Paweł Musiolik Paweł Musiolik 29.03.2018 11:06
Fortnite - aktualizacja 3.4
1043V

Fortnite - aktualizacja 3.4

Fortnite otrzymało kolejną aktualizację. W wersji 3.4 poprawiono działanie gry, dodano lepszą jakość grafiki na konsolach, a także zazębiono jeszcze bardziej opcję cross-playu.

Konsolowa aktualizacja nosi wersję 1.51, więc właśnie taka zostanie pobrana na wasze konsole. Oprócz poprawek, aktualizacja przynosi także nową broń - rakietę kierowaną, a tryb Battle Royale dostaje tryb Starcie Snajperów.

Fortnite to najważniejsza gra Epic Games

Lista zmian aktualizacji 3.4.

Ogólne

  • Kolejna faza ulepszeń rozgrywki międzyplatformowej na konsolach
    • Umożliwiono dodawanie, usuwanie i zarządzanie epickimi znajomymi z poziomu menu głównego.
    • Wysyłanie, otrzymywanie i odpowiadanie na międzyplatformowe zaproszenia do oddziału jest już możliwe.
    • Wyszukiwarka ekip uwzględnia od teraz epickich znajomych z innych platform.
  • Włączono możliwość przełączania trybu pełnoekranowego przy pomocy skrótu Alt + Enter na PC i kombinacji przycisków Opcje + Enter na komputerach Mac.
  • Zwiększono jasność i widoczność skrzynek z amunicją.

Poprawki błędów

  • Naprawiono rzadki błąd, powodujący, że gracze mogli być wystrzeliwani w powietrze po zetknięciu się z otoczeniem w ciasnych przestrzeniach.
  • Naprawiono błąd, powodujący sporadyczne wyświetlanie się menu trybu edycji nad strukturami nie wzniesionymi przez graczy.
  • Naprawiono błąd, sprawiający, że podczas wykonywania skoku przez gracza inni gracze wydawali się nie poruszać płynnie.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że po restarcie niektóre przypisane na klawiaturze QWERTY klawisze stawały się na powrót nieprzypisane.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że widok ekranu ustawień grafiki nie aktualizował się po przełączeniu opcji trybu pełnoekranowego.

Battle Royale

Bronie i przedmioty

  • Dodano Rakietę Kierowaną.
    • Statystyki:
      • Obrażenia zadawane graczom: klasa Epicka – 105, klasa Legendarna – 110
      • Obrażenia zadawane otoczeniu: 1000
      • Czas trwania: 18 sekund
      • Odstęp pomiędzy wystrzałami: 3,13 sekund
      • Prędkość rakiety: 1300 jednostek/sekundę
      • Punkty zdrowia rakiety: 100
    • Osobiście steruj swoją rakietą po wystrzale.
    • Na czas przejęcia kontroli nad rakietą poruszanie się postacią nie będzie możliwe.
    • W każdej chwili można wyłączyć widok rakiety, a ona będzie kontynuowała swój lot po stałej trajektorii.
    • Maksymalny czas lotu rakiety to 18 sekund.
    • Porusza się z nieco mniejszą prędkością niż zwykła rakieta, ale zadaje takie same obrażenia.
    • Rzadkość epicka i legendarna.
    • Wykorzystywany rodzaj amunicji: rakiety.
    • Można ją znaleźć w skrzyniach skarbów i zrzutach zaopatrzenia.
  • Poprawiono kolory odzwierciedlające klasę rzadkości strzelb, by lepiej informowały o ich efektywności.
    UWAGA: Cechy broni (takie, jak zadawane obrażenia czy częstotliwość występowania) nie zostały zmienione.
    • Strzelby taktyczne są teraz Zwykłe/Niepospolite/Rzadkie (były Niepospolite/Rzadkie/Epickie)
    • Strzelby-pompki są teraz Niepospolite/Rzadkie (były Zwykłe/Niepospolite)
  • Wyrzutnia Jaj to przedmiot okresowy, który zastąpi Granatnik (jest to zmiana wyłącznie kosmetyczna).
  • O 25% zwiększono częstotliwość występowania panelu skokowego.

Poprawki błędów

  • Naprawiono problemy występujące w związku z Bombą Taneczną, dzięki czemu przedmiot znowu jest dostępny..
  • Naprawiono błąd, powodujący, że pułapki z kolcami aktywują się, kiedy gracz staje na szczycie ściany, do której została przymocowana pułapka.
  • Naprawiono błąd, uniemożliwiający graczom włączenie trybu celowania po wylądowaniu na ziemi, jeżeli przytrzymywali przycisk celowania w trakcie skakania.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że wystrzały ze sztucera były niecelne na krótkich dystansach lub jeżeli gracz kucał.
  • Detonator do zdalnego odpalania ładunków będzie odtąd poprawnie usuwany z ekwipunku gracza, jeżeli jego przeciwnik zniszczy umieszczony w świecie gry ładunek, a w ekwipunku gracza nie będzie już innych.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że gracze mogli kontynuować sprint w trakcie korzystania z detonatora do zdalnego odpalania ładunków, a animacja detonatora nie odtwarzała się.

Rozgrywka

  • Tryb okresowy: Starcie snajperów
    • Dodano sztucer oraz kuszę.
    • Usunięto rewolwer.
    • Możliwość przejścia w stan powalenia została wyłączona. Powaleni gracze są automatycznie eliminowani.
    • Bronie legendarne można znaleźć wyłącznie w zrzutach zaopatrzenia.
    • Bronie epickie można znaleźć wyłącznie w skrzyniach skarbów.
    • Częstotliwość występowania ciężkiej amunicji:
      • Podłoga: 6
      • Skrzynia: 6
      • Skrzynki z amunicją: 12
      • Zrzuty zaopatrzenia: 18
      • Lamy: 90
  • Zmieniono kolejność, w której kawałki budowli odpadają z umocnień gracza w miarę zadawania obrażeń.
  • Zwiększono ilość łupów generowanych na wyspie początkowej.
  • Usunięto tryb 30 FPS z konsol Xbox One i PS4.
    • W aktualizacji 3.4 znacząco zoptymalizowaliśmy sposób, w jaki Fortnite wykorzystuje procesor graficzny, co poprawiło ogólny wygląd gry, włączywszy w to rozdzielczość w trybie 60 FPS. Po wprowadzeniu tych zmian nie widzimy powodu, dla którego ktokolwiek miałby nadal korzystać z trybu 30 FPS. (Komentarz twórców)

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, powodujący, że otwarte już skrzynie skarbów oglądane z dużych odległości wyglądały na zamknięte.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że reanimowani gracze blokowali się w nieprawidłowym stanie, jeżeli w trakcie trwania reanimacji między jednym graczem a drugim postawiono fragment budowli.
  • Znaczniki środka tarczy nie będą się już wyświetlać po ukończeniu wyzwania.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że nakrycia głów innych graczy wyświetlały się tak, jakby unosiły się nad ich postaciami.
  • Naprawiono rzadki błąd, powodujący, że gracze tracili możliwość sterowania swoją postacią po wyskoczeniu z busa bojowego.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że krzaki i inne elementy otoczenia pojawiały się i znikały z pola widzenia na średnich dystansach.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Dodano informację o tym, że dane urządzenie nie jest wspierane w przypadku konkretnych urządzeń. Brzmi ona następująco:
    „Niestety, do uruchomienia Fortnite wymagane jest urządzenie z 2 GB pamięci RAM. Fortnite działa na: telefonach iPhone SE, 6S, 6S Plus, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus, X; tabletach iPad Mini 4, Air 2, 2017, Pro”.
  • Antyaliasing (4x MSAA) jest teraz dostępny na wszystkich wspieranych urządzeniach.
  • Możliwość szeptania oraz czat dla ekipy są już dostępne w wersji na urządzenia mobilne.
  • Dodano krótki instruktaż dla „Dotknij, aby zrobić zamach”, który wyświetla się przy okazji pierwszego uruchomienia gry.
  • Dodano wiadomość informującą o tym, że urządzenia po jailbreaku nie są wspierane.
  • Automatyczne otwieranie drzwi bazuje odtąd na interakcji gracza z aplikacją, nie zaś na prędkości, z jaką porusza się postać.

Poprawki błędów

  • Nieprzerwane ataki wykonywane za pomocą zbieraka są obecnie płynniejsze, jeżeli gracz dwukrotnie dotknie i przytrzyma prawą część ekranu.
  • Lewy przycisk ataku jest odtąd bardziej niezawodny i ma większą czułość.
  • Poprawiono ogólne odczucie reakcji sterowania podczas otwierania skrzyń skarbów.
  • Naprawiono różnego rodzaju błędy i niespójności związane z funkcją „Dotknij, aby strzelać”, co sprawiło, że działa dokładniej.
  • Naprawiono błąd minimapy, który sprawiał, że uniemożliwiała ona poruszanie się i rozglądanie.
  • Naprawiono błąd powodujący, że broń nie strzelała, kiedy interfejs gry na ekranie został raz dotknięty.
  • Naprawiono błędy, powodujące, że akcje „Dotknij”, a także „Dotknij i przytrzymaj” nie były rejestrowane przez grę.
  • Naprawiono problemy związane ze zbyt długim czasem ładowania gry na telefonie iPhone X.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że gra mogła się zawiesić przez wykonywanie szybkich dotknięć listy epickich znajomych.
  • Poprawiono błąd, powodujący, że efekty użycia granatów impulsowych nie były wystarczająco widoczne w trakcie gry na niskich ustawieniach.
  • Ustawienia turbo-budowania oraz automatycznej zamiany materiałów będą odtąd zapisywać się poprawnie.
  • Bronie i przedmioty jednorazowe, które zostały upuszczone, nie będą już podnoszone automatycznie przez gracza, który je wyrzucił.

Wydajność

  • Dokonaliśmy zaawansowanej optymalizacji kodu, w celu zredukowania lagów.
    • Poprawiono reakcje gry dzięki umożliwieniu grze aktualizowania statusu wszystkich graczy w świecie gry na klatkę. Uprzednio gra mogła aktualizować status 50 graczy na klatkę.
    • Zredukowano lag na początku rozgrywki dzięki optymalizacji łączności sieciowej w celu poprawy ogólnej wydajności serwera.
  • Znacząco poprawiono jakość wyświetlania gry na konsolach, włączając w to poprawę rozdzielczości oraz wyrazistości tekstur.
    • Poprawiono ostrość filtrowania tekstur na konsolach PS4 oraz Xbox One.
  • Poprawiono liczbę klatek wyświetlanych na sekundę, gdy w pobliżu jest wielu graczy.
  • Naprawiono błąd, powodujący zacinanie się gry w przypadku natykania się po raz pierwszy na pewne przedmioty kosmetyczne.

Interfejs

  • W trakcie gry na konsoli ekipy wyświetlające się jako sugerowane epickim znajomym pojawiają się w lobby.
  • Dodano opcję zbliżenia mapy.
    • Mapę można przybliżyć i oddalić przy pomocy kółka myszy.
    • W wypadku gry na kontrolerze prawy spust przybliża, a lewy oddala mapę.
    • Aby powiększyć mapę, należy uszczypnąć ekran dotykowy. Przesunięcie palcem oddali ją.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, powodujący, że powaleni towarzysze wyświetlali się w ramach interfejsu jako zlikwidowani.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał umieszczenie znacznika na mapie, jeżeli pozostawała ona włączona w trakcie przemieszczania się z wyspy początkowej na pokład busa bojowego.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom umieszczanie znaczników na minimapie, jeżeli znalazłyby się one blisko krawędzi wyspy.
  • Wskaźnik wyboru trybu gry nie będzie się już zerował do „Oddziałów”, jeżeli nowy gracz dołączy do ekipy, gdy wybrano już inny tryb.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowych wartości pingu po włączeniu opcji „Pokaż statystyki sieciowe”.
  • W przypadku korzystania z opcji odwróconego sterowania, kursor nie będzie już odwracany, jeżeli mapa będzie otwarta.

Grafika i animacja

  • Dopracowano system wyświetlania efektu cząsteczkowego broni, by poprawić jego adekwatność:
    • Zwiększono szczegółowość śladów przelotu kul dla karabinów i pistoletów, sprawiając, że określenie kierunku, z którego nadleciały jest łatwiejsze.
    • Efekty uderzenia pocisków snajperskich w elementy otoczenia są obecnie bardziej widoczne.
    • Ślady śrutu wystrzeliwanego ze strzelby i efekty graficzne w razie uderzenia w któregoś z graczy zostały poprawione tak, by wyraźniej pokazywać rozprysk każdego strzału i by łatwiej było ocenić, jaka jego część trafiła w przeciwnika.
    • Bronie z zamontowanym tłumikiem mają subtelniejszy rozbłysk lufy, a pociski z nich wystrzelone nie pozostawiają za sobą smug.
    • Animacje wystrzału ze strzelby-pompki i rękodziała zostały dopracowane tak, by były bardziej czytelne i gwałtowne.

Poprawki błędów

  • Poprawiono efekt poświaty w przypadku niektórych skrzyń, które świeciły się na biało.
  • Usunięto błąd, powodujący, że animacja przeładowania kuszy odtwarzała się w sytuacjach, gdy broń nie była przeładowywana.

Dźwięk

  • Usunięto ćwierkanie wydobywające się z lądujących zrzutów zaopatrzenia.
  • Dodano dźwięk trafienia, gdy gracz, którego rozgrywka jest obserwowana, trafi kogoś w tarczę, ciało lub głowę.

Poprawki błędów

  • Dodano dźwięk sprężynowania stosu opon w trybie obserwowania graczy.
  • Wyłączono walentynkowe efekty dźwiękowe dla wystrzelonych z kuszy bełtów, które trafiły przeciwnika.
  • Efekty dźwiękowe przeszukiwania odtwarzają się teraz w pełnej długości podczas przeszukiwania łupolam.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że odgłosy lądowania gracza były trudno słyszalne, jeżeli jednocześnie odtwarzane były odgłosy kroków.

Źródło: https://www.epicgames.com/fortnite/pl/news/v3-4-patch-notes

Tagi: epic games Fortnite Gearbox Publishing playstation 4