Już jutro Demon's Souls pojawi się w PlayStation Store

Gry
727V
Już jutro Demon's Souls pojawi się w PlayStation Store
Paweł Musiolik | 22.01.2013, 23:42

Co prawda kolejny raz Europa jest po tyłach jeśli chodzi o otrzymywanie gier w PlayStation Store. Jednak w przypadku Demon's Souls trzeba się tylko i wyłącznie cieszyć, że będziemy mogli nabyć w dosyć atrakcyjnej cenie 79 złotych jeden z najlepszych tytułów dostępnych na PlayStation 3. Dodatkowo z tej okazji przeceniony zostanie dodatek do Dark Souls - Artorias of the Abyss za który przyjdzie nam zapłacić 29 złotych...Co prawda kolejny raz Europa jest po tyłach jeśli chodzi o otrzymywanie gier w PlayStation Store. Jednak w przypadku Demon's Souls trzeba się tylko i wyłącznie cieszyć, że będziemy mogli nabyć w dosyć atrakcyjnej cenie 79 złotych jeden z najlepszych tytułów dostępnych na PlayStation 3. Dodatkowo z tej okazji przeceniony zostanie dodatek do Dark Souls - Artorias of the Abyss za który przyjdzie nam zapłacić 29 złotych...

Ponadto Sony zamieściło kompletnie nowy wywiad z Hidetaką Miyazakim, który opowiada w nim o Demon's Souls. Jako, że jest ciekawy dla początkujących, to jego tłumaczenie znajdziecie poniżej.

Seria Souls ma reputację bardzo wymagającej gry i wiele nowych graczy może być przestraszona tą opinią. Czy faktycznie mają się czego bać?

Hidetaka Miyazaki: To bardzo smutne, że bardzo dużo osób, które zainteresuje się Demon's Souls nie spróbuje zagrać w niego z racji wysokiego poziomu trudności. Więc chciałbym przekazać prosty komunikat: nie bójcie się zanurzyć w ten tytuł i uniwersum. Wymagające w tym przypadku znaczy dające dużo frajdy.

Jakich wskazówek możesz udzielić tym, którzy zagrają pierwszy raz w ten tytuł?

Hidetaka Miyazaki: Nowi gracze mogą pomyśleć: „ta gra jest za trudna, to nie mój typ”. Jednak wierzę, że nie tylko zaprawieni w bojach gracze mogą czerpać przyjemność z podążania przed siebie i nauki na własnych błędach. Chciałbym by osoby grające w ten tytuł dosłownie podbijały poziom trudności gry i czerpały przyjemność ze zwiedzania lochów w grze. Proces pokonywania przeciwności jest wymagające, ale poczucie wygranej po przełamaniu kolejnej bariery jest wartością, którą gra może zaoferować.
Dalsza część tekstu pod wideo


Jakie były Twoje ambicje gdy zacząłeś pracę nad Demon’s Souls?

 

Hidetaka Miyazaki: Chęć wyrażenia najlepszych, najbardziej odjazdowych i interesujących elementów klasycznych gier cRPG na konsolach i dzięki technologii jaką mamy, dodając do tego inspirujące elementy osiągnięte przez wykorzystanie sieci internetowej.

Od momentu premiery gry, seria powoli jak kula śniegowa stawała się jedną z najbardziej rozpoznawanych marek tej generacji. Jak sądzisz, skąd ten trend? I dlaczego ten tytuł odniósł taki sukces na zachodzie mimo problemów japońskich developerów na zachodzie?

Hidetaka Miyazaki: Ciężko na to odpowiedzieć, z racji tego, że nie potrafimy dokonać całej analizy dostępnych danych perfekcyjnie. Jednak jedną z rzeczy, którą zaryzykowałbym mówiąc jest to, że gra od początku tworzona była ku esencji, która siedzi głęboko w miłości graczy, która jest ponad narodowościami. Zamiast skupiać się na poszczególnym rynku stworzyliśmy coś uniwersalnego. Tworzenie gry mierząc w szczere elementy, które mają trafić do graczy było naszą polityką w którą musiałem się zaangażować.


Wydawana gra w cyfrowej dystrybucji jest identyczna z tą z 2009 roku. Ale gdybyś mógł cofnąć się w czasie i coś zmienić w grze, co by to było?

Hidetaka Miyazaki: Oprócz oczywistych błędów, nie ma nic co bym teraz chciał zmienić w grze. Nie to, że Demon's Souls jest grą idealną, ale jedną ze znaczących rzeczy jest to, że każda z gier ma swoje cykle życia i tendencję do wpasowania się w generację w której powstały. Demon's Souls nie jest wyjątkiem. Dlatego chcę by ten tytuł był odbierany dobrze i uwielbienie dorastało razem z fanami. Mam parę elementów których żałuję, które chciałbym poprawić, ale to zachowam do siebie do następnych projektów.

Fani serii ciągle kłócą się o to, która z dwóch gier jest lepsza. Na którą Ty osobiście stawiasz?

Hidetaka Miyazaki: To naprawdę ciężkie pytanie. To tak jakbym miał wybrać ulubione dziecko z dwojga z nich. Nie potrafię tego zrobić.


Jak bardzo różnić się będzie Dark Souls 2 od Demon's Souls? Otrzymamy ogromny skok w stosunku to korzeni serii?

Hidetaka Miyazaki: Mimo tego, że moja rola w Dark Souls 2 ogranicza się do nadzorowania prac i nie jestem bezpośredni zaangażowany w produkcję, wierzę, że gra pokaże nowe kierunki rozwoju i nowe możliwości poprzez prace nowego reżysera. Cieszę się, że fani bardzo czekają na ten tytuł.
Źródło: własne

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper