Marketingowa supermoc youtubera
Znacie jakąś grę, która ma ponad cztery lata i w 2014 roku byłaby cały czas w pierwszej czterdziestce najlepiej sprzedających się gier? Ja też nie znałem, aż do dzisiaj. Jeśli przyjrzycie się notowaniom w Wielkiej Brytanii zobaczycie, że jest taka, a za jej sukcesem stoi znany youtuber.
Jeśli bliżej przyjrzeć się sprzedaży gier w Wielkiej Brytanii, bez problemu można zauważyć, że Skate 3 przez cały 2014 rok utrzymywał się w top 40. Co więcej, w tym tygodniu okupuje naprawdę wysokie 20 miejsce.
W tym roku gra w wersjach na PS3 i Xboxa 360 sprzedała się o 32,9 % lepiej w pierwszej połowie tego roku, niż w ubiegłej 2013.
Powodem tego nietypowego zainteresowania są filmiki z serwisu YouTube. Po wpisaniu frazy , znajdziecie dziesiątki filmów z tą produkcją. W głównej mierze jest to zasługa niejakiego PewDiePie, którego jeden z filmików obejrzało ponad 12 milionów ludzi, a zrobił on przecież znaczenie więcej materiałów o Skate 3.
Rezultatem był tak zwany pik sprzedażowy. Na grę, która nie była już produkowana, było takie zapotrzebowanie, że sklep GAME musiał poprosić EA o dorobienie większej ilości kopii.
Jest to dowód, że fenomen youtuberów ma znaczący wpływ na naszą branże, a postacie takie jak PewDiePie w pojedynkę są w stanie wskrzesić produkcję, po którą w normalnych okolicznościach nikt by już nie sięgnął.
Taka siła przebicia robi wrażenie. Sam, czasem zachęcony przez jakiś materiał z YT, sięgam po starsze produkcje. Też tak macie, czy całe to zjawisko jest Wam zupełnie obojętne?