Resident Evil 2. Capcom serwuje 60 klatek na sekundę - ale tylko na PS4 Pro i Xbox One X

Gry
4303V
Resident Evil 2. Capcom serwuje 60 klatek na sekundę - ale tylko na PS4 Pro i Xbox One X
Igor Chrzanowski | 26.01.2019, 14:13

Wydane właśnie remake Resident Evil 2 jest pierwszym poważnym hitem 2019 roku i jedną z najlepszych gier w całym gatunku horrorów. Capcom stanął przed ogromnym wyzwaniem pokazania klasyka w nowej formie i podołał temu zadaniu wyśmienicie.

Tytuł oparto na tym samym silniku co wydane kilka lat temu Resident Evil 7, co wyszło produkcji bardzo na plus, pod kątem technologicznym.

Dalsza część tekstu pod wideo

PSX Extreme 258 w sprzedaży od środy 30 stycznia

Resident Evil 2 może poszczycić się świetnym oświetleniem, zaawansowaną fizyką i techniką renderowania włosów, równie dobrymi ragdollami oraz oczywiście najwyższej jakości teksturami.

Digital Foundry podjęło się analizy dzieła Capcomu i przy tej okazji na jaw wyszło kilka ciekawych spraw. Konsole z rodzin PlayStation 4 oraz Xbox One stosują różne techniki efektów cząsteczkowych, takich jak między innymi odbicia światła w podłodze albo metalowych elementach. 

Ponadto deweloperzy postarali się o to, aby PS4 Pro oraz Xbox One X trzymały się jak najbliżej poziomu 60 klatek na sekundę, co w obu przypadkach udaje się całkiem nieźle, choć Skorpion radzi sobie lepiej od Prosiaczka. W przypadku podstawowych konsol jest już nieco gorzej, albowiem na PlayStation 4 frame-rate waha się od 30 do 50+ klatek na sekundę, zaś Xbox One chrupie chwilami nawet poniżej 30, a rzadko kiedy dobija nawet do 50 fpsów.

Resident Evil 2 Remake: PS4/PS4 Pro vs Xbox One/Xbox One X

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Resident Evil 2 (2019).

Źródło: własne

Komentarze (142)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper