Shadow of the Colossus na PS4 doczeka się jednak zmian?

Gry
777V
Shadow of the Colossus na PS4 doczeka się jednak zmian?
Paweł Musiolik | 30.06.2017, 16:31

Shadow of the Colossus według pierwszych zapowiedzi ma być wiernym odwzorowaniem oryginału z PlayStation 2 jeśli chodzi o zawartość gry. Gracze sugerowali, że Sony może dodać do gry na przykład usuniętych wcześniej kolosów co jednak zostało szybko wykluczone. Ale jest promyk nadziei. Promyk niesiony przez Fumito Uedę.

Fumito Ueda - dla osób, które tego nie wiedzą - jest twórcą Shadow of the Colossus (oraz Ico wraz z The Last Guardian). Ueda z remake'iem nie ma nic wspólnego gdyż całość spoczywa w rękach utalentowanej ekipy Bluepoint. Jednak nie oznacza to, że ojciec porzuca swoje dziecko i przestaje się nim interesować. Wręcz przeciwnie. Ueda w trakcie ostatniej konferencji Gamelab miał okazję porozmawiać z redaktorem Eurogamera. W trakcie rozmowy z nim przyznał, że kontaktował się z Sony i studiem Bluepoint. W jakim celu?

Dalsza część tekstu pod wideo

Retrogranie: Shadow of the Colossus - największy hit Fumito Uedy

Ueda chciałby pewne rzeczy w remake'u Shadow of the Colossus zmienić. Nie wiemy co dokładnie i jakie nowości ma na myśli Ueda. Jednak warte zaznaczenia jest to, że odświeżony klasyk może doczekać się pewnych zmian. Wszystko leży w rękach Sony i ekipy Bluepoint. Fumito Ueda przyznał, że mimo przekazanych uwag nie wie, czy zespół deweloperski będzie chciał wprowadzać zmiany i czy w ogóle Sony się na nie zgodzi. Dlaczego Ueda otwarcie nam nie powie co chciałby zmienić? Jak sam wyjaśnił - nie chce rozbudzać nadziei graczy, którzy poczują się zawiedzeni gdy Sony uzna, że nic w grze nie zmieni.

W ostatniej rozmowie Shuehei Yoshidy, który odpowiada za wewnętrzne studia Sony zapewnił, że zawartość gry i historia będą niezmienione. Potwierdził to też Ueda:

W grze jest 16 kolosów. To historia o 16 przeciwnikach. Historia której nie chcę zmieniać, bo ta zamyka się w tym, co jest w grze.

Więc jeśli ostatecznie Sony przychyli się do zmian zaproponowanych przez Fumito Uedę, to na pewno nie będą to kolosy, których ostatecznie wycięto z wersji na PS2.

Shadow of the Colossus - materiały wycięte z gry

Pierwotnie w wersji na PlayStation 2 w Shadow of the Colossus znaleźć miało się aż 48 kolosów, ale szybko Ueda uznał, że nie da rady tego zrobić, więc zmniejszył liczbę o połowę do 24. Jednak w procesie produkcji wyleciało kolejnych 8. Część z nich funkcjonowała jako prototyp, inne zrodziły z siebie kolosa, który w grze się znalazł. Ósemka wyciętych kolosów to:

  • Devil
  • Griffin
  • Monkey
  • Phoenix
  • Roc
  • Sirius
  • Spider
  • Worm
Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/2017-06-29-fumito-ueda-submitted-a-proposal-of-changes-for-the-shadow-of-the-colossus-ps4-remake

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper