Hideo Kojima podróżował po świecie w celu testowania i wybrania najlepszego silnika graficznego
Podróże Hideo Kojimy po świecie i najlepszych studiach robiących gry wideo miały nie tylko cel marketingowy i wizerunkowy, ale przede wszystkim merytoryczny. Szukał on nowego, odpowiedniego silnika graficznego dla swojej gry.
Hideo Kojima podróżował po świecie i odwiedzał wybrane studia robiące gry wideo w innym celu, niż wszyscy myśleli. Twórca odwiedzał innych producentów, aby testować ich silniki do tworzenia gier wideo i dzięki temu mógł wybrać odpowiedni.
Kojima uważa, że najlepszym wyborem do tworzenia gier wideo są sprawdzone, popularne i jakościowe silniki graficzne. Wyraził on swoją opinię na ten temat podczas imprezy branżowej Nordic Game w Malmo:
''Myślę że najlepiej jest używać narzędzi wewnętrznych do robienia gier wideo. Jednakowoż dla mojej nowej, pierwszej gry skorzystamy z silnika graficznego innego producenta. Powód, dla którego podróżowałem po świecie był tylko jeden - szukałem odpowiedniego silnika graficznego.''
Silnik graficzny został już wybrany, o czym informowaliśmy w poprzednich wpisie. Kojima jeździł zarówno po firmach współpracujących z Sony, jak Sucker Punch czy Quantic Dream, ale również odwiedził popularne i zasłużone studio DICE.
Już wkrótce powinniśmy przekonać się, jak prezentuje się jego tytuł w akcji, poznać jego nazwę, gatunek oraz nowe szczegóły na jego temat.