Znalezione na strychu Kojimy

Gry
1543V
Znalezione na strychu Kojimy
Butcher | 21.01.2011, 12:00

Hideo Kojima, porządkując ostatnio swoje półki, odnalazł kilka ciekawych staroci i zapisków z czasów produkcji swych gier w latach 80.. Zakurzonymi znaleziskami postanowił podzielić się ze światem - bo to miły człowiek jest i kocha fanów...

Hideo Kojima, porządkując ostatnio swoje półki, odnalazł kilka ciekawych staroci i zapisków z czasów produkcji swych gier w latach 80.. Zakurzonymi znaleziskami postanowił podzielić się ze światem - bo to miły człowiek jest i kocha fanów...xxxxx

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Uwierzycie, że każda rozmowa przez codec w pierwszym MG była ręcznie rozpisana "krzakami" w Katakanie (ówczesne pamięci ROM nie supportowały znaków kanji)?? Nie musicie wierzyć na słowo - spójrzcie poniżej, oto jedna ze stron skryptu:

 

 

A tak wyglądał ręcznie narysowany plan 1 piętra lokacji - tzw. "1F map":

 

 

A to już kompletna perełka dla maniaków serii - Metal Gear Intruder. Jak określa to Hideo, był to design, który wyprzedzał Metal Geara, ale ostatecznie został odrzucony - o czym świadczy wielka, czerwona pieczęć:

 

 

Jako znany żartowniś, Hideo wrzucił na swego bloga także pewien ciekawy materiał inspiracyjny - chociaż jak wskazuje okładka, jego korzenie są już raczej dużo młodsze...

 

 

Poniżej ręcznie rysowana mapa z Metal Gear 2: Solid Snake na MSX....

 

 

.... oraz zarys scenariusza i skomplikowanych wątków, co miało ułatwić Kojimie wyłapanie celów gry i motywacji graczy.

 

 

Design tytułowego ekranu z MG2 na MSX. Tak - projekt odrzucony, jak wskazuje pieczęć.

 

 

Tak wygląda półka z dokumentami i planami Snatchera. Przyjrzyjcie się jednemu z grzbietów - TAK, Hideo nie ukrywa, że plan Snatchera 2 był także gotowy! Czy kiedyś go wykorzysta?

 

 

Pierwszy dokument ze Snatchera - wtedy zwanego jeszcze Junker. Kojima twierdzi, że napisał to po powrocie z tygodniowych wakacji po ukończeniu Metal Geara.

 

 

Snatcher na MSX2 (1988) miał mieć trójwymiarową scenę walki (strzelaniny) ze Snatcherem, w specjalnie zaprojektowanym, podziemnym lochu szpitala w 3D - jego projekt poniżej (ostatecznie odrzucony).

 

 

Specjalny jezyk skryptów, który Kojima stworzył na potrzeby Snatchera, z kluczowymi słowami "IF" oraz "Switch".

 

 

Dokument z prac nad dialogami codeca na potrzeby zachodnich wersji MG na MSX2:

 

 

Dokumenty designerskie do MG2: Solid Snake (1990 r.) Kojima pisał w edytorze zwanym Ichitaro - jego przełożeni stwierdzili, że ręczne notatki Kojimy są ciężkie do rozczytania...

 

 

Ktoś wątpi w geniusz i pasję tego faceta?

Źródło: własne

Komentarze (67)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper