Quantic Dream pracuje na devkitach PS4 od 2011 roku
Wszyscy z niecierpliwością czekamy na pierwszą grę Quantic Dream na PlayStation 4. Już w przypadku zdarzały się sceny, w których modele znacznie przewyższały jakością te, znane z innych produkcji na PlayStation 3 i dziwiłem się, jak mogą wyglądać gry tego studia na nowej generacji.
Jak się okazuje, francuska firma ma dostęp do devkitów i narzędzi deweloperskich PlayStation 4 już od 2011 roku. Potwierdził to założyciel studia, Guillaume de Fondaumière, który stosowną informację zamieścił na swoim profilu w portalu Linkedin.
Oznacza to, że Quantic Dream było jednym z pierwszych studiów na świecie, które wiedziało o rozpoczęciu prac nad nową konsolą Sony i brało czynny udział w kształtowaniu sprzętu. Oczywiście w 2011 roku studio mogło mieć dostęp do bardzo pobieżnej wersji maszyny, jednak jak pokazała historia, z każdą kolejną aktualizacją devkitów, konsola stawała się coraz potężniejsza.
Najciekawszym punktem jego profilu jest jednak ten, który mówi o niezapowiedzianych projektach - właśnie ta liczba mnoga interesuje nas najbardziej, tym bardziej, że David Cage już podczas powstawania mówił, że Quantic Dream jest w stanie pracować nad dwoma projektami naraz. Nawet jeśli jednym z nich jest remake Beyonda, to drugi musi być czymś nowym.