Zapowiedź Quantum Break

Zapowiedź Quantum Break

Wojciech Gruszczyk | 12.03.2016, 18:46

21 maja 2013 roku zobaczyliśmy oficjalną zapowiedź Quantum Break. Produkcja od tego czasu ewoluowała, został zmieniony główny bohater, kilkukrotnie opóźniono premierę, ale po długim wyczekiwaniu, najnowsza produkcja twórców legendarnego Maxa Payne’a w końcu debiutuje. Czego możemy spodziewać się po tej grze? Zapraszamy na zapowiedź, która przybliży Wam nowy projekt Remedy Entertainment.

Quantum Break jest jedną z najgorętszych tegorocznych premier. Grę tworzono przez ponad 3 lata i nikt pewnie nie zaprzeczy, że jest to jedna z najmocniejszych pozycji stworzonych na sprzęt Microsoftu w 2016 roku. Amerykanie dbali o pozycję, czekali na efekty, ale w końcu możemy przygotować się na nową opowieść Remedy Entertainment.

Dalsza część tekstu pod wideo

Spis treści

  1. Twórcy z charakterem. Remedy Entertainment nie zawodzi.
  2. Historia pełna tajemnic silnie powiązana z czasem.
  3. Jack Joyce nie jest zwykłym bohaterem. Poznajcie rozgrywkę i moce.
  4. To nie tylko gra. Serial z aktorami urzeczywistnia wybory.
  5. Jednoczesna premiera na dwóch platformach.
  6. Znany pisarz w gratisie.
  7. Wymagania sprzętowe.
  8. Specjalne wydanie Xboksa One.
  9. Alan Wake Up. Pisarz powraca.
  10. Oglądamy, czekamy, liczymy dni.

Twórcy z charakterem. Remedy Entertainment nie zawodzi

Remedy Entertainment powstało w 1995 roku. Twórcy swoją pierwszą grę wydali w 1996 roku, ale Death Rally nie osiągnęło oczekiwanego sukcesu. Dopiero 2001 rok był prawdziwym przełomem w historii Finów, ponieważ dokładnie 23 lipca szerokiej publiczności zaprezentował swoje umiejętności Max Payne. Produkcja oczarowała graczy na całym świecie (średnia ocen na poziomie 89%) i zapoczątkowała piękne czasy dla studia. Autorzy nie mieli jeszcze ugruntowanego miejsca w branży, więc postanowili zaryzykować – marka o znanym policjancie została sprzedana do Take-Two Interactive za 10 milionów dolarów, a deweloperzy kontynuowali prace nad kontynuacją. Gra zadebiutowała na rynku w 2003 roku, ponownie osiągnęła sukces (średnia ocen na poziomie 86%), ale Remedy postanowiło porzucić to IP. Następnie byliśmy świadkami ciężkich czasów. Studio z Finlandii rozpoczęło przygotowanie nowego uniwersum i przez lata nie otrzymywaliśmy żadnych produkcji od tego zespołu. Dopiero w 2010 roku, po siedmiu latach od ostatniego dzieła, na rynku zadebiutował Alan Wake. Historia pisarza osiągnęła spory sukces (średnia ocen na poziomie 83%) i pokazała, że deweloperzy znają się na swoim fachu. Rok później na rynku pojawił się remake Death Rally, następnie zobaczyliśmy Alan Wake's American Nightmare, a w 2014 roku wydano Agents of Storm. Nie były to wielkie projekty, ale w tym czasie ekipa pracowała już nad kolejną nową marką.

Dyrektor kreatywny Quantum Break – Same Lake – w jednym z wywiadów dokładnie wytłumaczył, dlaczego gracze musieli tak długo czekać na tę historię. Twórcy w przypadku tej pozycji wykorzystali nowe technologie, tworzą tytuł na nową platformę, wykreowali nowe uniwersum, stworzono zupełnie nową historię i obładowano cały świat nowym systemem rozgrywki. Ekipa podczas projektowania gry przygotowała wiele prototypów oraz innowacji, które pozwoliły rozwinąć koncepcję i nadać jej odpowiedni wymiar. Studio chciało mieć pewność, że pozycja w każdym elemencie zaprezentuje najwyższą jakość.

Historia pełna tajemnic silnie powiązana z czasem

Twórcy nie ukrywają, że najważniejszym elementem produkcji jest opowieść. W grze nie znajdziemy trybu sieciowego, a studio zajęło się przygotowaniem rozbudowanej i ciekawej przygody. W konsekwencji nie otrzymaliśmy wielu szczegółów na temat historii, ale wydarzenia z Quantum Break są w głównej mierze umiejscowione obok Riverport University, czyli fikcyjnego uniwersytetu położonego w północno-wschodniej części Stanów Zjednoczonych. W tym miejscu rozpoczęto eksperymentowanie z podróżowaniem w czasie, ale naukowcy nie osiągnęli zamierzonego sukcesu, a na domiar złego doprowadzili do ogromnej katastrofy. W skutek eksperymentu Jack Joyce oraz Paul Serene zostali obdarzeni wyjątkowymi mocami, ale jednocześnie załamanie czasu może zniszczyć znany nam świat. Badacze mogą powstrzymać nadciągającą zagładę, ale Serene zyskał zdolność widzenia przyszłości i nie zamierza uratować ludzkości. Główny bohater gry – Jack – rozpoczyna walkę ze swoim starym przyjacielem i jego korporacją. Przez ten konflikt ważą się losy całego świata.

Jack Joyce nie jest zwykłym bohaterem. Poznajcie rozgrywkę i moce

Quantum Break jest trzeciosobową grą akcji, w której należy uratować Ziemię przed totalną zagładą. Protagonista pozycji otrzymał wyjątkowy dar manipulowania czasem, dzięki któremu może poradzić sobie z przeciwnikami. W trakcie rozgrywki należy często wykorzystywać zdolności oraz korzystać z dobrodziejstw najróżniejszych broni – od zwykłych pistoletów po specjalistyczne karabiny. Jack Joyce w trakcie tej przygody uczy się nowych mocy, jego siła wzrasta, a zadaniem gracza jest odpowiednie nauczenie się wszystkich dostępnych skilli. Tylko w taki sposób możemy odeprzeć ataki coraz to silniejszych przeciwników – studio potwierdziło, że w grze pojawią się oponenci wykorzystujący specjalną technologię, dzięki której również mogą czerpać z mocy załamania czasu.

Dotychczas deweloperzy przedstawili pięć zdolności, które pozwalają bohaterowi wychodzić z najcięższych opresji:

  • Time Blast: Pozwala na załamanie czasu w konkretnym miejscu i zniszczenie wszystkich elementów znajdujących się na wybranej arenie.
  • Time Rush: Umożliwia bohaterowi przemieszczać się po miejscówce w momencie zamrożenia otoczenia. Zdolność pozwala przeprowadzać taktyczne ataki oraz uciekać w ekspresowym tempie.
  • Time Dodge: Dynamiczny odskok pozwalający uniknąć strzałów.
  • Time Shield: Ochronna kopuła, dzięki której protagonista może unikać kul.
  • Time Stop: Zamrożenie czasu na wybranym miejscu.

To nie tylko gra. Serial z aktorami urzeczywistnia wybory

Jedną z największych innowacji w Quantum Break jest połączenie gry z serialem. Twórcy postanowili zatrudnić do współpracy Lifeboat Productions i przygotować czteroodcinkową przygodę. Produkcja Quantum Break opowiada o bohaterach, a serial ma za zadanie przedstawić antagonistów, jednak należy wiedzieć, że oba projekty łączą się ze sobą na niespotykanym wcześniej poziomie. Każdy z epizodów trwa 22 minuty, a autorzy stworzyli ponad 40 wariantów każdej z opowieści. Ta decyzja jest spowodowana wyborami, które podejmie gracz i które wpłyną na całą historię. Tutaj nie tylko zadecydujemy o losach gry, ale również w znaczący sposób wpłyniemy na serial. Po zakończeniu ważnego fragmentu w pozycji Remedy Entertainment odłożymy kontroler na 1320 sekund i poznamy dodatkową opowieść, która rozbuduje naszą wiedzę na temat produkcji. Dzięki licznym wyborom i wykreowanym wariantom, zainteresowani poznają przygodę wielokrotnie i za każdym razem otrzymają nowe informacje na temat świata przedstawionego.

Należy jednak wiedzieć, że serial nie znajdzie się na płycie z grą. Liczne warianty odcinków sprawiły, że wykreowana opowieść sporo waży – deweloperzy nie mogli wrzucić całej zawartości na płytę bez utraty jakości, więc zdecydowano streamować epizody po zakończeniu rozgrywki. Gracze na Xboksach One otrzymają możliwość pobrania całej opowieści w rozdzielczości 1080p na dysk konsoli. Opcja ta nie będzie dostępna w edycji na PC-ty, ale sympatycy blachy mogą oglądać wydarzenia w 4K.

Na gamescom 2015 potwierdzono pełną obsadę serialu i wśród aktorów można znaleźć wielu utalentowanych i nagradzanych artystów:

  • Shawn Ashmore (m.in. seria X-Men, serial The Following) jako Jack Joyce
  • Dominic Monaghan (m.in trylogia Władca Pierścieni, serial Zagubieni, Hobbit: Bitwa Pięciu Armii) jako William Joyce
  • Aidan Gillen (m.in. seriale Prawo Ulicy, Gra o Tron) jako Paul Serene
  • Lance Reddick (m.in. seriale Prawo Ulicy, Fringe, film John Wick) jako Martin Hatch
  • Marshall Allman (m.in. seriale Skazany na śmierć, Czysta krew) jako Charlie Wincott
  • Patrick Heusinger (m.in. film Czarny łabędź  oraz serial Casual) jako Liam Burke
  • Mimi Michaels (m.in. filmy Gamer, Nasze wielkie rodzinne wesele) jako Fiona Miller
  • Amelia Rose Blaire (m.in. seriale Czysta Krew, Scream) jako Amy Ferraro
  • Brooke Nevin (m.in. film Koszmar kolejnego lata i serial Mów mi Fitz) jako Emily Burke
  • Courtney Hope (m.in film Miasto odkupienia) jako Beth Wilder
  • Jacqueline Pinol (m.in. film Gwiazd naszych wina oraz gra Uncharted 3: Oszustwo Drake’a) jako Sofia Amaral
  • Jeannie Bolet (m.in. film Life Tracker) jako Kate Ogawa
  • Sean Durrie (m.in. film Noc Halloween) jako Nick Marsters
  • Matt Orlando (m.in. film Barbershop) jako Brenner

To właśnie przez serial gra nie zostanie w Polsce w żaden sposób zlokalizowana – nie otrzymamy dubbingu ani nawet napisów. Rodzimy oddział Xboksa potwierdził, że ta trudna decyzja była spowodowana innowacyjnością połączenia dwóch projektów (gra + serial). Przez tę koncepcję pojawiły się pewne nietypowe wyzwania, które spowodowały, że tytuł nie będzie zawierał polskiej wersji językowej w dniu premiery.  

Jednoczesna premiera na dwóch platformach

11 lutego 2016 roku Microsoft oficjalnie zakończył wszystkie spekulacje. Firma z Redmond zapowiedziała jednoczesną premierę Quantum Break na dwóch platformach. Gra w przypadku komputerów osobistych zadebiutuje wyłącznie na sprzętach z Windows 10 i Microsoft potwierdził, że pozycja będzie dostępna tylko na Windows Store.

Produkcja Remedy Entertainment jest pierwszym projektem przedstawiającym siłę integracji urządzeń z W10. Twórcy poinformowali, że wszystkie osoby zamawiające grę na Xboksa One na Xbox Live, otrzymają za darmo wersję na PC. Przygoda będzie również wspierać opcję cross-save, dzięki której będziemy kontynuować rozgrywkę na różnych sprzętach.

Znany pisarz w gratisie

Microsoft w przypadku Quantum Break ponownie korzysta z dobrodziejstwa wstecznej kompatybilności. Firma postanowiła rozdać dwie wcześniejsze produkcje Remedy Entertainment wszystkim graczom. Tak prezentują się szczegóły:

  • Darmowy Alan Wake (z dodatkami The Signal i The Writer): gra trafi do wszystkich klientów Quantum Break.
  • Darmowy Alan Wake's American Nightmare: gra trafi do osób składających zamówienie przedpremierowe na Xbox Live.

Kody na pozycje zostaną dostarczone przez wiadomość prywatną na Xbox Live w przeciągu 7-10 dni od premiery Quantum Break.

Wymagania sprzętowe

Jeśli zamierzacie grać na PC, to warto zapoznać się z poniższymi informacjami:

  MINIMALNE REKOMENDOWANE ULTRA
OS Windows 10 (64-bit) Windows 10 (64-bit) Windows 10 (64-bit)
DirectX DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12
CPU Intel Core i5-4460, 2.70GHz lub AMD FX-6300 Intel Core i5 4690, 3.9GHz lub odpowiednik AMD  Intel Core i7 4790, 4GHz lub odpowiednik AMD 
GPU NVIDIA GeForce GTX 760 lub AMD Radeon R7 260x NVIDIA GeForce GTX 970 lub AMD Radeon R9 390 NVIDIA GeForce 980 Ti lub AMD Radeon R9 Fury X
RAM 8GB 16GB 16GB
VRAM 2GB 6GB 6GB

Specjalne wydanie Xboksa One

Quantum Break to kolejna produkcja Microsoftu, która nie doczekała się edycji kolekcjonerskiej, ale przynajmniej włodarze z Redmond zadbali o stosowną wersję konsoli. Quantum Break Bundle nie zostało upiększone grafiką z produkcji, jednak pracownicy amerykańskiej korporacji zdecydowali się na białą wersję sprzętu (konsola i kontroler). W pudełku gracze znajdą kody na cyfrowe wersje Quantum Break oraz Alan Wake.

Alan Wake Up. Pisarz powraca

Nie jest pewnie dla nikogo sekretem, że Remedy Entertainment w niedalekiej przyszłości zapowie Alan Wake 2. Twórcy w ostatnim czasie wielokrotnie wspominali o pozycji i można dojść do wniosku, że zespół czeka tylko na odpowiedni moment, by przedstawić nową opowieść znanego pisarza.

W lutym pojawiła się informacja o zarejestrowaniu znaku towarowego "Alan Wake’s Return". Gracze oczekiwali na stosowną zapowiedź pozycji, ale deweloperzy postanowili wytłumaczyć sytuację. Nazwa odnosi się do mini serialu live-action, który będziemy mogli obserwować na telewizorach rozrzuconych po świecie gry. Identyczną zagrywkę widzieliśmy w Max Payne oraz Alan Wake. W Alan Wake's Return zobaczymy między innymi Sama Lake’a, który został jednym z aktorów tego projektu. 

Oglądamy, czekamy, liczymy dni

Wojciech Gruszczyk Strona autora
Miał przyjść do redakcji zrobić kilka turniejów, ale cytując klasyka „został na dłużej”. Szybko wykazał się pracowitością, dzięki której wyrobił sobie pozycję w redakcji i zajmuje się różnymi tematami. Najchętniej przedstawia wiadomości ze świat gier, rozrywki i technologii oraz przygotowuje recenzje gier i sprzętu. Jeśli jest zadanie – Wojtek na pewno się z nim zmierzy. 
cropper