vergil vergil 17.05.2012 12:00
Ghost Recon: Future Soldier w pigułce!
319V

Ghost Recon: Future Soldier w pigułce!

Ghost Recon się zmienił” – takimi oto słowami można by podsumować najnowszą odsłonę cyklu - Future Soldier. Niemniej, zmiany zaszły również w obrębie omawianego projektu – wszak zapewne wszyscy pamiętacie, że na pierwszej prezentacji zobaczyliśmy zupełnie inną produkcję, aniżeli ta, z którą mamy do czynienia teraz. Twórcy wsłuchali się w głosy graczy („toż to prawie Crysis!”), pozmieniali to i owo, przez co w efekcie otrzymaliśmy grę o Duchach z prawdziwego zdarzenia, która wprowadza szereg nowości i usprawnień. Jakich? Przekonajmy się...
Ghost Recon się zmienił” – takimi oto słowami można by podsumować najnowszą odsłonę cyklu - Future Soldier. Niemniej, zmiany zaszły również w obrębie omawianego projektu – wszak zapewne wszyscy pamiętacie, że na pierwszej prezentacji zobaczyliśmy zupełnie inną produkcję, aniżeli ta, z którą mamy do czynienia teraz. Twórcy wsłuchali się w głosy graczy („toż to prawie Crysis!”), pozmieniali to i owo, przez co w efekcie otrzymaliśmy grę o Duchach z prawdziwego zdarzenia, która wprowadza szereg nowości i usprawnień. Jakich? Przekonajmy się...


Nadchodzi Future Soldier. Co wiemy?



--> Pierwszy zamysł był taki, by z Future Soldier zrobić produkcję przywodzącą na myśl Call of Duty - gracze mieli uczestniczyć w spektakularnych akcjach i generalnie robić wokół siebie dużo hałasu. Deweloperzy poszli jednak po rozum do głowy i zafundowali nam (częściowy) powrót do korzeni serii.


--> Wydarzenia w jakich weźmiemy udział, będą rozgrywać się w niedalekiej przyszłości. Gra zabierze nas w prawdziwą podróż dookoła świata, dzięki czemu odwiedzimy między innymi Rosję, Nigerię, Mongolię czy choćby Zambię.


--> Już na wstępie warto jednak nadmienić, iż z ekwipunku naszych podopiecznych wyeliminowano lasery i innego rodzaju wynalazki, przywodzące na myśl bardziej Gwiezdne Wojny, aniżeli grę, która miałaby w sposób realistyczny zaprezentować aktualne działania wojenne.


--> Być może Was to zdziwi, ale wojsko naprawdę jest już na dość zaawansowanym etapie prac choćby nad peleryną, która uczyni użytkownika niewidzialnym. Dlatego też przygotujcie się na to, że taki właśnie arsenał znajdzie się w grze - twórcy obiecują, że udostępnią nam ekwipunek, który wejdzie do użytku za pięć, góra dziesięć lat. Trzymamy za słowo.


--> Warto nadmienić, iż w grze znajdzie się również system krycia się za osłonami, bez którego nie może się obejść chyba żadna szanująca się strzelanina TPP. Niemniej, akcję będziemy tutaj zaczynać nie od wystrzelania wszystkiego co się rusza, a od skrupulatnego rozpoznania terenu i zaplanowania działań.



--> W tym celu skorzystamy z dobrodziejstw, jakie niesie ze sobą Dron - specjalny, zdalnie sterowany pojazd, który potrafi jeździć po ziemi lub unosić się nad jej powierzchnią. Niemniej, ma on ograniczony zasięg - wszak nie możemy zobaczyć zbyt dużo.


--> Widzą go również przeciwnicy, którzy nie zawahają się otworzyć do niego ognia. Jeśli uda im się go zniszczyć, z pomocą przyjdą nam specjalistyczne granaty - wysłany przez nie impuls zdradzi nam pozycję przeciwników, nawet tych, którzy ukrywają się za ścianą.


--> Do dyspozycji graczy zostanie oddanych pięćdziesiąt rodzajów broni - każdy z nich będzie można rozłożyć na części pierwsze (których ma być ponad czterdzieści) i... wymienić każdą z nich. Dzięki temu zmniejszymy odrzut, dołożymy tłumik czy chociażby zwiększymy siłę rażenia.


--> Co ciekawe, po dokonaniu modyfikacji, pukawkę będziemy mogli przetestować na strzelnicy - ot, choćby po to, by uniknąć pukawek.


--> Być może to, o czym teraz napiszę Wam się nie spodoba, jednakże twórcy zaciekle bronią tego pomysłu. Mianowicie, w grze nie będziemy mogli dowodzić żołnierzami sterowanymi przez Sztuczną Inteligencję (drużyna składa się z czterech jednostek).



--> Dlaczego? Ano dlatego, że kiedy po raz pierwszy zaprezentowano grę prawdziwym dowódcom (jeszcze z systemem wydawania poleceń kumplom), wszyscy stwierdzili, że bynajmniej nie tak to wygląda w trakcie prawdziwych akcji, kiedy to wszyscy doskonale zdają sobie sprawę z tego, jakie jest ich zadanie i jak mają się zachowywać.


--> W ostateczności możemy więc oznaczyć trzy cele, które wskażemy członkom drużyny, którzy nie wystrzelą do momentu, w którym gracz nie wciśnie stosownego przycisku.


--> Warto przy tym nadmienić, iż nasi podopieczni mają się jak najbardziej mądrze zachowywać - twórcy obiecują, iż nie będą pchać się pod ogień, a kiedy gracz mocno oberwie, przybiegną mu na pomoc.


--> Na koniec dodam, że w grze znajdzie się również tryb współpracy, w którym będziemy bawić się w towarzystwie trzech znajomych.


--> Znalazło się tu miejsce również na klasyczny multiplayer, w którym zaimplementowano podział na klasy: Zwiadowca korzysta z Dronów, Technik hakuje komputery i podkłada bomby, a Strzelec korzysta z broni ciężkiej.



--> Ghost Recon: Future Soldier zmierza w dobrym kierunku - gra trzyma się obranej przez serię ścieżki, jednakże dodaje sporo od siebie.


--> O tym, czy wprowadzenie w życie nowych pomysłów zdało egzamin, przekonamy się już 25 maja.



PROGNOZA PS3SITE


Tagi: future soldier ghost recon pigułka Ubisoft w pigułce zapowiedz