Łatka do Assassin's Creed Unity w akcji. Czy jest lepiej?
Jak wiadomo Ubisoft wypuścił łatę do najnowszej iteracji gry z serii Assassin's Creed. Poprawiła ona znaczącą liczbę błędów, ale deweloper obiecywał także poprawę wydajności. Czy dotrzymał słowa? Odpowiedzią jest porównanie wersji na PlayStation 4 z przed łaty i obecnej.
Serwis Eurogamer przygotował bardzo udane porównanie. W pewnych miejscach widać przyrost klatek na sekundę animacji, ale generalnie wydajność gry zmieniła się bardzo nieznacznie podczas całej przygody. Z materiałów Eurogamera wynika, że ogólny przyrost to 1,90 %. Przed łatą, gra w trybie fabularnym dla jednego gracza chodziła średnio w 24,59 FPS-ach. Teraz ta wartość to 25,07 klatki na sekundę.
W trybie współpracy wzrost jest jeszcze mniejszy. Z 23,90 FPS na 24,29 FPS. Oczywiście istnieje margines błędu, gdyż nie da się idealnie odwzorować identycznych warunków grając dwa razy.
Wygląda więc na to, że gra bardzo rzadko osiąga standardowe 30 klatek, a w grze nadal w pewnych wypadkach zaobserwujemy spadki poniżej 20 FPS-ów.
Ubisoft robi progres usuwając bugi, ale przed stabilnymi 30 klatkami jeszcze daleka droga.