Shuhei Yoshida wypowiedział się na temat kontynuacji znanych marek
Szef Sony Worldwide Studios wypowiedział się w trakcie DICE Summit na temat kontynuacji znanych marek. Twórca dostrzega sukces takich IP jak Call of Duty, ale nie jest zwolennikiem corocznego wydawania pozycji.
Yoshida stwierdził, że kontynuacje produkcji nie zawsze cieszą się odpowiednią reputacją i nie przynoszą aż takich zysków jak pierwowzory. W tej sytuacji wielu deweloperów uważa sequele jako zmarnowaną gotówkę.
Pewne rzecz się jednak zmieniły i kontynuacje historii stały się mniej ryzykowane, gdy zespoły podjęły decyzje o realizacji nowych wersji co rok. To było problemem, gdy produkcje były bardziej złożone i więcej czasu zajmowało ich przygotowanie.
Szef Sony Worldwide Studios podał przykład takich marek jak Call of Duty oraz Assassin’s Creed jako bardzo dobrze opłacalne finansowo. Te produkcje potwierdzają nowy trend.
Mimo wszystko Yoshida nie jest zwolennikiem IP, które są skierowane wyłącznie na przynoszenie zysków z kontynuacji wielkich tytułów.