Resident Evil 2. Capcom serwuje 60 klatek na sekundę - ale tylko na PS4 Pro i Xbox One X
Wydane właśnie remake Resident Evil 2 jest pierwszym poważnym hitem 2019 roku i jedną z najlepszych gier w całym gatunku horrorów. Capcom stanął przed ogromnym wyzwaniem pokazania klasyka w nowej formie i podołał temu zadaniu wyśmienicie.
Tytuł oparto na tym samym silniku co wydane kilka lat temu Resident Evil 7, co wyszło produkcji bardzo na plus, pod kątem technologicznym.
PSX Extreme 258 w sprzedaży od środy 30 stycznia
Resident Evil 2 może poszczycić się świetnym oświetleniem, zaawansowaną fizyką i techniką renderowania włosów, równie dobrymi ragdollami oraz oczywiście najwyższej jakości teksturami.
Digital Foundry podjęło się analizy dzieła Capcomu i przy tej okazji na jaw wyszło kilka ciekawych spraw. Konsole z rodzin PlayStation 4 oraz Xbox One stosują różne techniki efektów cząsteczkowych, takich jak między innymi odbicia światła w podłodze albo metalowych elementach.
Ponadto deweloperzy postarali się o to, aby PS4 Pro oraz Xbox One X trzymały się jak najbliżej poziomu 60 klatek na sekundę, co w obu przypadkach udaje się całkiem nieźle, choć Skorpion radzi sobie lepiej od Prosiaczka. W przypadku podstawowych konsol jest już nieco gorzej, albowiem na PlayStation 4 frame-rate waha się od 30 do 50+ klatek na sekundę, zaś Xbox One chrupie chwilami nawet poniżej 30, a rzadko kiedy dobija nawet do 50 fpsów.
Resident Evil 2 Remake: PS4/PS4 Pro vs Xbox One/Xbox One X
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Resident Evil 2 (2019).