"Na konsolach nie da się osiągnąć 1080p i 60 klatek" mówi reżyser Final Fantasy XV

Gry
1986V
"Na konsolach nie da się osiągnąć 1080p i 60 klatek" mówi reżyser Final Fantasy XV
Mateusz Gołąb | 07.08.2015, 09:34

Kolejna porcja Fajnalowych wieści z Gamescomu. Tym razem Hajime Tabata udzielił kilku technicznych informacji zainteresowanym osobom.

Dziennikarz serwisu DualShockers miał okazję wypytać reżysera Final Fantasy XV o kilka drobiazgów związanych ze stroną techniczną produkcji. Oczywiście jednym z najbardziej ciekawych tematów była stabilność gry. Jak wszyscy pamiętamy Episode Duscae nie dawał sobie rady z trzymaniem stałej liczby klatek na sekundę, co oczywiście uległo sporej poprawie w drugiej wersji tego dema. Jak będzie z pełną wersją "piętnastki".

Dalsza część tekstu pod wideo

Szczera odpowiedź jest taka, że różnice pomiędzy obiema konsolami są spore. Prawdopodobnie nie potrafimy jeszcze wyciągnąć z nich całego potencjału. Nadal nad tym pracujemy.

Gdybyśmy przygotowywali grę na jedną konsolę i pod nią optymalizowali cały kod, to osiągnięcie tego byłoby bardzo możliwe. Ponieważ jednak jest to gra multiplatformowa, to nie mogę jednoznacznie stwierdzić jak będzie to wyglądało na wszystkich urządzeniach.

Mogę jednak zagwarantować, że technicznie jesteśmy w punkcie, gdzie jesteśmy w stanie zagwarantować stałe 30 klatek tak, jak w Episode Duscae 2.0.

Powiedział Tabata. Wygląda na to, że największym problemem jest przygotowywanie produkcji pod kilka platform na raz. Cóż, przynajmniej był z nami szczery, a nie obiecywał złotych gór. Miejmy nadzieję, że produkcja utrzyma na wszystkich platformach chociażby poziom drugiego dema.

Niestety reżyser zwrócił uwagę, że gra z taką liczbą efektów cząsteczkowych i obiektów na ekranie, nie ma szans na osiągnięcie 1080p i 60 klatek na konsolach. Potrzebny jest do tego wysokiej klasy pecet.

W tym momencie nie mógł potwierdzić powstania wersji na blaszaki, ponieważ cała ekipa skoncentrowana jest na dostarczeniu produkcji do sklepów. To bardzo ważne, aby tytuł, który zaliczył tak wiele potknięć, a jego data premiery przesuwana była wielokrotnie, wyszedł w jak najbardziej dopieszczonym stanie. Tabata rozważa wersję na PC, ale do konkretnych działań będzie można przejść dopiero po premierze. 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XV.

Źródło: http://www.dualshockers.com/2015/08/06/final-fantasy-xv-director-talks-frame-rate-on-ps4-and-xbix-one-pc-might-be-considered-after-launch/

Komentarze (104)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper