Technologia odpowiedzialna za animację śniegu w Batman: Arkham Origins przyniesie ze sobą rewolucję?

Gry
930V
Technologia odpowiedzialna za animację śniegu w Batman: Arkham Origins przyniesie ze sobą rewolucję?
Michał Madanowicz | 31.03.2014, 18:24

Jednym z najbardziej interesujących elementów oprawy graficznej w  był... śnieg. Podczas GDC 2014 główny programista odpowiedzialny za rendering w Warner Bros. Games Montréal zaprezentował, jakie funkcje w ostatniej odsłonie przygód Nietoperza pełnił biały puch, a także co to może oznaczać dla kolejnych projektów ze świata gier.

Slajdy z prezentacji Colina Barré-Briseboisa zobaczyć możecie w naszej galerii na końcu newsa. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Co takiego rewolucyjnego jest w technologii użytej przez twórców Arkham Origins? Otóż chodzi przede wszystkim o ślady, jakie postacie pozostawiają za sobą chodząc po śniegu. Są one bardzo dokładne i trwałe, zależne od ciężaru obiektu, szybkości jego poruszania się i kilku innych czynników. Colin zapowiedział, że podobne efekty można również zastosować w przypadku piasku czy błota.

Może to mieć szczególne znaczenie dla gier promujących podejście stealth, gdzie nasi wrogowie mogliby tropić nas po znalezionych śladach, co działa oczywiście w dwie strony - my również moglibyśmy w ten sposób określać położenie oponentów. Pomysł do nowych oczywiście nie należy, ale warto zwrócić uwagę na potencjał tkwiący w technologii śniegu stworzonej przez twórców Batmana.

Źródło: http://www.dualshockers.com/

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper