Payday 2 niczym "Dark Souls z napadami na banki"
Sequel wydanego w 2011 roku, sieciowego obrabiania banków pochwalić będzie mógł się całkiem niemałą ilością elementów zaczerpniętych z gatunku RPG. Jako jedną z inspiracji dla Payday 2, twórcy podają fantastyczne Dark Souls.
O grze w rozmowie z serwisem Polygon opowiadał jej dyrektor kreatywny, David Goldfarb. Po dołączeniu do ekipy Overkill Software, deweloper przekonał nowych kolegów, by wprowadzić elementy RPG i niejako spersonalizować doświadczenie płynące z rozgrywki - stworzyć coś na kształt "Dark Souls z napadami na banki":
Redaktor Polygon zwrócił dalej uwagę na to, że Payday 2 jest wymagającym tytułem, w którym nawet pierwsza misja to nie przelewki. Goldfarb stwierdził, iż jest to kolejny patent zaczerpnięty z hardkorowej przeprawy od From Software - gra nie prowadzi w żadnym wypadku graczy za rękę, wymierzanymi "batami" wręcz zachęcając do kolejnych prób i szlifowania strategii.