Najbardziej wyczekiwane gry zmierzające na Nintendo Switch

Najbardziej wyczekiwane gry zmierzające na Nintendo Switch

Enkidou | 02.02.2019, 18:00

Niewątpliwie w 2019 roku głównym celem Nintendo będzie podtrzymanie świetnej passy Switcha. Przygotowaliśmy zestawienie ponad 20 wyczekiwanych gier spośród do tej pory zapowiedzianych, które powinny pomóc w osiągnięciu tych założeń.

Wargroove

Dalsza część tekstu pod wideo

Premiera: 1 lutego 2019

Turowa strategia w klimatach fantasy przywodząca na myśl serię Advance Wars. Brak nowej części cyklu i generalnie gier tego typu był według developera (Chucklefish) głównym powodem powstania Wargroove. Produkcja oferuje dwunastkę dowódców do wyboru (każdy/każda ze swoją kampanią), multiplayer oraz edytor pozwalający na tworzenie własnych map.

Steins; Gate Elite

Premiera: 19 lutego 2019

Remake świetnie ocenianej powieści graficznej wydanej pierwotnie w 2009 roku. Najważniejsza nowość to styl prezentacji - animowane wstawki (zarówno z serialu anime, jak i zupełnie nowe stworzone na użytek gry) zastąpią statyczne obrazy. Tytuł posiada nieliniową strukturę, co oznacza, że nasze decyzje wpływają na bieg narracji. Warto też wspomnieć, że do wersji na Nintendo Switch dołączany będzie niekanoniczny sequel wykonany w stylistyce 8-bitowej.

Trials Rising

Premiera: 26 lutego 2019

Kolejna odsłona lubianej serii Trials, w której przejmujemy kontrolę nad motocyklistą pokonującym wymyślne tory przeszkód. Rising powstało we współpracy z fanami, dzięki czemu twórcy chcieli stworzyć najlepiej zbalansowaną odsłonę cyklu. Jedną z nowości jest Tandem Bike, tryb, w którym dwie osoby kontrolują jeden motocykl.

Yoshi’s Crafted World

Premiera: 29 marca 2019

Kolejna gra z tytułowym dinozaurem w roli głównej. Nowym gameplayowym patentem jest tym razem możliwość przechodzenia odwróconej wersji levelu, dzięki czemu zyskujemy nową perspektywę, i większa interakcja z otoczeniem. Poza tym Crafted World to stary, dobry Yoshi. Tytuł oferować ma także multiplayer (kooperacja) dla dwóch osób.

Daemon X Machina

Premiera: pierwszy kwartał 2019 (?)

Gra akcji z mechami w roli głównej. Tworzy ją ciekawy zespół składający się z doświadczonych twórców: Kenichiro Tsukuda (Armored Core), Shoji Kawamori (mech designer udzielający się w przeszłości m.in. przy Armored Core i Macross), Yusuke Kozaki (projektant postaci w ostatnich latach kojarzony z Fire Emblem) czy Junichi Nakatsuru (kompozytor; pracował przy wielu grach Bandai Namco, np. Soulcalibur i Tekken). Tytuł ma oferować wiele opcji modyfikacji wielkich robotów, ale będziemy też mogli opuścić kokpit maszyny i przejąć kontrolę nad pilotem.

Mortal Kombat 11

Premiera: 23 kwietnia 2019

Pierwsza od ponad dekady część Mortal Kombat wydana na sprzęcie Nintendo. Mortal Kombat 11 ma ukazać się już w kwietniu. Gra działa na nowym silniku graficznym i oferować ma edytor pozwalający modyfikować wygląd postaci. Z informacji, jakie ujawniono dotychczas, wynika, że powróci sporo znanych i lubianych postaci, w tym Skarlet, która po raz pierwszy pojawiła się w reboocie serii wydanym w 2011 roku. Nowy będzie np. Geras posiadający zdolność manipulowania czasem.

Crash Team Racing Nitro-Fueled

Premiera: 21 czerwca 2019

Konkurencja dla Mario Kart. Nitro-Fueled to remake kultowego kart racera z czasów pierwszej konsoli Sony. Za produkcję odpowiada studio Beenox. W grze zobaczymy nie tylko starą zawartość w odświeżonej oprawie, ale też zupełnie nowe atrakcje, w tym opcję grania przez sieć czy modyfikowanie pojazdów.

Doom Eternal

Premiera: 2019

Sequel Dooma z 2016 roku, który udanie uwspółcześnił formułę serii. W nowej części ma pojawić się między innymi dwa razy więcej rodzajów przeciwników oraz asymetryczny multiplayer w postaci trybu Invasion, który pozwoli nam wcielić się w demony atakujące innych graczy, gdy ci przechodzą kampanię. Za port na Nintendo Switch odpowiada studio Panic Button (konwersje pierwszego Dooma, Wolfenstein II).

 

Animal Crossing

Premiera: 2019

Pierwsza od czasu 3DS-owego New Leaf (2012-13 rok) główna odsłona popularnej serii Animal Crossing. Na razie o grze wiadomo tylko tyle, że ma ukazać się w tym roku.

Digimon Survive

Premiera: 2019

Strategia turowa z elementami RPG przypominająca gry w rodzaju Final Fantasy Tactics czy Disgaea. Główny bohater Takuma Momotsuka pewnego dnia przenosi się do fantastycznego świata zamieszkanego przez istoty zwane digimonami. Tytuł posiada nieliniową fabułę, co oznacza, że nasze poczynania mają wpływ na jej bieg.

Yo-kai Watch 4

Premiera: 2019

Pokemony od Level-5. Seria w swoim czasie sprzedawała się w Japonii lepiej od pierwowzoru Game Freak/Nintendo, lecz w końcu złapała zadyszkę. “Czwórka” ma być nowym otwarciem. Nowymi atrakcjami jest np. możliwość podróżowania między kilkoma światami i starcia, w których uczestniczą nie tylko duchy, ale i ludzie.

Inazuma Eleven Ares

Premiera: 2019

Przypadek Inazuma Eleven (także Level-5) przypomina Yo-kai Watch - obie serie święciły kilka lat temu triumfy, by później stracić na popularności. Premiera Inazuma Eleven Ares była już przekładana celem, jak informował developer, dopracowania gry i dodania nowej zawartości. Według ostatnich informacji premiera ma się odbyć po maju tego roku.

Bloodstained: Ritual of the Night

Premiera: 2019

Duchowy spadkobierca Castlevania: Symphony of the Night i wszystkich części tej serii reprezentujących tę samą ‘metroidową’ konwencję (nacisk na eksplorację, stopniowy rozwój postaci itd.). Nad produkcją czuwa Koji Igarashi, który przez wiele lat trzymał pieczę nad Castlevanią w Konami.

Dragon Quest Builders 2

Premiera: 2019

Rozwinięcie dobrze przyjętej formuły będącej połączeniem japońskiego RPG-a z Minecraftem. Sequel wprowadza szereg nowości: zdolność pływania, szybowania, bardzo szybkiego biegania, widok z perspektywy pierwszej osoby, multiplayer czy możliwość budowania zupełnie nowych obiektów, jak chociażby stupiętrowa wieża. Jeśli zaś chodzi o fabułę, Builders 2 nawiązuje do drugiej części serii Dragon Quest (poprzednik nawiązywał do pierwszej).

Dragon Quest XI S

Premiera: 2019

Nowa edycja Dragon Quest XI stworzona z myślą o Nintendo Switch. Dodano do niej voice-acting (nowość, ale tylko w Japonii) oraz nowe atrakcje, np. fabułę rozbudowaną o zupełnie nowe wątki (na razie brak szczegółów na ten temat).

AI: The Somnium Files

Premiera: 2019

Przygodówka reżyserowana przez Kotaro Uchikoshiego, twórcę trylogii Zero Escape. Akcja gry rozgrywa się w nieco dalszej przyszłości w Tokyo, a głównym bohaterem jest detektyw Kaname Date. Historia nabiera tempa, gdy popełnione zostaje morderstwo, którego ofiara została pozbawiona oka. Date sam natomiast wyposażony jest w sztuczne oko z jednostką AI i posiada dostęp do wspomnień przepytywanych osób, co ułatwia mu prowadzenie śledztw.

Samurai Shodown

Premiera: 2019

Pierwsza od dziesięciu lat nowa część Samurai Shodown. Na razie wiadomo tyle, że gra działa na silniku Unreal Engine 4 (na uwagę zasługuje również nowy styl graficzny) i pojawiają się w niej różne postacie - zarówno te znane z hołubionych poprzedników, jak i zupełnie nowe twarze.

Town (tytuł tymczasowy)

Premiera: 2019

Nowa gra studia Game Freak (seria Pokemon). Mamy tu do czynienia z pewną wariacją na temat tower defense. Akcja Town rozgrywa się tylko w jednej lokacji - tytułowym mieście, które zostało zaatakowane przez potwory. Korzystając z najróżniejszych środków (terenu, budynków, pomocy innych mieszkańców), musimy stawić czoło zagrożeniu.

Pokemon (tytuł tymczasowy)

Premiera: 2019

Nowe Pokemony mają ukazać się w drugiej połowie tego roku. Do tej pory nie poznaliśmy zbyt wielu konkretów, ale szef Pokemon Company, Tsunekazu Ishihara, powiedział, że będzie to gra, na jaką czekają fani i jednocześnie coś zupełnie innego niż Pokemon Let’s Go.

Luigi’s Mansion 3

Premiera: 2019

Luigi znów krząta się po nawiedzonych posesjach. O grze nie wiadomo zbyt wiele (a właściwie nic). Można jednak spekulować, że tym razem nie będziemy mieli do czynienia z podziałem na misje, którego implementacja w poprzedniku mogła wynikać z ograniczeń 3DS-a.

Fire Emblem: Three Houses

Premiera: 2019

Akcja szesnastej odsłony Fire Emblem rozgrywa się w krainie o nazwie Fódlan, gdzie za wiele sznurków pociąga Kościół Seiros. Po Three Houses możemy oczekiwać nie tylko bitew na większą skalę, ale też możliwości przejęcia bezpośredniej kontroli nad postacią i eksploracji nią świata gry (trochę jak w Fire Emblem Echoes).

Metroid Prime 4

Premiera: 2019

Długo oczekiwana nowa odsłona serii Metroid Prime. Od zapowiedzi, która miała miejsce podczas E3 w 2017 roku, nie usłyszeliśmy nic nowego, ale według wiarygodnych doniesień (np. Eurogamer) gra jest wspólnym przedsięwzięciem Bandai Namco (m.in. oddział w Singapurze) i Nintendo. Developer pierwszych trzech części, czyli teksańskie Retro Studios, zajmuje się podobno czym innym.

Edit: Lista została sporządzana przed ogłoszeniem Nintendo o rozpoczęciu prac na nowo. Według ostatnich doniesień pieczę nad tytułem przejęło Retro. Nie ma też szans, by ukazał się on w najbliższej przyszłości.

Bayonetta 3

Premiera: 2019-20

Po ponad roku od zapowiedzi nadal nie doczekaliśmy się choćby sekundy gameplayu, ale PlatinumGames stawia sobie poprzeczkę wysoko: Bayonetta 3 ma być punktem zwrotnym w historii tego studia i zmienić sposób, w jaki projektuje ono swoje gry.

Shin Megami Tensei V

Premiera: 2019-20

Nowa część Shin Megami Tensei ma zająć się ważkimi tematami współczesności, np. niepewnością jutra wynikającą z braku zatrudnienia, terroryzmem czy zagrożeniem bronią nuklearną (kwestia ważna przede wszystkim w Japonii funkcjonującej w poczuciu zagrożenia ze strony Korei Północnej). Atlus chce także w “piątce” połączyć najlepsze cechy Shin Megami Tensei III i Shin Megami Tensei IV.

Źródło: własne
Enkidou Strona autora
cropper