Najciekawsze premiery 2015 roku - PlayStation 4

Najciekawsze premiery 2015 roku - PlayStation 4

[email protected] | 25.01.2015, 11:05

Dotarliśmy do końca naszego krótkiego cyklu gier, na które warto zwrócić uwagę w 2015 roku. Jako że wreszcie doczekaliśmy się konkretnej liczby tytułów multiplatformowych i tych na wyłączność, wybraliśmy łącznie 18 gier. Nie jest to oczywiście lista ostateczna. Mnóstwo produkcji zostanie pewnie jeszcze zapowiedzianych na ten rok, a i wiemy, że z zasady możecie się z nami nie zgodzić. Oto nasza lista 18 gier, na które warto mieć oko.

Dalsza część tekstu pod wideo

Producent: Three One Zero | Wydawca: 505 Games | Data premiery: 2015

Deweloperzy coraz odważniej odchodzą od gier przesyconych akcją, stawiając na produkcje opierające się na rozwiązywaniu zagadek. ADR1FT skupi się na postaci astronauty, którego stacja badawcza została zniszczona, a jego celem jest eksploracja pozostałych w kosmosie szczątków i główkowanie w celu rozwiązania logicznych szarad przed nami stawianych.

Za projektem stoi "niesławny" Adam Orth, którego znienawidził Internet za wypowiedzi związane z "always on" Xboksa One przy jego pierwotnych planach rozrysowanych przez Microsoft. Biorąc jednak falę nienawiści na klatę, Orth wyszedł na przeciwko nam z projektem, który kojarzyć wielu będzie się z kinową Grawitacją. No i na PC wspierać ma Oculus Rift, więc może na PS4 obsłuży Morfeusza.

 
Producent: Pencil Test Studios, Inc. | Wydawca: Versus Evil | Data premiery: 2015

Duchowy spadkobierca przygodówki point'n'click The Neverhood. Czy trzeba pisać coś więcej? Nad Armikrogiem pracuje stary skład odpowiedzialny za plastelinowy absurd, więc o jakość humoru nie musimy się martwić.

Tommynaut podróżuje po galaktyce ze swoim wiernym psiakiem Beak-Beakiem. Który gada. I jest ślepy. Wspaniałą podróż pana i jego psa przerywa wypadek na dziwnej planecie, gdzie zostaje zatrzymany w więzieniu tytułowej fortecy. Wiemy niestety tylko tyle, ale to nie może się nie udać.

Producent: From Software | Wydawca: SCE | Data premiery: 25.03.2015

Bloodborne jest rehabilitacją Sony za zignorowanie Demon's Souls. Shuhei Yoshida, odkupując swoje winy, nawiązał współpracę z Hidetaką Miyazakim i rozpoczęto ten tajemniczy projekt. Bloodborne, jeśli chodzi o fundamenty rozgrywki, jest podobny do Soulsów. Bezlitosny dla niecierpliwych, satysfakcjonujący dla niezłomnych.

Porzucono tutaj defensywny styl gry preferowany przez wielu początkujących wojowników. Nie ma tarczy, a zamiast tego są uniki i strzelba w drugiej łapie. Gra zyskała na dynamice, lecz nic nie straciła z poziomu trudności, bo jeśli opierać się na udostępnianych materiałach - przeciwnicy (zwłaszcza ci więksi) znowu będą na dzień dobry robić nam z tyłka jesień średniowiecza.

 

Producent: Capcom | Wydawca: Capcom | Data premiery: 2015

Mamy więc Bloodborne, lecz From Software nie ma wyłączności na soulsowe, hardcore'owe RPG-i. Capcom postanowiło ugryźć temat nieco inaczej, bo w modelu free-to-play. Oczywiście oznacza to mikrotransakcje, lecz nie powinniście z tego powodu od razu skreślać Deep Down.

Grupa nazywająca siebie Ravens posiada artefakt pozwalający podróżować w czasie i korzysta z niego, by odnajdywać wspomnienia i odkryć sekrety dawnego okresu. Gracz skacze więc do losowo generowanych, średniowiecznych lochów i mierzy się z pułapkami oraz potworami tamtego okresu. Samotnie lub z ekipą do czterech osób przyjdzie nam walczyć nawet ze smokami! A że gra będzie dostępna za darmo - grzech nie spróbować.

Producent: The Chinese Room | Wydawca: SCE | Data premiery: 2015

Co łączy ten tytuł z Amnesią i Dear Eshter? "Osoba" dewelopera, a raczej cały zespół The Chinese Room. Everybody's Gone to the Rapture początkowo miało trafić na PC-ty, ale ekipa dogadała się z Sony i otrzymamy tytuł na (czasową?) wyłączność na PS4. Czego można się spodziewać po tej przygodówce z niesamowicie tajemniczym klimatem?

Końca świata. A raczej ostatnich 24 godzin przed jego końcem. Historię, o której wiemy niewiele, umieszczono w małej wiosce leżącej na terenie hrabstwa Shropshire na terenie Wielkiej Brytanii. Historia ma płynnie kształtować się pod wpływem naszych działań i interakcji, ale istnieją pewne ramy poza które całość nigdy nie wyjdzie. Świat jest w pełni otwarty i to od nas zależy, gdzie pójdziemy i w jakiej kolejności ruszymy zabawę do przodu, by poznać, co stanie się w ciągu ostatniej doby tego świata.

Producent: Avalanche Studios | Wydawca: Square Enix | Data premiery: 2015

Rico powraca. Tym razem wybierzemy się na teren Morza Śródziemnego, do republiki Medici rządzonej przez generała Di Ravello, który, jak na każdego "głównego złego" w grach przystało, jest okrutnym do szpiku kości dyktatorem. A my, na usługach CIA, musimy go obalić.

Trzecia część Just Cause będzie bardzo podobna, w większości wręcz identyczna w zestawieniu z Just Cause 2. Znowu dostaniemy linkę i będziemy mogli robić co tylko nam przyjdzie do głowy. Surfować na skrzydłach samolotu, wysadzić samochód i wzlecieć na jego dachu pod chmury, wysadzić wszystko wokoło... Nowa generacja ma pozwolić na jeszcze większe zniszczenia, dokładniejszy teren i...to w sumie wszystko, czego potrzebujemy.

http://www.pssite.com/upload/images/encyklopedia/13/74/92/1374920033.jpg

 

Deweloper: Warhorse | Wydawca: Warhorse | Data premiery: 2015

Ten stawiający na realistyczną walkę mieczem RPG z Czech mógł nigdy nie powstać, bo inwestorzy woleli coś w modelu free-to-play na tablety. Ruszyła więc zbiórka i gracze zdecydowali portfelami. Otwarty świat, walka w siodle i na ziemi, brak jakichkolwiek elementów fantasy i, przede wszystkim, realizm potyczek. W opracowaniu systemu walki mieczem brali udział nie tylko programiści, ale też eksperci XV-wiecznych pojedynków!

Wszystko to spięte nieliniową historią oraz rzemiosłem tamtego okresu - gotowanie, warzenie eliksirów, kopanie w poszukiwaniu srebra, kowalstwo... Kto powiedział, że magia i smoki to niezbędny dodatek gier w klimatach średniowiecza? Do tego zbiórka, której początkowym celem było 300 tys. funtów, dobiła miliona, a to oznacza psiego towarzysza, nie wspominając już o turniejach z prawdziwego zdarzenia! Pozostaje jedynie kwestia tego, jak bardzo skomplikowana będzie obsługa oręża i czy wyliczanie toru lotu strzał będzie dawało porównywalną frajdę co w Skyrimie bez perków.

Producent: Avalanche Studios | Wydawca: Warner Bros. Interactive | Data premiery: 2015

Druga gra Avalanche w zestawieniu, druga z otwartym światem i jedyna, która po oficjalnej zapowiedzi i kilku pokazach (na jednym z nich byliśmy) kompletnie zniknęła z radarów. Miała być premiera w 2014 roku, a będzie gdzieś, kiedyś, w 2015 roku. Oby, bo kolejną obsuwę ciężko będzie przetrawić.

Główną osią gry nie jest jednak wyłącznie nasz bohater. Jest nią...nasz samochód, który służyć będzie do poruszania się po niekończących się bezdrożach i walki z innymi grupami próbującymi zebrać jak najwięcej paliwa. Samochód będziemy mogli ulepszyć na wiele sposobów. Całość ma być powiązana z kinowym powrotem Mad Maxa. Oby równie udanym, jak się zapowiada film.

Producent: Kojima Productions | Wydawca: Konami | Data premiery: 2015

Zawrzało po premierze "płatnego dema" MGS V: Ground Zeroes. Hideo Kojima chciał z jednej strony przedstawić możliwości silnika Fox i ewolucję, jakiej stale podlega rozgrywka serii Metal Gear, lecz z drugiej - 120 zł za niecałe dwie godziny zabawy? Na szczęście pełna wersja w drodze.

Otwarte przestrzenie pozwolą na wiele więcej niż dotychczas. Analiza terenu misji z oddali, opracowanie planu i gotowość na wszystko - to podstawa sukcesu. Oprócz operacji na terenie wroga, Big Boss musi zarządzać swoją bazą, której składzik ulepszymy kradzionym sprzętem wroga (balony Fulton!) i przygotujemy na wrogie ataki w nieco towerdefense'owym stylu. Fabularnie zaś Kojima wrzuca nas w 9 lat po prologu, który ciągnął historię z Peace Walkera. 

 

Producent: Netherrealm Studios | Wydawca: Warner Bros. Interactive | Data premiery: 14.04.2015

Kiedy studio prowadzone przez współtwórcę serii bijatyk Eda Boona wydało reboot w 2011 roku, graczom opadły szczęki. NetherRealm Studios idealnie uchwyciło klimat najlepszych odsłon i dopasowało go do ówczesnych standardów. Nadchodzący sequel zapowiada się równie ekscytująco.

Nowy Mortal przyniesie nowych zawodników, brutalne Fatality, świeże pomysły i sprawdzone rozwiązania. Z większych nowości - każdy z zawodników posiadać ma tym razem trzy style walki, które wybiera się przed walką. Taki Scorpion może skupić się na walce dwoma mieczami, lecz jest także w stanie przebranżowić się na ogniste ataki specjalne. Poza tym jak tu odmówić sobie możliwość zagrania Cassie, córką Johna Cage'a i Sonyi Blade?

Deweloper: Hello Games | Wydawca: Hello Games | Data premiery: 2015

Twórcy platformówki na motorze Joe Danger stwierdzili "dobra, czas na podbój kosmosu w perspektywie pierwszoosobowej". I żadne tam MMO, bo niby gracze będą przenikali do swoich gier, lecz przy 18,446,744,073,709,551,616 odmiennych planetach odnaleźć się nawzajem raczej nie będzie zbyt łatwo. Jak podsumował to deweloper:

"Czasem się z kimś miniesz, czasem na kogoś wpadniesz [...] Nawet jeśli wylądujecie ze znajomym na jednej planecie, to będzie coś w stylu - Jestem na planecie wielkości Ziemi i stoję na niewielkim wzniesieniu, widzisz mnie?".

Dlaczego więc czekamy? Bo gra odznacza się intrygującą koncepcją, piękną stylistyką i wydaje się oferować poczucie odkrywania nowego świata. Celem jest dolecenie do centrum galaktyki, zbierając pod drodze surowce i handlując nimi. Prawdziwy cel? Bycie Kolumbem z padem w dłoniach i odkrywanie swojej cyfrowej Ameryki.

Deweloper: Tequila Works | Wydawca: SCE | Data premiery: 2015

Szykuje się Podróż roku 2015. Samotny bohater, eksploracja  malowniczych miejscówek, ani grama walki. Rime wciąż jest zagadką, ale nie sposób obojętnie przejść obok tak pięknych widoczków.

Gra jest dziełem studia Tequila Works, twórców dwuwymiarowego zombie-survivalu Deadlight. Tutaj jednak nie uświadczymy żadnego umarlaka, a w zamian deweloper odda nam otwarty świat najeżony zadaniami logicznymi. Łatwo się na nich skupić nie będzie, bo styl, jaki prezentuje tytuł, to małe mistrzostwo artystyczne. Trójwymiar pociągnięty lekkim cel-shadingiem, którego inspiracją był m. in. Joaquin Sorolla i Salvador Dali. The Legend of Zelda: The Wind Waker się chowa!

 

Deweloper: Frictional Games | Wydawca: Frictional Games | Data premiery: 2015

SOMA chce być dość nietypowym horrorem. Bardziej niż straszyć prostym jump-scare'em, ekipa z Frictional Games wybrała zmuszenie gracza do zastanowienia się nad uczuciami myślących maszyn. A takich podwodna stacja badawcza PATHOS-2 ma na pęczki.

W te realia trafia właśnie nasz bohater. Z perspektywy pierwszej osoby będziemy mu towarzyszyć, odkrywając nieetyczny eksperyment i zmagając się z przedziwnymi kreaturami. Szukacie horroru, który straszy Was dopiero przed snem, gdy zastanawiacie się, jak poruszane w nim tematy działałyby w rzeczywistości? Według twórców dostaniemy coś właśnie takiego.

Deweloper: DICE | Wydawca: Electronic Arts | Data premiery: 2015

Weźcie FPS-a w kilmacie Gwiezdnych Wojen i oddajcie go DICE. Twórcy Battlefieldów (od pierwszego Bad Company) zaplanowali reboot serii Battlefront w stylu swojej największej marki. Co to oznacza? Silnik Frostbite 3, rozgrywka wieloosobowa najwyższej jakości, a nawet Battlelog, czyli aplikacja pozwalająca na bieżąco śledzić swoje statystyki.

Gra wierna ma być poprzedniczkom, stąd na pewno znajdą się rozwiązania wyróżniające ją od BF-ów. Pojawi się widok trzecioosobowy, ikoniczne pojazdy jak AT-AT i ścigacze, a w kwestii map potwierdzono na razie Hoth i Endor. Byle tylko nie poszła śladami ostatnich odsłon największego rywala Call of Duty. Zabugowanego reboota nie przyjmiemy!

Deweloper: Stoic Studio | Wydawca: Versus Evil | Data premiery: 2015

Kontynuacja święcącego triumfy taktycznego RPG-a z Kickstartera. Mocna historia wikingów nadaje sens turowym walkom, poszukiwaniu bezpiecznych ziem i ciężkim decyzjom, których następstwa nigdy nie są oczywiste. 

Całości klimatu nadają ręcznie rysowane postaci i tła, nawiązania do mitologii nordyckiej i poważny klimat - dorosła historia bez niepotrzebnych przekleństw, seksu czy przesadnej przemocy. Z systemem walki tak dobrym, że oparto na nim osobną grę MMO. Jednak to przygoda dla jednego gracza jest tą właściwą.

 

Producent: Naughty Dog | Wydawca: SCE | Data premiery: 2015

Któż nie spodziewał się kontynuacji przygód Nathana Drake'a? Po sukcesie The Last of Us i oswojeniu się z nową generacją przy tworzeniu remastera, Naughty Dog poświęca nowemu Uncharted całą swoją uwagę i pełnię możliwości.

Drake wraca z nowym zestawem umiejętności, które zapożyczył od innych trzecioosobowych produkcji - wspinaczka z użyciem czekanu niczym Lara Croft w reboocie, krycie się przed wrogami w wysokiej trawie jak pirat-asasyn, a do tego plansze mają oferować kilka dróg do celu. Tym razem sprawdzimy, ile warte są legendy o wielkim skarbie w Libertalii, pirackiej kolonii na Madagaskarze, którą odwiedzimy w towarzystwie odnalezionego po latach brata Sama.

Producent: CD Projekt RED | Wydawca: cdp.pl | Data premiery: 19.05.2015

Mistrz miecza. Zabójca potworów do wynajęcia. Mutant. Saga o wiedźminie Geralcie to jedna z najlepszych rzeczy, jakie przytrafił się polskiej fantastyce, a dzięki znakomitym grom, po książki Sapkowskiego sięga cały świat. Zaczynając jako niezbyt duży tytuł pecetowy, dziś sequel Wieśka jest pozycją obowiązkową wśród list wyczekiwanych gier 2015 roku.

Ogromny, otwarty świat (Skyrim się chowa), tereny prześladowane przez wszelkiego rodzaju potwory i okropieństwa, ciężki klimat oraz niełatwe zadania polegające często na wybraniu mniejszego zła. Dwa miecze na odmiennych przeciwników, kusza, znaki wiedźmińskie, eliksiry, olejki, trucizny i petardy. Rola mediatora w sporach, tropienie potworów i odkrywanie ich słabości, długie przygotowania do większych walk. Poruszanie się pieszo, konno i na pokładzie łodzi. A do tego fabuła, w której wezmą udział m. in. Yennefer i (grywalna) Ciri. Ciężko wyobrazić sobie cokolwiek lepszego dla fana prozy Sapka, będącego jednocześnie graczem.

Deweloper: The Astronauts | Wydawca: The Astronauts | Data premiery: 2015

Posiadający nadprzyrodzone zdolności detektyw Paul Prospero musi zbadać - zgadliście - zaginięcie małego Ethana Cartera. Po dotarciu do Red Creek Valley okazuje się jednak, że to nie będzie tak prosta sprawa, jakby mogło się wydawać. Coś bardzo złego czai się w miejscu poszukiwań....

Detektywistyczna przygoda od polskiego studia The Astronauts z Adrianem Chmielarzem na czele pojawiła się kilka miesięcy temu na pecetach i z miejsca zdobyła serca graczy nieoczywistymi zagadkami, przepiękną, realistyczną grafiką oraz mrocznym klimatem historii. Wśród zachwytów słychać było jedynie narzekanie na długość gry (około 4 godzin), lecz jest to "wada", o jakiej chciałby usłyszeć chyba każdy deweloper. Dawać na to na konsole!

cropper