go nie rusza

Rafał Mackowiak - Billborad, Job ten co lubi zapierdalac

Paweł Szczesny, Brygida Turowska, Mieczyslaw Morański, Andrzej Precigs

Żywotność gry

Gra jest wspierana do dziś wychodza patche, mody z kampaniami ( w tym z Arabską ), masa ludzi w to gra w multi są również turnieje. Warto zagrać, aby się oderwać od papki jaka teraz się nas karmi.

 

Tagi:

Oceń notkę
+ +4 -

Życie bez muzyki byłoby pomyłką.
Oceń profil
+ +577 -
Maciej2801
Ranking: 3 Poziom: 97
PD: 111095
REPUTACJA: 135457