Paweł Musiolik Paweł Musiolik 23.07.2018 14:45
Nowa generacja konsol pozwoli przekroczyć Dolinę Niesamowitości
1681V

Nowa generacja konsol pozwoli przekroczyć Dolinę Niesamowitości

Unreal Engine rozwija się w niesamowitym tempie. Ostatnie prace ukierunkowane są na wsparcie urządzeń mobilnych i Switcha, ale dalsze plany biorą pod uwagę już powoli nadchodzącą nową generację konsol.

Unreal Engine stał się liderem w segmencie gier AAA. Epic Games ciągle ulepsza swój silnik kolejnymi możliwościami. Jakiś czas temu pokazano nam Ray Tracing i nową technologię pozwalającą na stworzenie niesamowicie wyglądających twarzy.

Unreal Engine w wersji 4.20. Poprawa silnika na Switchu i mobilkach

I zanim przejdę dalej, wyjaśnię czym jest owa Dolina Niesamowitości. W technologii termin ten oznacza moment w którym grafika staje się na tyle realistyczna, że wzbudza niepokój w ludziach, którzy nie wiedzą, czy mają do czynienia z czymś prawdziwym czy wytworem technologii.

Problem z Doliną Niesamowitości to coś, z czym bez dwóch zdań będą się mierzyli deweloperzy tworzący coraz lepszą technologię. Jeden z programistów Epic Games odpowiedzialny za silnik graficzny twierdzi jednak, że nowe konsole będą tak mocne, że pozwolą nam przeskoczyć ów problem.

Prawie każdy, kto w swoich grach ma ludzi korzysta z naszej technologii Siren. Cała praca, która poszła w dopracowaniu shaderów skóry projektu Siren została uwzględniona w aktualizacji silnika 4.2.0. Jest jeszcze sporo rzeczy, o których na razie nie mogę mówić. Myślę, że zobaczymy niesamowite rzeczy w ciągu następnych 12 miesięcy. Widziałem rzeczy robione przez niektórych, nie tylko z shaderami skóry, ale ponownie - jeszcze nie mogę o tym publicznie mówić.

Epic uważa, że dzięki ich technologii shaderów skóry uda się przeskoczyć bezboleśnie Dolinę Niesamowitości. I jeśli to, co pokazano nam ostatnio może być jeszcze lepsze i robić większe wrażenie, to faktycznie, nowa generacja konsol może wprawić w zachwyt.

Źródło: https://venturebeat.com/2018/07/18/how-unreal-engine-4-20-will-jumpstart-creativity-scalability-and-cross-platform-games/

Tagi: Epic Games unreal engine