Gran Turismo 7 - poradnik do gry. Porady, wyścigi, mapa świata, model jazdy, podstawy, tryby multiplayer - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Gran Turismo 7 Poradnik

Gran Turismo 7 - Hamowanie, jak nie blokować kół i nie przestrzeliwać zakrętów?

Mateusz Wróbel | 06.03.2022, 12:45

Gran Turismo 7 - Hamowanie, jak nie blokować kół i nie przestrzeliwać zakrętów?

Kilka porad dot. hamowania w Gran Turismo 7.

Hamowanie w Gran Turismo 7 to nieodłączny element modelu jazdy wyścigówek. Początkowym kierowcom zalecam włączyć strefy hamowania ukazujące, w którym momencie powinieneś zacząć wytracać prędkość swojego samochodu. Nie warto także wyłączać ABS-u, który jest wspomagaczem odpowiadającym za blokowanie się kół.

Przechodząc do sedna tematu musisz zapamiętać, że przed hamowaniem odejmij na ułamek sekundy gaz, a dopiero potem zacznij naciskać pedał odpowiadający za hamowanie. Nie warto trzymać pełnego gazu do ostatniego momentu, ponieważ istnieje wtedy ogromne prawdopodobieństwo, że przestrzelisz zakręt. Ponadto, pod żadnym pozorem nie skręcaj kierownicą, gdy będziesz hamował.

Gran Turismo 7 Porady Hamowanie

Skręcanie podczas hamowania kończy się blokowaniem kół (w przypadku wyłączonego ABS-u), co powoduje, że zaczynasz tracić kontrolę nad pojazdem. Plusy takiej sytuacji są takie, że szybciej zwolnisz, ale kosztem większego zużycia opon (jeśli często będziesz blokował koła, to dojdzie nawet do spłaszczenia, czyli utraty przyczepności), a także brakiem możliwości omijania jakichś przeszkód czy innych kierowców. Jak to się często mówi: po zablokowaniu kół jesteś tylko pasażerem modlącym się, aby jak najszybciej wyhamować.

Jak więc nie blokować kół, mając jednocześnie wyłączony ABS (de facto, wyłączanie asyst pozwala być szybszym na torze, o ile tylko dobrze bez nich sobie poradzisz)? Zapamiętaj sobie, aby na początku hamowania wcisnąć pełen trigger lub pedał odpowiadający za ową czynność, a potem stopniowo go odejmować. Jeśli zbyt długo będziesz trzymał pedał wciśnięty w podłogę, to także dojdzie do blokowania kół. Każdy pojazd zachowuje się inaczej - jeden dłużej pozwoli Ci trzymać pełny hamulec, drugi krócej. Musisz więc wyczuć na własnej skórze, kiedy trzeba zacząć go odejmować. Rób to stopniowo, tak do połowy pedała/triggera, nie więcej, ponieważ wtedy hamowania prawie w ogóle nie będzie.

Ważne jest przy tym także hamowanie podczas pokonywania zakrętów. Staraj się zawsze hamować mając wyprostowany samochód, ale jeśli nie jest to możliwe, to nie zaczynaj nigdy hamować wciskając cały trigger/pedał. Skończy to się utratą przyczepności i ewentualnie obróceniem pojazdu. Wytracaj prędkość w krętych sekcjach toru nie jeżdżąc na pełnym gazie, a w przypadku hamowania najlepiej nie przekraczaj 2/4 wysokości triggera/pedału. 

Źródło: własne

Komentarze (50)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper