Kolejne informacje o Final Fantasy XV. Tym razem wprost z Famitsu
Gry
848V
Tak jak przez kilka lat z rzędu informacji o było jak na lekarstwo, tak teraz codziennie mamy coś nowego. Tym razem nowych informacji dostarczyło Famitsu, które porozmawiało z reżyserem gry - Hajime Tabatą.
Czego się dowiedzieliśmy? Sporo ciekawych rzeczy, które streszczam poniżej.
- Tabata dołączył do projektu w 2012 roku. Ówczesny CEO Square - Yoichi Wada osobiście poprosił Tabatę wraz z zespołem Type-0 HD by pomogli ekipie pracującej nad wtedy jeszcze - FF Versus XIII. W tym samym okresie podjęto decyzję o przeniesieniu gry na nową generację i zmianę tytułu na FF XV.
- Po pół roku od tego momentu gotowe było pierwsze tech demo i Square przeszło do kolejnego etapu prac.
- Tabata nie przejął projektu od razu. Długo współpracował z Nomurą, dyskutując z nim o tym, jaka będzie gra, jaki będzie setting świata i co musi być w kolejnej, numerycznej odsłonie serii.
- Tabata uważa, że nie będzie większych zmian w grze po tym, jak objął posadę reżysera. Rozumie, że gracze bardzo długo czekają na XV, dlatego zwiastun na TGS, stage event, zapowiedź dema.
- Osobistą chęcią Tabaty jest wyeksponowanie męskiej przyjaźni i motywu podróży. Dlatego sceny walki przedstawiono w taki sposób.
Czas na system walki i inne, techniczne sprawy.
- System walki będzie naszpikowany efektownymi atakami i ma być odbierany jako coś płynnego, naturalnego. Będą czary, będzie teleport, będą kombinacje ataków z ekipą, zależnie od sytuacji i kontekstu.
- Gra nadal jest RPG-iem, gdyż walki mogą być rozgrywane taktycznie. Można zatrzymać grę pauzą, dokonać zmian w ekwipunku, składzie ekipy itp..
- System związany z bronią działać będzie niczym talia kart z której będziemy wybierać potrzebny nam oręż.
- Uniki aktywowane są w defensywnej pozie. Aktywujemy ją trzymając przycisk bloku.
- W grze znajdzie się cykl dnia i nocy, zmieniający się dynamicznie. Zależnie od pory dnia - pojawią się mocniejsze i agresywniejsze potwory. Za dnia część kreatur nie będzie nas atakować dopóki my tego nie zrobimy.
- Na ten moment, jeden dzień to 30 minut gry. To może się zmienić w przyszłości, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że walka z ogromnym Adamantoisem trwa...cały miesiąc w grze by go pokonać.
- Demo zaoferuje obsługę przycisku Share, ale pozbawione będzie funkcjonalności Remote Play. W ostatecznej wersji obie rzeczy będą obecne.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XV.