Maciej Klimaszewski Maciej Klimaszewski 16.07.2013 16:56
Payday 2 niczym "Dark Souls z napadami na banki"
1024V

Payday 2 niczym "Dark Souls z napadami na banki"

Sequel wydanego w 2011 roku, sieciowego obrabiania banków pochwalić będzie mógł się całkiem niemałą ilością elementów zaczerpniętych z gatunku RPG. Jako jedną z inspiracji dla Payday 2, twórcy podają fantastyczne Dark Souls.

O grze w rozmowie z serwisem Polygon opowiadał jej dyrektor kreatywny, David Goldfarb. Po dołączeniu do ekipy Overkill Software, deweloper przekonał nowych kolegów, by wprowadzić elementy RPG i niejako spersonalizować doświadczenie płynące z rozgrywki - stworzyć coś na kształt "Dark Souls z napadami na banki":

Ekscytującą rzeczą był potencjał, jaki niosła ze sobą porażka. Gdy zaczynaliśmy pracę nad Payday 2, zapytaliśmy siebie, jak ukazać fantazję pokroju obrabiania banku bez ofiar śmiertelnych. Jak sprawić, by porażka była czymś wynagradzającym wzorem Dark Souls. Przyglądając się produkcji Payday 2 zauważyłem, że większości ludzi największą frajdę sprawiała klęska, co jest dziwne w przypadku gry wideo. W większości pozycji chodzi o sukces, ale dla nas porażka jest częścią radochy.


Redaktor Polygon zwrócił dalej uwagę na to, że Payday 2 jest wymagającym tytułem, w którym nawet pierwsza misja to nie przelewki. Goldfarb stwierdził, iż jest to kolejny patent zaczerpnięty z hardkorowej przeprawy od From Software - gra nie prowadzi w żadnym wypadku graczy za rękę, wymierzanymi "batami" wręcz zachęcając do kolejnych prób i szlifowania strategii. 

Tagi: 505 Games Overkill Software payday 2