Paweł Musiolik Paweł Musiolik 02.10.2018 17:45
Ubisoft zdradza, z jakimi deweloperami chce współpracować
881V

Ubisoft zdradza, z jakimi deweloperami chce współpracować

Ubisoft większość swoich gier tworzy samemu. Zdarzają się jednak czasami drobne odstępstwa do tej reguły. Czym kieruje się francuski wydawca w dopieraniu sobie studiów z którymi chce współpracować?

Ubisoft większość swoich gier tworzy przy udziale swoich ekip, co nie powinno nikogo dziwić. Wydawca zatrudnia kilkanaście tysięcy ludzi na całym świecie. Czasami zdarzy się jednak, że przyjmuje pod skrzydła mniej znane studio i pomaga wydać, a czasami nawet stworzyć grę.

Dlaczego Ubisoft robi tak mało gier dla młodszych graczy?

Dzięki długiej rozmowie z GameInformerem wiemy, czym kieruje się wydawca, gdy decyduje się jakimi projektami się zająć. Wykluczone na pewno zostają gry z gatunków w których Ubisoft przoduje, czyli otwarte światy i produkcje RPG.

Ubisoft szuka przede wszystkim twórców niezależnych, których gry oferują wysoką jakość, często bliską tytułów AAA. Wtedy wydawca chętnie wesprze takie studio i pomoże wydać im grę. Co dalej? Ekipy, które tworzą gry sieciowe, z nastawieniem na FPS-y. I tu możecie się zdziwić, bo przecież Rainbow Six: Siege jest bardzo popularne. Ale Ubisoft zdaje sobie sprawę, że nie może opierać całego segmentu firmy na jednej grze.

Firma jednocześnie kategorycznie wyklucza wspieranie deweloperów, którym marzą się wielkie światy, nowe marki i produkcje z ambicjami AAA. To dla Ubisoftu zbyt duże ryzyko by polegać na kimś z zewnątrz i wszelakie eksperymenty lepiej dla wydawcy gdy są przeprowadzane wewnętrznie.

Źródło: https://www.gameinformer.com/2018/10/01/ubisofts-creative-head-talks-the-future-of-assassins-creed-and-splinter-cell

Tagi: rainbow six: siege Ubisoft

Nie przegap