Tomasz Ambroziak Tomasz Ambroziak 03.05.2013 15:22
Dodatkowe informacje o Zeldzie z 3DS-a
690V

Dodatkowe informacje o Zeldzie z 3DS-a

Nowa część The Legend of Zelda, choć jest kontynuacją, może być dla serii nowym otwarciem, twierdzi nadzorujący projekt Eiji Aonuma. Mimo swego charakteru gra ma zaoferować sporo nowego.

The Legend of Zelda: A Link to the Past 2 było najważniejszą zapowiedzią podczas ostatniego odcinka Nintendo Direct poświęconego 3DS-owi. Jak mogliśmy wówczas zobaczyć na upublicznionym materiale video, głównym mykiem gry będzie możliwość wyboru między byciem w 2D a 3D.

Aonuma, który rozmawiał z serwisem CNET, stwierdził, że dotychczasowa formuła Zeldy, to znaczy odnajdywanie przedmiotów umożliwiających dalszy progres, staje pod znakiem zapytania, gdy patrzy na grę z perspektywy developera. Nie mogąc wdać się w szczegóły nie powiedział co konkretnie przez to rozumie, przedstawił jedynie sugestię, iż 3DS otwiera zupełnie nowe możliwości. Nie tylko może tchnąć on nowe życie w znane fanom uniwersum (powróci podział na Light World i Dark World), ale również zaoferować niedostępne wcześniej sposoby interakcji ze światem. Pod tym względem, mówi, ALttP2 może być najbardziej "pomysłową" Zeldą w historii.

Zapytany przez CNET o nową mechanikę, Aonuma odpowiedział, że inspiracją było dla niego wydarzenie z Ocarina of Time, gdy Phantom Ganon wskoczył do jednego ze znajdujących się w pomieszczeniu obrazów. Zaczął się zastanawiać, co by było, gdyby Link posiadał podobną umiejętność. Bycie naściennym rysunkiem to w końcu nowy wymiar podróżowania. Dosłownie. I choć przy sequelu ALttP będzie można spokojnie bawić się bez efektu 3D, szef SDG #3 wprost przyznaje, że dla czerpania pełnej satysfakcji z rozgrywki stanie się on niezbędny.

The Legend of Zelda: A Link to the Past 2 ukaże się w Europie pod koniec roku.

Tagi: 3DS eiji aonuma Nintendo the legend of zelda