Weekend z Nintendo #10 - MK8

BLOG
698V
Weekend z Nintendo #10 - MK8
SMGT | 31.10.2014, 14:12
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Witam wszystkich bardzo serdecznie i zapraszam na kolejny "Weekend z Nintendo".

Zacznijmy od tego, że turniej Smash na 3DS okazał się całkowitą klapą. Trudno, ja sam czekam na Super Smash Wii U - tam na szczęście zapowiedziano turnieje w opcjach więc przyjdziecie na gotowe ;)

 

W ten weekend nie mam żadnych dodatkowych atrakcji (liczyłem na turniej Smash) więc aktywuję wszystkie turnieje MK8, nie ma jeszcze DLC, ale w sumie już listopad. Na tym nie koniec, jak często mi się zdarza, opiszę jakąś ciekawą funkcję dotyczącą Mario Kart 8, ale dzisiaj dodatkowo zaprezentuję wam nadchodzące Super Smash Wii U i opiszę to co trzeba wiedzieć na temat amiibo.

 

 

Czat głosowy ze znajomymi w Mario Kart 8

W MK8 można założyć pokój dla swoich znajomych i z nimi grać - wtedy mamy też czat głosowy. Przyznam się, że nie testowałem tego tryby, ale wiem o nim od dawna, to była alternatywa gdyby dzielenie na grupy w turniejach było zbyt uciążliwe (niestety spotkania nie byłyby wtedy otwarte na każdego kto ma akurat ochotę zagrać). Taki pokój tworzymy bardzo prosto, wchodzimy w tryb "Online", następnie we "Friends and Rivals" które już opisywałem ostatnio. Tam na samej górze jest opcja "Create Room". Potwierdzamy komunikaty, wybieramy swojego zawodnika i trafiamy do podobnej poczekalni jak w przypadku turnieju i czekamy aż dołączą do nas znajomi- ale są różnice. Po pierwsze naciskając "-" na gamepadzie dezaktywujemy lub aktywujemy mikrofon (jest wbudowany w pada); po drugie kiedy wciśniemy "A" żeby coś zakomunikować innym, pierwszą opcją będzie "Start" - tak, tym startujemy zawody :) Następnie będziemy mieć do wyboru szereg opcji: 

Mode - szybkość kartów od 50cc do 150cc, wyścigi Mirror i tryb Battle

Teams - zmagania drużynowe lub klasyczne

Items - jakie przedmioty będą w grze

Round Lenght - długość rundy dla trybu Battle

CPU - czy chcemy jeździć z zawodnikami sterowanymi przez AI i ich trudność

CPU Vehicles - jakimi pojazdami ma jeździć CPU

Po tym będziecie mogli wybrać dowolną trasę ze wszystkich pucharów w grze. Odbędzie się losowanie i wystartuje wyścig :) To wszystko.

 

 

Super Smash Bros. for Wii U 50-Fact Extravaganza

Niedawno Nintendo wyemitowało Direct dotyczący Super Smash Bros. na Wii U w którym podało mnóstwo informacji na temat tej gry i postanowiłem je tutaj wszystkie przedstawić bo robią wrażenie... oczywiście mam ściągawkę do tego ;)

 

1 - Więcej niż 40 postaci będzie dostępnych, będą kolejne postacie dostępne do odblokowania. Sterowanie i techniki będę takie same jak na wersji 3DS.

2 - Gra będzie w 1080p (i 60fps).

3 - Jednocześnie grać będzie mogło na jednej planszy maksymalnie ośmiu graczy, dostępna ilość będzie zależeć od konkretnej planszy.

4 - Większe plansze, stworzone z myślą o ośmiu graczach, ich częstotliwość pojawienia się online jest zmniejszona.

5 - Strefy niebezpieczeństwa - miejsca śmiertelne jeżeli na nie wpadniemy, powodują natychmiastowe KO jeżeli mieliśmy ponad 100%.

6 - Poziomy inspirowane między innymi grami takimi jak Donkey Kong gdzie można przemieszczać się między pierwszym a drugim planem.

7 - Na Wii U będzie więcej poziomów niż na 3DS.

8 - Będą specjalne poziomy nawiązujące do Miiverse gdzie w tle będą przewijać się posty nawiązujące do walki.

9 - Na planszy związanej z Kid Icarus po wybraniu Kid'a będą z nami rozmawiać postacie z Kid Icarus...

10 - Kiedy gramy w nocy na planszy Guar Plain pojawi się Metal Face. Będzie komentować i walczyć, można go pokonać.

11 - Na planszy Pyrosphere pojawia się Ridley (Metroid), walcząc z nim można go uczynić swoim sojusznikiem. Potrafi ewoluować w Mega Ridley. Można zarobić punkty pokonując go (nawet jak jest po naszej stronie).

12 - Walki na monety powracają (Coin Battles).

13 - Walki na staminę też powracają (Stamina Battles).

14 - Powraca Special Smash Mode - pozwala ustawiać opcje w meczu według upodobania.

15 - Można ustawić częstotliwość pojawiania się przedmiotów podczas meczu.

16 - My Music - pozwala ustawić jak często powinny być odtwarzane podczas gry.

17 - Menu Music - dotyczy muzyki w menu.

18 - Gra zawiera baaardzo pokaźną bibliotekę utworów z historii Nintendo. Liczba utworów nie jest nawet porównywalna z tą na 3DS, na Wii U jest ich znacznie, znacznie więcej.

19 - Zatrudniono też więcej kompozytorów muzyki dla wersji na Wii U.

20 - Gracz może kolekcjonować muzykę przez zbieranie wyskakujących znajdziek w grze - płyt CD.

21 - Wiele zadań do wykonania zapełniających tablicę zadań.

22 - Classic Mode został zmieniony w porównaniu z 3DS, progres zależy od tego jak dobrze nam się powiodło w walce. Poziom trudności można zmieniać robiąc zakład - jak w Kid Icarus: Uprising (tam uwielbiałem ten system :) ). Można grać w parze z kimś.

23 - Po skończeniu Classig Mode zobaczymy filmik związany z naszą postacią.

24 - All-Star Mode jest lustrzanym odbiciem wersji na 3DS - przeciwnicy pojawiają się w odwróconej chronologii (czyli od najnowszych postaci do najstarszych). Można grać w parze z kimś.

25 - Event Battles - rozgrywa się specyficzne pojedynki by odblokować ścieżkę do kolejnych.

26 - Smash Tour - tryb przypominający grę planszową dla 4 graczy.

27 - Target Blast - mini gra w której kopiemy odpowiednio bombę by zniszczyć "zamek".

28 - Stadium Mode wspiera multiplayer.

29 - Master Order and Crazy Order - Pierwszy to wyzwania dla nas, do drugiego by się dostać trzeba czymś zapłacić i jest to survival w którym na końcu trzeba pokonać Crazy Hand.

30 - Master Fortress - tryb który otwiera się na wyższych poziomach trudności i jest to coś w stylu... Metroidovanii.

31 - Gra wspiera chyba wszystkie kontrolery od czasu GameCube.

32 - GameCube kontroler też dzięki adapterom.

33 - Kontrolerem może być nawet 3DS (trzeba mieś SSB3DS).

34 - Można dokonać transferu postaci między wersją 3DS i Wii U.

35 - Gra zawiera masę trofeów.

36 - Final Smash Trophie - do zdobycia po przeżyciu wszystkich All-Star Mode.

37 - Trophie Box - mini wystawy na których wystawiamy trofea.

38 - Możliwość fotografowania trofeów w Photo Studio i nie tylko.

39 - Powraca Trophy Rush i jest grywalny dla dwóch graczy.

40 - Masterpiece Mode - triale gier z Virtual Console dzięki którym możemy zagrać i zapoznać się z pierwszymi grami z których pochodzą zawodnicy.

41 - amiibo - o nich jeszcze dzisiaj napiszę.

42 - Internet - gdyby ktoś miał problemy ze swoim łączem Wi-Fi jest możliwość podpięcia Wii LAN Adaptera

43 - Automatyczne notyfikacje w menu gry.

44 - Grając na tej samej konsoli można stworzyć parę do gry online.

45 - Będzie można w przyszłości stworzyć własne turnieje i Nintendo też obiecuje organizować oficjalne turnieje.

46 - Turnieje będą wspierać maksymalnie 64 graczy.

47 - Gamapad wyświetla dodatkowe informacje podczas gry.

48 - Można zrobić screen i domalować mu coś przy użyciu gamepada, dzieliść się nimy i wysyłać to do znajomych...

Rzeczy wymieniane bez numerka i nie opisywane (te same co na 3DS):

- For Glory Battles

- For Fun Battles

- Battling with Friends

- Conquest

- Spactate

- World Stats

- Replays and Replays Channel

- Buttons (można samemu funkcje przypisać)

- Sounds

- Internet Options (SpotPass, Share Info, Broadcast)

- Rules

- Smash Battles

- Team Smash

- Training

- Trophy Shop

- Albums

- Sound Test

- Fighter Records

- Stats

- Milestones

- Tips and more...

49 - W grze jest komunikacja głosowa ze znajomymi, ale tylko pomiędzy meczami.

50 - The Stage Builder - można stworzyć własne poziomy.

51 - Można się dzielić poziomami z innymi.

52 - Zapowiedziano zawodników Bowsera Jr. i Koopalings oraz możliwość oglądania wszystkich filmików w osobnym menu.

53 - Zapowiedziano DLC Mewtwo. Będzie darmowe dla tych co posiadają obie wersje Smash (te osoby mogą też liczyć na muzykę na CD z Club Nintendo - oferta limitowana).

 

 

Gra zadebiutuje u nas 28 listopada 2014.

 

 

 

 

amiibo

Jak wiecie Nintendo zapowiedziało figurki dla gier bazujące na technologii NFC. Początkowo myślałem, że będą czymś innym niż są... przynajmniej w Smash, bo w innych grach ich funkcjonalność może być różna. Opiszę ich funkcjonalność na podstawie Super Smash Bros, ale najpierw o kompatybilności. Są już pierwsze informacje na temat tego z jakimi grami będą współpracować (nie wiadomo jak będą w nich działać) i według tych informacji wygląda to tak:

Super Smash Bros - wszystkie

Mario Kart 8 - Mario, Peach, Yoshi, Donkey Kong (nie jest wymieniany Link...)

Mario Party 10 - Mario, Peach, Yoshi

Yoshi Wooly World - Yoshi

Hyrule Warriors - Link

Nie są to 100% pewne informacje i może coś jeszcze się zmieni. Ale wracając do tego czym są amiibo na przykładzie Smash - amiibo będą naszymi partnerami. Nie da się nimi grać! Są jak drugi gracz, oznaczone są jako Figure Player - FP. Wchodzą na wyższe poziomy, uczą się, można dawać im ekwipunek... i co się z nimi robi? Gra się jak z drugim graczem, można grać przeciwko nim, one same mogą grać przeciwko sobie... a co najważniejsze można grać z nimi w co-op. Na tym głównie się opiera ich koncepcja, są jak dodatkowy gracz z którym możemy grać, jak zauważyliście prawie każdy tryb w Smash można przechodzić w co-op, znaczy że można to robić ze swoim amiibo. Można też grać z nim w drużynie przeciwko innym graczom ze swoimi amiibo. Tym są amiibo - mi to pasuje o wiele bardziej... mogę wrócić do grania Mortonem w MK8 a nie przyzwyczajać się do nowej postaci - a żadna mi się nie podobała ;)

 

 

WEEKEND 31-2 październik/listopad 2014

 

 

PIĄTEK - 20.00

 Turniej Super PPE 

Nazwa: Super PPE

Kod: 5004-7416-6308

150cc

CPU Hard

16 wyścigów

brak switch

od 20.00 do 21.30

 

 

SOBOTA - 22.00

 Turniej Turbo PPE 

Nazwa: Turbo PPE

Kod: 2227-5301-2535

150cc

CPU Hard

16 wyścigów

brak switch

od  22.00 do 23.30

 

 

NIEDZIELA - 19.00

 Turniej Racer PPE 

Nazwa: Racer PPE

Kod: 0563-9931-6030

150cc

No Items 

CPU Hard

16 wyścigów

brak switch

od 19.00 do 20.30

 

 

Na deser... Francis na temat Super Smash Bros. Wii U

Oceń bloga:
7

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper