Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 04.08.2014 12:49
Twórca Wiedźmina 3: DirectX 12 nie zapewni lepszej grafiki na Xbox One
2381V

Twórca Wiedźmina 3: DirectX 12 nie zapewni lepszej grafiki na Xbox One

Microsoft kusił nas niedawno wizją odblokowania rezerw mocy Xbox One za sprawą możliwości DirectX 12. Kubeł zimnej wody wylewa nam na głowy niestety jeden z najważniejszych twórców Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Główny programista silnika Wiedźmin 3: Wild Hunt udzielił ostatnio wywiadu redakcji GamingBolt. Balazs Torok wyjaśnił w trakcie rozmowy, że wprowadzenie bibliotek DirectX nie zapewni nagłego przypływu mocy Xbox One.
 

"Sądzę, że wytworzyło się duże zamieszanie wokół DX12 na Xbox One. Większość gier nie może działać w 1080p z tego powodu, że dodatkowe obciążenie na jednostkach shadingowych byłoby zbyt wielkie. Dla tych gier biblioteki DX12 nic nie zmienią. Być może konsola będzie mogła generować więcej polygonów, ale nie będzie ich w stanie pocieniować, więc to nie ma większego znaczenia".

 

Biblioteki DirectX 12 to jedna strona medalu. Drugim aspektem potencjalnego odblokowywania mocy Xbox One jest możliwość kompletnej rezygnacji ze współpracy konsoli z Kinectem. Normalnie platforma Microsoftu poświęcała kilka procent mocy na obsługiwanie Kinecta. Teraz deweloperzy mogą swobodnie wykorzystywać tę rezerwę, co ma np. umożliwić działanie pełnej wersji Destiny w natywnej rozdzielczości 1080p.

źródło

Tagi: cdp red directx wiedźmin 3 xbox one