SKLEP
Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 05.04.2011 10:18
EA: hitem będzie dopiero Dead Space 3
917V

EA: hitem będzie dopiero Dead Space 3

Dead Space 2 sprzedało się trochę lepiej, niż pierwsza odsłona przygód Isaaca. Cały czas nie jest to jednak poziom, który mógłby wprawić wydawcę w zachwyt. EA jest jednak cierpliwe i będzie dalej wspierać to IP...xxxxx


EA nie chce zdradzić ile dokładnie rozeszło się egzemplarzy Dead Space 2. Prawdopodobnie możemy tu mówić o 2 milionach sprzedanych kopii gry. Wynik świetny, ale wydawca wierzy, że można go znacznie podwyższyć.

Według Franka Gibeau, szefa EA Games, marka Dead Space rozwinie skrzydła dopiero przy trzeciej odsłonie serii. Wydawca musi wspierać świeże IP, nawet jeśli inwestorzy nie są aktualnie zadowoleni z wyników.


"Kiedy wydajesz nowe IP to bardzo rzadko występuje fantastyczna sprzedaż gry. Musiała na rynku pojawić się trzecia część Grand Theft Auto, byśmy mogli mówić o prawdziwym hicie. To samo było z serią Call of Duty i Medal of Honor.

Musisz trzymać się swojego IP. Nie jest to zawsze proste, ponieważ jest wielu analityków i inwestorów, którzy nie są z tego zadowoleni. Ludzie chcą wymiernych zysków już teraz, w tym momencie. Trzeba jednak wierzyć w swój zespół deweloperski. Trzeba dać im możliwość wydania danego tytułu w kilku częściach, tak by stworzyli w końcu lepszy produkt.

Fajną rzeczą związaną z robieniem gier jest to, że mamy dzisiaj tak łatwy dostęp do statystyk i analizy zachowania i reakcji konsumentów. Wiemy zaraz po premierze, co im się podobało, co nie. Później możemy dopasować się do tych preferencji, tak jak zrobiliśmy to przy przejściu od Dead Space do Dead Space 2, a także przy przejściu od Dragon Age do Dragon Age 2"
- powiedział Frank Gibeau.

Miejmy nadzieję, że to podejście EA zastosuje również do marki Mirror's Edge. Gra ma ogromny potencjał rozwoju... trzeba tylko dać szansę deweloperom. Niestety wydawca cały czas utrzymuje nas w pewnej dozie niepewności co do przyszłości tego IP.


 

Tagi: