Dla Capcomu wyniki w recenzjach są równie ważne jak sprzedaż. Firma opowiada o Resident Evil 2

Gry
1095V
Dla Capcomu wyniki w recenzjach są równie ważne jak sprzedaż. Firma opowiada o Resident Evil 2
Wojciech Gruszczyk | 06.08.2018, 16:45

Na początku przyszłego roku ponownie zapoznamy się z kultowym Resident Evil 2, jednak deweloperzy postanowili znacząco odświeżyć znaną przygodę. Nowa wersja horroru otrzyma sporo zmian i Capcom nie ukrywa, że dla firmy bardzo ważne są dobre oceny.

Capcom stanął przed trudnym zadaniem odświeżenia legendarnego horroru. Resident Evil 2 w nowej formie zadebiutuje 25 stycznia i jednocześnie przygoda będzie dostępna na PlayStation 4, Xboksach One oraz komputerach osobistych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Capcom z kolejnym rekordem. Japończycy oczekują wielkich sukcesów Devil May Cry 5 oraz Resident Evil 2

W sprawie między innymi tego tytułu wypowiedzieli się Antoine Molant (dyrektor marketingu) oraz Stuart Turner (dyrektor operacyjny) europejskiego oddziału Capcomu, którzy podczas dyskusji z dziennikarzem Gamesindustry zdradzili sporo ciekawostek.

Twórcy w trakcie kreowania nowej wersji Resident Evil 2 zdecydowali się sprawdzić kilka opcji z ustawieniem kamery i trzecioosobowa prezentuje najlepszą jakość dla tej historii. Zespół obawiał się pozostawienia „sztywnej” kamery, ponieważ gracze mogliby wtedy mówić, że „to nie jest to, czego oczekiwali”. Świat poszedł do przodu i deweloperzy sprawdzali nawet rozwiązanie z oczu bohatera.

Molant podkreślił, że Capcom jest bardzo zadowolony z zainteresowania grą i choć obawiano się o podział fanów związany właśnie ze zmianą perspektywy, to jednak dość prędko zaczęły przewyższać pozytywne opinie dotyczące zmiany.

Resident Evil 2 nie otrzymał podtytułu „Remake”, ponieważ Capcom chce w ten sposób pokazać, że identycznie jak Resident Evil 7 jest to „główna odsłona” serii. Aktualnie nad uniwersum Resident Evil pracują dwa zespoły, które mają tworzyć najważniejsze przygody.

Zdaniem przedstawicieli japońskiej korporacji, Capcom nie tylko zwraca uwagę na sprzedaż, a bardzo ważne dla korporacji są oceny:

„Pod pewnymi względami uzyskanie bardzo dobrych wyników w recenzjach jest dla Capcomu tak samo ważne jak gra, która sprzeda się w milionach. Wolimy produkcję, która otrzyma 9 i sprzedaje się gorzej, niż tytuł „na sześć”, ale z lepszymi wynikami”

Jednocześnie trzeba podkreślić, że Resident Evil 2 to dla Capcomu długoterminowa inwestycja – gra podobnie jak Resident Evil 7 ma zarabiać na wiele miesięcy po premierze. Japończycy nie zdecydowali się wrzucić tytułu przed świętami Bożego Narodzenia z obawy o mniejsze zainteresowanie.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Resident Evil 2 (2019).

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-08-03-capcom-taken-aback-by-resident-evil-2-reception

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper