Prace nad Resident Evil 2 Remake postępują. Twórcy wykorzystują doświadczenie z RE6
Yoshiaki Hirabayashi, producent , w wywiadzie dla serwisu Videogamer.com przyznał, że zespół stara się „zachować ducha oryginału z PS One”. Dodatkowo doświadczenie i opinie uzyskane w trakcie produkcji Resident Evil 6 niezwykle pomagają nadać konkretny kształt remake’owi.
W rozmowie z serwisem Videogamer.com, Hirabayashi wypowiedział się na temat nadciągającego :
Nie sądzę, że mówienie ‘Tak, jestem pewny, że damy radę zachować ducha oryginału’ ma wiele sensu. Nasz zespół pracuje tak ciężko, że naprawdę są powody, czemu w ogóle nie muszę wypowiadać tych słów.
A wracając do tematu – remake jak najbardziej może zachować ducha oryginału. Remake pierwszej części jest na to dowodem. Resident Evil 2 to z kolei pierwsza część, jaką samemu ograłem, więc pamiętam, co czułem, gdy grałem w tę produkcję pierwszy raz. Przeniesienie tamtych doświadczeń wywołuje u mnie każdego dnia ból głowy [śmiech]. Prace postępują, stąd sugeruję fanom jeszcze chwilę wykazać się cierpliwością.
Kamera? Tak, zamierzamy zachować oryginalną, ustawioną odgórnie kamerę. Dodatkowo jednak chcemy udostępnić graczom widok z perspektywy trzeciej osoby. Pamiętam swoje doświadczenia i opinie fanów na temat Resident Evil 6, chcę graczom zademonstrować, czego nauczyłem się od tamtego czasu.
Co ciekawe, presja ciągnie się nie tylko od fanów. Hiroyuki Kobayashi, programista Resident Evil 2 przyznał w wywiadzie, że „ma naprawdę szczerą nadzieje, iż Hirabayashi wie, co robi i rzeczywiście rozumie ‘intencje’, jakimi kierował się oryginał”.