Microsoft przeszedł długą drogę od 2017 roku. Grafika podsumowuje rozwój zespołów Xboksa
Microsoft ma w tym tygodniu oficjalnie powitać zespoły Bethesdy w swojej rodzinie, dzięki czemu korporacja będzie posiadać już 23 zespoły pracujące nad grami dla Xboksów Series X|S, Xboksa One oraz PC. W Sieci wylądowała grafika, która świetnie podsumowuje duży rozwój amerykańskiej korporacji.
Jeszcze w tym tygodniu Microsoft ma oficjalnie potwierdzić finalizację transakcji, dzięki której za 7,5 mld dolarów do rodziny Xboksa dołączy Bethesda. Sytuacja nie bez powodu jest od samego rana komentowana przez wielu graczy, ponieważ Amerykanie już wkrótce znacząco rozwiną swoje struktury.
Nadal nie wiemy, czy Microsoft zdecyduje się na pełną ekskluzywność, czy też niektóre produkcje będą debiutować na konkurencyjnych platformach, ale jedno w tym wszystkim jest pewne – korporacja z Redmond w ostatnich latach zanotowała gigantyczny rozwój Xbox Game Studios.
The difference between 2017 and 2021 is crazy. #Xbox #Bethesda pic.twitter.com/MHxZ4D3QTY
— Rich (@therealbigrich) March 8, 2021
Jeszcze do 2013 roku Xbox posiadał zaledwie pięć zespołów, następnie kupił Mojang Studios (2014), ale prawdziwy boom rozpoczął się w 2018 roku – w 3-4 lata korporacja dołączyła do swoich 15 zespołów (licząc z Bethesdą) i trzeba na pewno zwrócić uwagę, jakie formacje będą teraz pracować dla Phila Spencera:
- 343 Industries
- Alpha Dog Games
- Arkane Studios
- Bethesda Softworks
- Compulsion Games
- Double Fine Productions
- id Software
- inXile Entertainment
- MachineGames
- Mojang Studios
- Ninja Theory
- Obsidian Entertainment
- Playground Games
- Rare
- Roundhouse Studios
- Tango GameWorks
- The Coalition
- The Initiative
- Turn 10 Studios
- Undead Labs
- World's Edge
- Xbox Game Studios Publishing
- ZeniMax Online Studios
Microsoft będzie dowodził armią twórców gier z różnych gatunków i wszystkie te produkcje będą od dnia premiery dostępne w ramach abonamentu Xbox Game Pass. Jeśli nawet kiedyś gracze śmiali się ze stwierdzenia „Xbox nie ma gier”, to teraz wszyscy zainteresowani będą mogli mieć pewność, że na Xboksach pojawi się wiele wartościowych tytułów.
Warto również zerknąć na grafikę Klobrille'a, który już w zeszłym roku ładnie zaprezentował Xbox Game Studios:
Alternative versions.
— Klobrille (@klobrille) September 22, 2020
Feel free to use them for your needs. When shared, the squirrel always appreciates if you give him credit. pic.twitter.com/TGqVAtRelR