Square-Enix nie chce odcinać się od swoich korzeni, ale zmian nie zabraknie
Yosuke Matsuda podczas swojego wywiadu dla Famitsu, wypowiedział się na temat kierunku jaki obierze Square-Enix w nadchodzących latach. Ci, którzy obawiali się, że firma odetnie się od znanych marek i skupi na grach przeglądarkowych i mobilnych mają kolejny powód do niepewności.
W kwestii wydawanych gier, mało co ulegnie zmianie:
W przyszłości postaramy się wydawać gry tak, jak robiliśmy to do tej pory. Mówię tutaj o "uznanych grach" Square-Enix - chcę je dalej wydawać.
Myślę, że Square-Enix jest znana z wysoce cenionych tytułów. Nasz styl wykształcił się w RPG takich jak Dragon Quest i Final Fantasy, grupa Taito stworzyła oryginalne Space Invaders, a Eidos posiada w rękawie takie marki jak Tomb Raider i Deus Ex, a w przyszłym roku wychodzi Thief.
Nie patrząc na gatunki i platformy, tak była budowana firma Square-Enix - od pojawienia się Dragon Quest i Final Fantasy, wypuszczono wiele gier RPG. Chcę wypuszczać wiele takich cenionych gier.
Mam nadzieję, że oznacza to mocne wspieranie dużych platform, a nie tak jak wspomniałem wyżej, skupienie się na grach mobilnych i przeglądarkowych. Matsuda nie potwierdza, ale też nie neguje, że to właśnie duże konsole są głównym celem dla gier Square-Enix.