Paweł Musiolik Paweł Musiolik 22.01.2013 23:42
Już jutro Demon's Souls pojawi się w PlayStation Store
554V

Już jutro Demon's Souls pojawi się w PlayStation Store

Co prawda kolejny raz Europa jest po tyłach jeśli chodzi o otrzymywanie gier w PlayStation Store. Jednak w przypadku Demon's Souls trzeba się tylko i wyłącznie cieszyć, że będziemy mogli nabyć w dosyć atrakcyjnej cenie 79 złotych jeden z najlepszych tytułów dostępnych na PlayStation 3.  Dodatkowo z tej okazji przeceniony zostanie dodatek do Dark Souls - Artorias of the Abyss za który przyjdzie nam zapłacić 29 złotych...
Co prawda kolejny raz Europa jest po tyłach jeśli chodzi o otrzymywanie gier w PlayStation Store. Jednak w przypadku Demon's Souls trzeba się tylko i wyłącznie cieszyć, że będziemy mogli nabyć w dosyć atrakcyjnej cenie 79 złotych jeden z najlepszych tytułów dostępnych na PlayStation 3.  Dodatkowo z tej okazji przeceniony zostanie dodatek do Dark Souls - Artorias of the Abyss za który przyjdzie nam zapłacić 29 złotych...

Ponadto Sony zamieściło kompletnie nowy wywiad z Hidetaką Miyazakim, który opowiada w nim o Demon's Souls. Jako, że jest ciekawy dla początkujących, to jego tłumaczenie znajdziecie poniżej.
Seria Souls ma reputację bardzo wymagającej gry i wiele nowych graczy może być przestraszona tą opinią. Czy faktycznie mają się czego bać?

Hidetaka Miyazaki: To bardzo smutne, że bardzo dużo osób, które zainteresuje się Demon's Souls nie spróbuje zagrać w niego z racji wysokiego poziomu trudności. Więc chciałbym przekazać prosty komunikat: nie bójcie się zanurzyć w ten tytuł i uniwersum. Wymagające w tym przypadku znaczy dające dużo frajdy.

Jakich wskazówek możesz udzielić tym, którzy zagrają pierwszy raz w ten tytuł?

Hidetaka Miyazaki: Nowi gracze mogą pomyśleć: „ta gra jest za trudna, to nie mój typ”. Jednak wierzę, że nie tylko zaprawieni w bojach gracze mogą czerpać przyjemność z podążania przed siebie i nauki na własnych błędach. Chciałbym by osoby grające w ten tytuł dosłownie podbijały poziom trudności gry i czerpały przyjemność ze zwiedzania lochów w grze. Proces pokonywania przeciwności jest wymagające, ale poczucie wygranej po przełamaniu kolejnej bariery jest wartością, którą gra może zaoferować.


Jakie były Twoje ambicje gdy zacząłeś pracę nad Demon’s Souls?

 

Hidetaka Miyazaki: Chęć wyrażenia najlepszych, najbardziej odjazdowych i interesujących elementów klasycznych gier cRPG na konsolach i dzięki technologii jaką mamy, dodając do tego inspirujące elementy osiągnięte przez wykorzystanie sieci internetowej.

Od momentu premiery gry, seria powoli jak kula śniegowa stawała się jedną z najbardziej rozpoznawanych marek tej generacji. Jak sądzisz, skąd ten trend? I dlaczego ten tytuł odniósł taki sukces na zachodzie mimo problemów japońskich developerów na zachodzie?

Hidetaka Miyazaki: Ciężko na to odpowiedzieć, z racji tego, że nie potrafimy dokonać całej analizy dostępnych danych perfekcyjnie. Jednak jedną z rzeczy, którą zaryzykowałbym mówiąc jest to, że gra od początku tworzona była ku esencji, która siedzi głęboko w miłości graczy, która jest ponad narodowościami. Zamiast skupiać się na poszczególnym rynku stworzyliśmy coś uniwersalnego. Tworzenie gry mierząc w szczere elementy, które mają trafić do graczy było naszą polityką w którą musiałem się zaangażować.


Wydawana gra w cyfrowej dystrybucji jest identyczna z tą z 2009 roku. Ale gdybyś mógł cofnąć się w czasie i coś zmienić w grze, co by to było?

Hidetaka Miyazaki: Oprócz oczywistych błędów, nie ma nic co bym teraz chciał zmienić w grze. Nie to, że Demon's Souls jest grą idealną, ale jedną ze znaczących rzeczy jest to, że każda z gier ma swoje cykle życia i tendencję do wpasowania się w generację w której powstały. Demon's Souls nie jest wyjątkiem. Dlatego chcę by ten tytuł był odbierany dobrze i uwielbienie dorastało razem z fanami. Mam parę elementów których żałuję, które chciałbym poprawić, ale to zachowam do siebie do następnych projektów.

Fani serii ciągle kłócą się o to, która z dwóch gier jest lepsza. Na którą Ty osobiście stawiasz?

Hidetaka Miyazaki: To naprawdę ciężkie pytanie. To tak jakbym miał wybrać ulubione dziecko z dwojga z nich. Nie potrafię tego zrobić.


Jak bardzo różnić się będzie Dark Souls 2 od Demon's Souls? Otrzymamy ogromny skok w stosunku to korzeni serii?

Hidetaka Miyazaki: Mimo tego, że moja rola w Dark Souls 2 ogranicza się do nadzorowania prac i nie jestem bezpośredni zaangażowany w produkcję, wierzę, że gra pokaże nowe kierunki rozwoju i nowe możliwości poprzez prace nowego reżysera. Cieszę się, że fani bardzo czekają na ten tytuł.

Tagi: demon's souls From Software