Epic Games ma dość kampanii dla pojedynczego gracza
Przyszłość gier leży w sieciowych produkcjach free-to-play? Epic Games (, ) wydaje się w to wierzyć, twierdząc, że singlowe kampanie stają się zbyt drogie w produkcji.
Epic Games, odpowiedzialne m. in. za serię Gear of War i , zajmuje się obecnie dwiema produkcjami free-to-play - grą MOBA i pecetowym Forthnight.
CEO studia, Tim Sweeney, w rozmowie z serwisem Polygon powiedział:
Zrozumieliśmy, że musimy znacznie zmienić swoje podejście. Jedne z najlepszych gier branży tworzone są teraz jako żywe gry rozwijane z czasem, a nie duże, zamknięte tytuły pudełkowe [...] Naszym zdaniem idealną ścieżką dla Epic będzie z tego skorzystać. Tak właśnie rozpoczynamy przemianę z dewelopera konsolowych gier na Xboksa do studia wydającego niezależnie wielkie multiplatformowe produkcje.
Sweeney doprecyzował dalej, że Epic Games nie widzi sensu w tworzeniu drogich kampanii na parę godzin, podczas gdy "żywe gry" można stale rozwijać. Co to oznacza? Gry free-to-play z płatną zawartością, może coś epizodycznego na kształt ostatniego Hitmana. Duże dopracowane gry z singlową kampanią nie interesują już ojców serii Gears of War.