Epic: Next-geny podwoją koszt produkcji gier
Głosy mówiące o wzroście kosztów dewelopingu next-genowych gier da się słyszeć od dłuższego czasu. Z dniem dzisiejszym dołącza do nich Epic Games, które przewiduje, iż cena wyprodukowania tytułu na przyszłą generację konsol może być nawet dwa razy wyższa od środków finansowych, jakie w dniu dzisiejszym pochłania tworzenie gier.
Głosy mówiące o wzroście kosztów dewelopingu next-genowych gier da się słyszeć od dłuższego czasu. Z dniem dzisiejszym dołącza do nich Epic Games, które przewiduje, iż cena wyprodukowania tytułu na przyszłą generację konsol może być nawet dwa razy wyższa od środków finansowych, jakie w dniu dzisiejszym pochłania tworzenie gier.
Podczas trwającego właśnie Montreal International Game Summit w temacie wypowiedział się odpowiadający w Epic za sferę technologiczną Tim Sweeney, zaczynając od tego, że wykreowanie fachowego, śmigającego na Unreal Engine 3,5 tech-dema Samaritan zajęło cztery miesiące pracy zespołu składającego się z 30 osób:
"Biorąc to pod uwagę w perspektywie całej gry, martwiło nas to, że koszt produkcji gier w przyszłej generacji mógł podnieść się trzy, cztero, albo nawet pięciokrotnie. Oczywiście jest to niedopuszczalne."
Nowa technologia na pewno wymagać będzie większych funduszy, ale z czasem, gdy tylko twórcy otrzaskają się z nowymi narzędziami nie powinno dochodzić do tak kuriozalnych sytuacji, jak ta przedstawiona przez Sweeneya. Pięciokrotnie wyższy budżet potrzebny na produkcję tytułu AAA automatycznie ograniczyłby liczbę deweloperów wchodzących w ogromne projekty do tych z największym zapleczem finansowym. Liczyć należy się jednak z tym, że deweloping będzie droższy, może nawet i dwukrotnie.