Huuuge Game Jam - relacja z imprezy

Inf. prasowa
1262V
Huuuge Game Jam - relacja z imprezy
redakcja | 30.11.2017, 10:49

W Bibliotece UKW w Bydgoszczy 18-19 listopada odbył się drugi Huuuge Game Jam. Jesteście ciekawi co tam się działo? Zapraszamy do krótkiej relacji.

Huuuge Game Jam rozpoczął się tak jak rok temu - preparty, które odbyło się w piątek 17 listopada w Cybermachinie. Uczestnicy, którzy przyjechali wcześniej mieli szansę na poznanie innych jamowiczów oraz na spotkanie się z ambasadorami jamu, czyli z Sosem (Mikołajem Kamińskim), Daltonem (Krzysztofem Pachulskim), Borysem Nieśpielakiem, Dariuszem Wawrzyniakiem oraz Łukaszem Wolonkiewiczem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Właściwa impreza rozpoczęła się w sobotę punktualnie o 10.00 powitaniem oraz cyklem “warsztatów”. Na pierwszy ogień poszło Karaoke PowerPoint (BattleDecks), czyli freestylowa prezentacja. Cała atrakcja polegała na tym, że zarówno temat, jak i slajdy były przygotowane przez organizatorów, a prelegenci nie widzieli ich wcześniej. Sos wybrał temat - Moja pierwsza gra w silniku Unity. Natomiast Dalton połączył wszystkie 3 zaproponowane i pływał od gamejamów poprzez tworzenie gier, a kończąc na ukulele.

Po tej atrakcji uczestnicy oglądali film dokumentalny Borysa Nieśpielaka “Wszystko z nami w porządku”, który zebrał zasłużone brawa. Po filmie Krzysztof Maliński zapowiedział następną niespodziankę - wykład o papugach. Pojawiły się na miejscu dwie panie z bydgoskiej papugarnii, które opowiadały o tych mądrych ptakach. Uczestnicy z początku zaskoczeni szybko podłapali dowcip i zadawali dużo pytań.

O 13.30 organizatorzy podali temat, a właściwie kilka tematów:

  • 1. Paradoks dziadka
  • 2. Nie ma takiego numeru
  • 3. Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę
  • 4. Sorry mario but our princess is in another castle.

Na miejscu wybrano 4 osoby, które stanęły do walki o temat. Ich zadanie polegało na przejściu labiryntu - wygrany otworzył swoją kopertę, w której schowany był numer tematu. Wygrał temat 3!

Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę, czyli game jam czas start!

Punkt 14.00 wszystkie drużyny rozpoczęły 24 godzinny maraton tworzenia gry, który zakończył się następnego dnia w niedzielę o 14.00.

W trakcie game jamu powstało łącznie 26 gier. W imprezie wzięło udział łącznie 155 osób, w tym 105 tworzyło gry na miejscu, 20 online, a dodatkowe 30 osób przyszło tylko na wykłady. Jak widać, zainteresowanych bydgoskim jamem nie zabrakło. Trafne okazało się także połączenie części projektowej z wykładami. Razem tworzyły one spójną całość. Dodatkowa atrakcja pojawiła się o 19.15 - na HGJ przyjechał Pan Ząbek magik-iluzjonista. Oprócz tego uczestnicy mogli składać na miejscu karmniki dla ptaków, które również pięknie ozdobili.

Zagraj i zobacz!

Wszystkie gry, które powstały w trakcie tego Game Jamu możecie zobaczyć, a właściwie to przetestować, tutaj. Zachęcamy Was do tego, żeby zapoznać się z tym, co stworzyli polscy twórcy.

Laury dla zwycięzców

W trakcie wydarzenia rozdano także wiele nagród i przyznano wyróżnienia. Poniżej przedstawiamy listę laureatów.

Huuuge Game Jam na miejscu:

1. Drużyna Human Delivery za grę: Human Delivery (Michał Górny, Tomasz Górny, Michał Szkopiński)

2. Drużyna Wyverns, za grę: Parrots Gate 2 (Wojciech Łojkowski, Kacper Narożnik, Julianna Mikucka, Paweł Luszuk i Adam Makiewicz)

3. Drużyna BlahRay Studio, za grę: Ghost Story (Aleksandra Lemiesz, Krzysztof Dziembowski)

3. Drużyna Teddy's Tummy, za grę: Beer Time (Wioletta Szpiczakowska, Paweł Szpiczakowski)

Za całokształt Dosowości: Drużyna Holy Pangolin's Holistic Game Studio (Agata Nawrot, Sebastian Krzyszkowiak)

HGJ Online

1. Drużyna JFR Studio by Fifka za grę: Ogniem i Brzmieniem (Filip Stolarczuk, Joanna Kamelska, Dominik Gręda, Agnieszka Rudak)

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy!

Przypominamy też, że sprawcą całego zamieszania było Huuuge Games – dynamicznie rozwijający się deweloper i wydawca innowacyjnych gier typu Free2Play na platformy mobilne. Natomiast partnerem, dzięki któremu uczestnicy mieli gdzie „jamować”, był Gamedec – specjalizacja na UKW zajmująca się badaniem i projektowaniem gier.

Źródło: własne

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper