Maciej Klimaszewski Maciej Klimaszewski 05.12.2013 15:28
Microsoft wymaga od deweloperów indie jednoczesnej premiery na Xboksie One i PS4
1084V

Microsoft wymaga od deweloperów indie jednoczesnej premiery na Xboksie One i PS4

Powołany z myślą o niezależnych twórcach program ID@Xbox wydaje się być idealnym rozwiązaniem dla deweloperów indie. Nie ma jednak róży bez kolców - Microsoft w zamian za devkity i wsparcie wymaga, aby dana gra ukazała się na Xboksie One tego samego dnia, co na innych platformach.

Sprawę kontrowersyjnego zapisu w umowie z Microsoftem naświetlił jeden z założycieli Vlambeer, Rami Ismail. Studio było zmuszone było zwrócić się do Sony, by pominąć kłopotliwą klauzulę:

Microsoft kontaktował się z wybranymi deweloperami we wczesnych dniach ID@Xbox. Wśród nich byliśmy i my - prowadziliśmy rozmowy na temat potencjalnego wydania Nuclear Throne na Xboksa One. Już wcześniej wspominano o klauzuli jednoczesnej premiery gier na wszystkich platformach docelowych, pomijając sytuację, w której dany tytuł zapowiedziany został na inny sprzęt przed wprowadzeniem pozwalającego na samopublikację programu. Obeszliśmy to poprzez kontakt z Sony i miesięczną ekskluzywność Nuclear Throne na ich konsoli.


Ismail ma nadzieję, iż zapis zniknie z umowy zawieranej w ramach ID@Xbox. Małe studia nie mają często po prostu tyle mocy przerobowej, by sprostać symultanicznej premierze swoich gier na kilku platformach. 

Tagi: ID@Xbox indie microsoft