O silniku napędzającym Vanquish słów kilka

Gry
277V
O silniku napędzającym Vanquish słów kilka
admin | 26.08.2010, 06:55

Już od jakiegoś czasu wiemy, że podstawową platformą dla Vanquish jest PlayStation 3. Czym charakteryzuje się silnik gry? Oto informacje prosto ze źródła.
Już od jakiegoś czasu wiemy, że podstawową platformą dla Vanquish jest PlayStation 3. Czym charakteryzuje się silnik gry? Oto informacje prosto ze źródła.

Owym źródłem jest Hideaki Nakata, człowiek zajmujący się "programowaniem systemowym" [ang. system programming] Vanquish. Słowem wyjaśnienia: programowanie systemowe to wszystkie te elementy gry, które nie są bezpośrednio związane z rozgrywką, a odpowiadają za przeróżne aspekty techniczne, jak np. wyświetlanie obiektów itd.
Głównodowodzący projektem, Shinji Mikami, powiedział swojemu zespołowi developerskiemu:


Chcę, by gra była jedyna w swoim rodzaju. Chcę, aby nasze walki miały ten przytłaczający klimat prawdziwych bitew.
Dalsza część tekstu pod wideo



W ten sposób powstał silnik zdolny wyświetlać wielu wrogów na raz, setki kul latających jednocześnie w powietrzu i potężne eksplozje, jednocześnie z dbałością o poziom detali otoczenia, jak i bohaterów. Tak więc choć silnik ma wiele wspólnego z tym zastosowanym w poprzednim projekcie Platinum Games, Bayonetta, developer dłubał nad nim przez pewien czas, m.in. wprowadzając całkowicie nowy render w technologii "deferred rendering".


Nakata na końcu swojego blogowego wpisu zapewnił, że obie wersje gry są praktycznie identyczne (jak się wyraził, "pomiędzy niewielkimi a żadnymi różnicami"), tak, że nawet sami twórcy z trudnością dostrzegają różnice w bezpośrednim porównaniu. Cóż, to akurat będziemy mieli okazję sprawdzić, bo przeróżnych porównań wideo na pewno nie zabraknie.


Do źródła

Źródło: własne

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper