The Last of Us odmieni oblicze gier wideo

Gry
2026V
The Last of Us odmieni oblicze gier wideo
Maciej Klimaszewski | 13.01.2012, 16:44

Naughty Dog to uznane studio, które bez zająkniecia wymienić można wśród najznamienitszych twórców gier wideo. Dzięki takim tytułom jak seria Crash Bandicoot, Jak and Daxter i Uncharted, kalifornijski deweloper pisze swoją historię złotymi zgłoskami. Przy okazji nowego projektu Psiaków, The Last of Us, ekipa chce wznieść narrację w interaktywnym medium na jeszcze wyższy poziom i "zmienić pierdoloną branżę."

Naughty Dog to uznane studio, które bez zająkniecia wymienić można wśród najznamienitszych twórców gier wideo. Dzięki takim tytułom jak seria Crash Bandicoot, Jak and Daxter i Uncharted, kalifornijski deweloper pisze swoją historię złotymi zgłoskami. Przy okazji nowego projektu Psiaków, The Last of Us, ekipa chce wznieść narrację w interaktywnym medium na jeszcze wyższy poziom i "zmienić pierdoloną branżę."

Dalsza część tekstu pod wideo
xxxxx

 

Historia opowiedziana w The Last of Us bazuje na dwójce bohaterów - czteredziestokilkuletnim Joelu i towarzyszącej mu czternastolatce o imieniu Ellie. Oboje muszą prztrwać w świecie zdewastowanym przez epidemię tajemniczego wirusa. Bruce Straley i Neil Drukcmann z Naughty Dog ponownie kładą olbrzymi nacisk na charakteryzację i sposób snucia opowieści w grze. 

 

"Podczas castingów szukamy humoru, poprzez muzykę staram się wywoływać emocje - ta gra nie będzie horrorem. Wprawdzie w trakcie gry zdarzały będą się przerażające rzeczy, ale nie na to kładziemy nacisk. Podstawą nie są monstra, jest nią związek pomiędzy Joelem i Ellie. Staramy się powiedzieć coś o ludzkich istotach i o tym jak egzystują - niekoniecznie w tych realiach, ale w każdych." - powiedział Druckmann. 

 

Obaj panowie starają się stworzyć jak najbardziej pasjonującą rozgrywkę. Straley zajmuje się stroną technologiczną i mechaniką rozgrywki, Druckmann dba zaś o fabułę. Twórcy chcą wypośrodkować grę tak, aby nie była wyłącznie filmem lub czystą zabawą. Chodzi o stworzenie idealnego trójkąta, w którym wszystkie elementy - historia, gameplay i estetyka - idealnie ze sobą koegzystują

 

Za jeden z głównych celów, Naughty Dog stawia sobie podniesienie poprzeczki w kwestii prezentowanych w grach opowieści. W jaki sposób chcą tego dokonać? Nie wiadomo, ale choć wybitni, to poruszają się po kruchym lodzie. David Jaffe powiedział kiedyś, iż jeżeli za główny cel obiera się storytelling, to wypada poszukać innego medium niż gry wideo. Z drugiej strony, jeżeli Psiaki temu nie podołają, to kto?

Źródło: własne

Komentarze (57)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper